Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliitikkojen autolla kulkeminen

Vierailija
23.11.2017 |

Miksi Suomessa tasavallan presidentti on ainoa poliitikko, joka ei voi ajaa autoa itse? Miksi ministerit voivat ajaa? Entä eikö tasavallan presidentti saa ajaa autoa edes yksityisellä tiellä, kuten esimerkiksi kesämökilleen johtavalla tiellä?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoinen muinaisjäänne tosiaan. Pääministerihän Suomea nykyään johtaa, ja Sipilä ajaa autoa ja lentelee itse lentokoneellakin turvamiesten hermostumatta.

Vierailija
2/9 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministerilläkin on autonkuljettaja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhön liittyviä ajoja eivät saisi ministeritkään ajaa, puhumattakaan pääministeristä.

Vierailija
4/9 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääministerilläkin on autonkuljettaja.

Mutta onko joka tilanteessa?

Vierailija
5/9 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ministereilläkin on autonkuljettajat ja niin on Helsingin pormestarilla ja apulaispormestareilkakin.

Vierailija
6/9 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ministereilläkin on autonkuljettajat ja niin on Helsingin pormestarilla ja apulaispormestareilkakin.

Niin, mutta onko muulloinkin kuin virkatehtävissä? Käsittääkseni presidentin on aina kuljettava virka-autollaan.

Vierailija
7/9 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

TUKOn toimitusjohtajalla oli vielä noin v. 1990 autonkuljettaja. Autona oli joku Mersu, josta oli poistettu takana oleva mallitunniste.

Vierailija
8/9 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erikoinen muinaisjäänne tosiaan. Pääministerihän Suomea nykyään johtaa, ja Sipilä ajaa autoa ja lentelee itse lentokoneellakin turvamiesten hermostumatta.

Ja veronmaksajien maksamalla polttoaineella.

Vierailija
9/9 |
10.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota olenkin aina ihmetellyt, että aika hyvin asiat tän maan johtajistolla, kun noin yksinäänkin uskaltavat matkustella vaikka kansa huutanut netissä saatanan sipilää yms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän