Miten saada puoliso kiinnostumaan myös älystäni eikä vain ulkonäöstä?
Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä jo 9 vuotta, on vakaa ja arjessa ihan toimiva avioliitto, leikki-ikäiset lapset. Mies haluaa minua ja kehuu ulkonäköä, vaikka olenkin vartaloltani tällainen keski-ikää lähestyvä, useasti synnyttäneen pehmeä. Kaikki sinänsä siis hyvin.
Mutta tiettekö kun pikku hiljaa on alkanut pänniä se, että parisuhteen kipinä pyörii PELKKIEN ulkonäköasioiden ja seksin varassa. Mies pyytää pukeutumaan hänelle mieluisasti, pyytää ottamaan häntä kiinnostavia kuvia, pyytää tekemään häntä innostavaa esileikkiä...
...kun mä vaan haluaisin, että hän huomaisi mun ÄLYN, mun syvälliset oivallukset elämästä, kävis mun kanssa tasavertaista keskustelua kiinnostavista aiheista, kunnioittaisi mun urasaavutuksia ja asemaa, arvostaisi mun panosta äitinä. Haluaisin, että hän olisi kiinnostunut mun mielipiteistä muihinkin kuin arkisiin, jokapäiväisiin asioihin. Nää jutut ois musta aidommin seksikästä; se että mut nähtäis kokonaisena, fiksuna ja kokeneena ihmisenä, ihailun arvoisena ja siksi haluttavana. Ei pelkästään vartalorunkona, jonka saa oikeilla vaatteilla ja hämärässä valaistuksessa näyttämään taas itseltäni 10 vuotta sitten.
Nyt mä pukeudun ja laittaudun hänen mielikseen seksikkäästi, koska avioliitto on kahden kauppa ja seksi sen parasta liimaa. Mut ei se mua itseäni juurikaan innosta. Mun kipinää ylläpitääkseen tarttis olla jotain syvällisemmällä ajattelun tasolla tapahtuvaa ihastumista.
Onko kohtalotovereja? Miten tän sais otettua puheeksi niin, että mies ymmärtää, mistä puhun? Onko ylipäätään miehiä, jotka näkee naisessa muutakin seksikästä kuin ulkokuoren?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Tuskin pystyt tuolle enää mitään tekemään. Mies varmaan keskustelee muiden ihmisten kanssa. Voithan yrittää ottaa selvää aiheista jotka häntä kiinnostaa ja keskustella niistä, omien kiinnostuksen kohteista paasaaminen, vaikkakin kuinka älykkäästi tuskin johtaa mihinkään.
Niin, ongelmahan on siinä, jos mies ei lainkaan edes näe potentiaalia naisessa(an), koska on valinnut hänet ihan eri motivaatiolla ja kriteereillä eikä edes tajua että voisi saada jotain älyllisestikin tai sitten on niin tyhmä itse, ettei hänen kanssaan edes voisi keskustella antoisasti.
Olet ollut idiootin kanssa jo yhdeksän vuotta, ja nyt vasta huomaat sen? Ei voi olla totta. Miten sinulle voi kelvata tuollainen? Lähde, jos vain voit. Ei tuollaisen miehen kanssa pitäisi edes puhua.
No etpä näköjään aikanaan valinnut miesseuraasi älykkäästi kun nyt vasta huomaat ettei kiinnostukset natsaa.
Tuskin pystyt tuolle enää mitään tekemään. Mies varmaan keskustelee muiden ihmisten kanssa. Voithan yrittää ottaa selvää aiheista jotka häntä kiinnostaa ja keskustella niistä, omien kiinnostuksen kohteista paasaaminen, vaikkakin kuinka älykkäästi tuskin johtaa mihinkään.