Täysin turhat kuolemat? Onko sellaisia?
Tiedätkö sellaisia kuolemia, jotka eivät olleet suuria tapaturmia (esim. joku murha/tappo, liikenneonnettomuus, myrkytys tms.), vaan ihan joku sellainen, että joku olisi liukastunut banaaninkuoreen ja lyönyt päänsä tai tukehtunut popcorniin leffateatterissa.
Itse en tiedä yhtään, mutta leffoja katsellessa tuollaisia turhia kuolemia tulee koko ajan eteen. Ehkä enemmän komedioissa, mutta silti.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
No esim. se kun pariskunta jätti vauvan vaunuissa päiväunille mökin pihaan ja menivät sisälle. Myöhemmin ihmettelivät kun vaunuja ei näy. Vaunut olivat vierineet järveen ja vauva löytyi sieltä hukkuneena. Pariskunnan ainoa ja hartaasti toivottu lapsi meni siinä. Turhaakin turhempi kuolema, eivätkä saaneet edes syytettä kuolemantuottamuksesta tai mistään muustakaan.
Eiköhän vauvan kuolemassa ollut rangaistusta ihan tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun äidin veli kuoli noin 55 v:nä niin, että oli menossa kotiinsa, kompastui rivitalon edustan rapuissa, löi päänsä ja kuoli päivän päästä sairaalassa. Oli ihan selvinpäin, ei liukasta tai mitään. Vain jotenkin ei katsonut jalkoihinsa, kompastui ja kävi paska tuuri että pää kolahti ensimmäisenä maahan ilman että sai kättä pehmentämään.
Itse ehdin kerran jo pelätä turhaakin turhempaa kuolemaa itselleni. Leikin koiranpentuni kanssa ja yritin opettaa sille temppua että mennä käskystä läpi lasten leikkitunnelista. Pentu pelkäsi tunnelia, joten sain kuningasidean ryömiä tunnelin läpi malliksi itse. Kuinka ollakaan, kun persettä ja tissiä löytyy, jäin putkeen keskelle kiinni. Yritin rimpuilla, mutta putki oli yllättävän tukevaa materiaalia eikä hajonnut. Taskuissa ei ollut puhelinta millä soittaa apua, ei avaimia joilla yrittää rikkoa putki, enkä olisi luultavasti mahtunut taskusta mitään ottamaankaan oikein. Näin jo mielessäni mielikuvan, että 35 v nainen kuoli kotonaan lasten leikkitunneliin ja löydettiin parin viikon päästä mädäntyneenä, janoon ja nälkään kuollut koiranpentu vieressä. Se pentu minut lopulta pelasti. Se kyllästyi kun olin jo yli tunnin maannut liikkumatta putkessa, ja alkoi repiä putkea, kutsuakseen minua leikkiin. Sitten kun putkeen tuli repeämä sain itsekin sitä levitettyä kääntyilemällä ja rimpuilemalla.
Mä lähdin yksin mökillä viemään pimeässä, 20 asteen pakkasessa roskia ilman takkia tai muutakaan lämmikettä. Roskis on semmoinen iso laari puukehikon sisällä, ja onnistuin saamaan käteni näiden väliin niin että en pystynyt hievahtamaankaan. Sattuikin aivan hirveästi ja näin jo sieluni silmin kuinka minut löydetään jäätyneenä siitä joskus myöhemmin. Ihan lähellä ei naapuria ole, en usko että huutoni olisi mihinkään kuulunut. Onneksi muu porukkamme oli palaamassa kyliltä ja ehkä 10 minuutin jälkeen saapuivat ja auttoivat minut pinteestä.
Klassikko: Vasta ajokortin saanut ajaa ylinopeutta ilman turvavöitä ja kuolee kun auto suistuu tieltä.
Vierailija kirjoitti:
https://mpora.com/multi-sport/there-are-hundreds-of-stupid-ways-to-die-…
Täällä typerimmät ja turhimmat kuolemat.
2) The Mid-Mountain Road Bailout
In 2001, a story appeared in the South Idaho Press detailing the death of a man named Marco, who had been driving a van full of friends back from a day on the mountain when his brakes failed.
In a truly heroic manoeuvre, Marco leapt from the moving vehicle before it careered off a cliff edge – without telling anyone else about the brake problem first.
Thankfully one of the other passengers stepped in to save the day, managing to bring the van to a halt.
They then walked back up the hill to find that Marco had fatally miscalculated his cowardly leap to safety and hit his head on the pavement, killing himself. No-one else was injured.
Tästä vois jo sanoa instant karma.
Darwinin palkinnoista (julkaistu myös kirjana) suosikkikolmikkoni:
Raha-auton ryöstö käsikranaatilla, heitto väärästä kädestä
Venäläinen ruletti automaattiaseella
Käärmeen purema aussimies baariin: tosimies kestää kipua
Naapuri tukehtui grillimakkaran palaseen. Ei auttanut Medi-Helikään.
Taloyhtiömme julkisivuremontissa tippui työkalu tellingin alta kulkeneen päähän. Kuoli.
Kaverini harrasti kiipeilyä, eikä ote pitänyt. Putosi kovaa alemmas, josta muu ryhmä löysi kuolleena.
Vierailija kirjoitti:
Darwinin palkinnoista (julkaistu myös kirjana) suosikkikolmikkoni:
Raha-auton ryöstö käsikranaatilla, heitto väärästä kädestä
Venäläinen ruletti automaattiaseella
Käärmeen purema aussimies baariin: tosimies kestää kipua
Mun suosikki on puolalainen mies joka halusi todistaa olevansa Tosi Mies ja sahasi oman päänsä irti moottorisahalla.
Vaimon isoäiti kuoli melko nuorena kun lääketabletti meni väärään kurkkuun.
Se kun Kuopiossa joku jäi kadolta pudonneen jäälohkareen alle.
Tuttavaperheen lapsi oli hetken olohuoneessa ilman aikuista. Lapsi kiipesi kirjahyllyyn, putosi ja kuoli.
Kotini nurkilla humalainen poika jätettiin autokyydistä tienposkeen, jotta auton ei tarvitsi tehdä koukkausta. Poika löydettiin seuraavana aamuna kuolleena lumihangesta.
Eikä myöskään pieruja.