Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten saada puoliso kiinnostumaan myös älystäni eikä vain ulkonäöstä?

Vierailija
22.11.2017 |

Ollaan miehen kanssa oltu yhdessä jo 9 vuotta, on vakaa ja arjessa ihan toimiva avioliitto, leikki-ikäiset lapset. Mies haluaa minua ja kehuu ulkonäköä, vaikka olenkin vartaloltani tällainen keski-ikää lähestyvä, useasti synnyttäneen pehmeä. Kaikki sinänsä siis hyvin.

Mutta tiettekö kun pikku hiljaa on alkanut pänniä se, että parisuhteen kipinä pyörii PELKKIEN ulkonäköasioiden ja seksin varassa. Mies pyytää pukeutumaan hänelle mieluisasti, pyytää ottamaan häntä kiinnostavia kuvia, pyytää tekemään häntä innostavaa esileikkiä...

...kun mä vaan haluaisin, että hän huomaisi mun ÄLYN, mun syvälliset oivallukset elämästä, kävis mun kanssa tasavertaista keskustelua kiinnostavista aiheista, kunnioittaisi mun urasaavutuksia ja asemaa, arvostaisi mun panosta äitinä. Haluaisin, että hän olisi kiinnostunut mun mielipiteistä muihinkin kuin arkisiin, jokapäiväisiin asioihin. Nää jutut ois musta aidommin seksikästä; se että mut nähtäis kokonaisena, fiksuna ja kokeneena ihmisenä, ihailun arvoisena ja siksi haluttavana. Ei pelkästään vartalorunkona, jonka saa oikeilla vaatteilla ja hämärässä valaistuksessa näyttämään taas itseltäni 10 vuotta sitten.

Nyt mä pukeudun ja laittaudun hänen mielikseen seksikkäästi, koska avioliitto on kahden kauppa ja seksi sen parasta liimaa. Mut ei se mua itseäni juurikaan innosta. Mun kipinää ylläpitääkseen tarttis olla jotain syvällisemmällä ajattelun tasolla tapahtuvaa ihastumista.

Onko kohtalotovereja? Miten tän sais otettua puheeksi niin, että mies ymmärtää, mistä puhun? Onko ylipäätään miehiä, jotka näkee naisessa muutakin seksikästä kuin ulkokuoren?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 vuotta ja vasta nyt kiinnität asiaan huomiota!  Ehkä sun älyssä ei ole mitään kiinnostavaa.

Vierailija
2/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitsit tuollaisen miehen? Itse olen ollut useasti kiinnostunut naisesta tämän älyn takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esinnäkin kannattaisi lopettaa tuo seksiobjekti-uhriutuminen, ihmiset on seksuaalisia olentoja ja se on osa parisuhdetta.

Älystäsi saat miehen kiinnostumaan haastamalla hänet älyllisesti. Avaat keskustelun, esität mielipiteesi ja kysyt hänen mielipidettään.  Siitä työstät eteenpäin osoittaen, että ymmärrät hänen näkökulmansa. Sinun pitää myös osata myöntää olevansi väärässä.  Kukaan ei halua käydä sellaisen ihmisen kanssa keskustelua, inttää olevansa oikeassa vaikke vaikkei olisi ottanut kantaa toisen esittämiin vasta argumentteihin.

Koulutetuissa naisissa on valitettavan paljon näitä, jotka tuntuvat olettavan että heillä on jokunlainen oikeus olla oikeassa. Sellaisen naisen kanssa ei tee mieli käydä älyllistä keskustelua.

Vierailija
4/24 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nieletkö?

Vierailija
5/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

9 vuotta ja vasta nyt kiinnität asiaan huomiota!  Ehkä sun älyssä ei ole mitään kiinnostavaa.

Suhde oli erilainen ennen lapsia. On toki mahdollista, että hän ei enää koe älyäni kiinnostavana. Minä en koe sukkanauhoja kiinnostavana, mutta hänen ilokseen pukeudun silti niihin ja heittäydyn innolla seksiin. Odotan ja toivon häneltä vastavuoroisesti heittäytymistä syvälliseen keskusteluun.

Mutta miten tämän toiveen ilmaisisi hänelle ilman syyttelyä tai hänelle mieluisten yhdessäolomuotojen vähättelyä?

Vierailija
6/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi valitsit tuollaisen miehen? Itse olen ollut useasti kiinnostunut naisesta tämän älyn takia

Meitä yhdistävät monenlaiset asiat, erilaiset nyt kuin silloin kuin olemme menneet naimisiin. Mutta yhtä kaikki meitä yhdistää yhä enemmän asioita kuin erottaa. Kysymys kuuluu, miten saisin hänet näkemään minun näkökulmani ja kuulemaan mun toiveeni?

Vierailija
7/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on mies ja nainen on nainen. Miestä nyt kiinnostaa ulkonäkö ja seksi, miksi yrität tehdä miehestäsi naista?

Vierailija
8/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esinnäkin kannattaisi lopettaa tuo seksiobjekti-uhriutuminen, ihmiset on seksuaalisia olentoja ja se on osa parisuhdetta.

Älystäsi saat miehen kiinnostumaan haastamalla hänet älyllisesti. Avaat keskustelun, esität mielipiteesi ja kysyt hänen mielipidettään.  Siitä työstät eteenpäin osoittaen, että ymmärrät hänen näkökulmansa. Sinun pitää myös osata myöntää olevansi väärässä.  Kukaan ei halua käydä sellaisen ihmisen kanssa keskustelua, inttää olevansa oikeassa vaikke vaikkei olisi ottanut kantaa toisen esittämiin vasta argumentteihin.

Koulutetuissa naisissa on valitettavan paljon näitä, jotka tuntuvat olettavan että heillä on jokunlainen oikeus olla oikeassa. Sellaisen naisen kanssa ei tee mieli käydä älyllistä keskustelua.

Missä kohtaa puolison intressien kunnioittamisesta tulee ”seksipbjektiuhriutumista”?

Olen samaa mieltä siitä, että juupas-eipäs-väännöt tai kilpailu oikeassa olemisesta ei ole toimivaa keskustelua. Yhtä surkeaa on esittää itse punnittuja ja harkittuja argumentteja, ja saada vastaukseksi jonninjoutavaa lätinää. Tuntuu toisinaan, että saan aikaan syvällisempiä keskusteluja 3-vuotiaani kanssa.

Vierailija
9/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten älylliset keskustelut ovat 'Ole kanssani samaa mieltä' -tasoista jankkausta.

Vierailija
10/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et enää varmaan mitenkään - valitettavasti. Ei parisuhteen dynamiikan perusasioita muuteta lennossa. Jos mies on alussa ihastunut seksibeibeen, et vaan voi vetää nutturaa päähän ja ilmoittaa että tällainen mä olen nykyään, kiinnostu. 

Vierailija
11/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on mies ja nainen on nainen. Miestä nyt kiinnostaa ulkonäkö ja seksi, miksi yrität tehdä miehestäsi naista?

Mutta mikään muu ei? Onpa yksinkertainen ajatusmaailma.

Muakin kiinnostaa naisena ulkonäkö ja seksi ja silti päähän mahtuu paljon muitakin kiinnostavia asioita.

Vierailija
12/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten älylliset keskustelut ovat 'Ole kanssani samaa mieltä' -tasoista jankkausta.

Ei ole älyllistä tehdä tuollaisia yleistyksiä.

Vierailija
13/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä rupeaisi tuolla tavoin miellyttämään ketään, pukeutumaan hepeneisiin ym. vain saadakseni toiselta ihailua ja hyväksyntää. Ilmankos miehesi näkee sinut vain ulkonäkösi kautta seksiobjektina, kun olet tuollaiseen pelleilyyn mukaan lähtenyt.

Tuosta olen kyllä samaa mieltä, että monien miesten kanssa on haastavaa saada aikaan minkäänlaisia syvällisiä ja älyllisiä keskusteluja, vaikka olisivatkin koulutettuja ja hyvässä ammatissa. Osa miehistä ilmeisesti edelleen näkee naisen roolin hyvin perinteisenä, jolloin vaimon tehtävänä on lähinnä hoitaa lapset ja koti sekä olla miehen silmänilona ja palvelijana. Näille miehille naisen älykkyys on yhdentekevää tai jopa uhkaavaa, sillä he hakevat naisista ihan muita ominaisuuksia. Onneksi myös toisin ajattelevia miehiä löytyy, ja tällaiset tapaukset voi jättää ihan omaan arvoonsa.

Vierailija
14/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli naiset ovat älykkäitä ja miehet viettien perässä juoksijoita? Kiva kun viimein vahvistit asian.

Vierailija
15/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älystä ei voi käskeä kiinnostumaan. Jos älyä on, kyllä sen kuulee sekä näkee ja tuntosarvet alkaa väpäjämään. Kauneus on katoavaista, seksi jää vähemmällä, mutta äly pysyy.

Vierailija
16/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi pitänyt valita älyyn(kin) ihastunut mies. Osalta miehistä puuttuu kokonaan halu nähdä naista älyllisesti tasavertaisena, silloinkaan kun nainen faktisesti on älykkäämpi.

Toinen on se, että yleensä suhteen dynamiikkamuutokset vaativat rajuja käännöksiä, eivät ole ainakaan itselläni onnistuneet hienovaraisesti. Eli yleensä on vaadittu eroilmoitus, jotta korvat avautuvat. Edes erolla uhkailu ei riitä, koska miestä ei kiinnosta kuunnella sinua muutenkaan.

Ideaali teillä olisi se, että sinä saisit uutta pontta panostaa hepeniin, kun alkaisitte myös keskustella. Mutta onko miehestä siihen? Ja että keskustelut olisivat sellaisia, että mieskin kokisi saavansa niistä (edellytys simme, että sinäkin kokisit ne tyydyttäviksi).

Vierailija
17/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen koulutustausta sulla on?

Vierailija
18/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole älyllistä tehdä tuollaisia yleistyksiä.

Paitsi miehistä

T. Palstaa seurannut

Vierailija
19/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sillei manipuloimalla ja pakottamalla. Tuo on jo hyvä lähtökohta tasa-arvoiselle parisuhteelle, että mietit miten pystyisit vaikuttamaan toisen kiinnostuksen kohteisiin ja tapoihin mahdollisimman tehokkaasti. Älä vaan arvosta sitä, et sun mies kehuu sua jossain, vaan keskity jäkättämiseen ja manipulointiin! Tsemppiä!

Vierailija
20/24 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen älykäs (työssä menestynyt ja ylimmän tulokymmenyksen ja mensan jäsenyyskelpousuuden ja alaisten ja asiakkaiden luottamuksen ja arvostuksen saaavuttanut + ystävät arvostavat näkemystäni ja apuani) nainen. Kaksi pitkää suhdetta aikuisiällä.

Toinen ei koskaan kannustanut tai kehunut minua saavutuksissani, sparrannut mihinkään ja hänelle olisi ollut ihan sama olenko kuutosen koulupudokas vai en - ainakin sen perusteella, millä tasolla yhteytemme oli. Toinen sitten arvostaa älyäni ja olen löytänyt ihan uusia ulottuvuuksia hänen kanssaan - sekä älyllisesti että seksuaalisesti että luonteen jalostuessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän