Oli vahingossa TV1 päällä ja näytettiin suoraa jotain synnytysvideoita, huh huh!
Ei hemmetti sentään... Miten tuollaista voidaan yhtäkkiä näyttää? Siis suoraa videokuvaa ihan sieltä itsestään?
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Sama kun näytetään yhtäkkiä jonkun muna. Vois vähän varoittaa etukäteen.
Ainoa ero että ensin mainitussa sieltä putkahti yhtäkkiä pienen ihmisen pää ulos... :D
Samaa säikähdin. Luulin ensin että kuvataan kun joku kakkaa kun niin musta pää työntyi esiin.
En halua synnyttää ikinä alakautta. Jos en saa sektiota, en tee lapsia.
Samaa ihmettelin, siinä voi kyllä moni järkyttyä, lapsi jos sattuu näkemään tai miksei mieskin:) Yhtäkkiä sieltä tyontyy verinen möhkäle ja oli kuvattu vielä todella läheltä.
Samaten kyllä vähän pisti korvaan sen jonkun äidin hehkutus kun tuli POIKA! Nykypäivänä kehtaa päästää tuollaista suustaan?!
Molemmat palaa verkkokalvoille, eikä näkyä saa pois.
Vierailija kirjoitti:
Samaa säikähdin. Luulin ensin että kuvataan kun joku kakkaa kun niin musta pää työntyi esiin.
En halua synnyttää ikinä alakautta. Jos en saa sektiota, en tee lapsia.
Älä hanki lapsia. Älä heitä elämääsi hukkaan.
Jospa se oli toivonut poikaa? Vaikka viisi tyttöä jo ennestään?
Siksi en koskaan tee lapsia :D
Ja kunnioitan niitä naisia jotka uskaltavat tehdä. Ihan järkyttävää puuhaa!
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmettelin, siinä voi kyllä moni järkyttyä, lapsi jos sattuu näkemään tai miksei mieskin:) Yhtäkkiä sieltä tyontyy verinen möhkäle ja oli kuvattu vielä todella läheltä.
Samaten kyllä vähän pisti korvaan sen jonkun äidin hehkutus kun tuli POIKA! Nykypäivänä kehtaa päästää tuollaista suustaan?!
Entä jos olisi hehkuttanut kun tuli TYTTÖ? Sehän tuntuu olevan enemmän kuin sallittua nykypäivänä. Miksei siis pojasta saisi iloita, jos on sellaista toivonut? Pojat kun on ihan yhtä ihania kuin tytöt.
Hyi saatana 😝 Minulle näytettiin synnytysvideo pelkopolilla. Siis ihan oikeasti. Kätilö halusi todistaa kuinka "luonnollista ja kaunista" se on.
Mitä veikkaatte, auttoiko? Aivan, lapseni syntyi sektiolla.
Synnytysvideo voi järkyttää ekan kerran nähtynä, jos ei ole tullut aikaisemmin asiaa ajatelleeksi. Muistan itse oikein hyvin sen kuinka järkytyin ekasta videosta kun katsoin sitä 20 vuotiaana. Nykyisin olen kuitenkin ammatiltani kätilö ja voin sanoa, että en tiedä montaa niin luonnollista ja ihanaa tapahtumaa kuin syntymä on.
Olin itse silloin vielä hieman vieraantunut luonnosta ja siksi taisin järkyttyä.
Kehottaisin siis katsomaan uudelleen ja miettimään mikä siinä oikeasti teitä järkyttää ja mistä se kertoo ja miksi.
Näin minäkin tein ja minua ehkä eniten alkuun hämmensi se kontrolloimattomuuden tunne. Nykyisin synnytyksessä ajattelen sen olevan yksi parhaista osista. Kaikkea ei voi kontrolloida ja niin sen pitää ollakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei hemmetti sentään... Miten tuollaista voidaan yhtäkkiä näyttää? Siis suoraa videokuvaa ihan sieltä itsestään?
70 luvun alussa oli tumppi-lehdessä valokuvasarja uudesta maailmaantulijasta. mitä vuosikymmentä sinä elät, ehkä 1930 lukua. maailma muuttuu koita pysyä mukana.
Minäkin satuin katsomaan tyttäreni kanssa televisiota kun tämä synnytys yhtäkkiä pamahti ruutuun. Vaihdoin äkkiä kanavaa ettei tyttäreni näkisi . Jälkeenpäin aloin miettimään, että miksi tein niin, eikö synnytyksen pitäisi olla luonnollinen juttu.
Meille näytettiin jostain syystä yläasteella koulussa synnytysvideo. Muistan vieläkin elävästi monia yksityiskohtia siitä, oli todella järkyttävää. Tästä on jo neljännesvuosisata aikaa, aika moni luokkani tytöistä on jäänyt lapsettomaksi. Niin minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin satuin katsomaan tyttäreni kanssa televisiota kun tämä synnytys yhtäkkiä pamahti ruutuun. Vaihdoin äkkiä kanavaa ettei tyttäreni näkisi . Jälkeenpäin aloin miettimään, että miksi tein niin, eikö synnytyksen pitäisi olla luonnollinen juttu.
Aika monikin asia on luonnollista, mutta ei kaikki ole lasten silmille. Ei lapsen tarvitse miettiä miltä tuntuu punnata pimpistä vauva ulos. Usko pois ne yrittää kuvitella sen tilanteen ja niitä puistattaa ja sattuu henkisesti
Hiukka törppöä tv-kanavalta, jos ei missään etukäteen lukenut ohjelman nimeä tai sisältöä.
Ollessani raskaana, synnyttäminen luonnollisestikin mietitytti. Luin paljon synnytyskertomuksia ja katsoin erilaisia synnytysvideoita. Tämä auttoi hyväksymään ja ymmärtämään synnyttämisen luonnollisena tapahtumana, johon kuuluvat veri, kipu, paska jne. Synnytys kesti kohdallani 30h ja oli toki raskasta. En kuitenkaan revennyt mistään ja pystyin kävelemään normaalisti tunti synnytyksen jälkeen, vaikka lapsi oli ensimmäiseni. Luulen, että omalla kohdallani synnyttämisvideot-ja kertomukset lähinnä vaan hyvällä tavalla valmistelivat koettelemukseen. Olisin ottanut sektion vasta viimeisenä vaihtoehtona, avoleikkaus ajatuksena oli paljon pelottavampi, sen kulkuun kun ei voi itse vaikuttaa. Alakautta synnyttessä taas tilanne on eri. En osannut pelätä verta, sitä näkee joka kuukausi muutenkin.
Sama kun näytetään yhtäkkiä jonkun muna. Vois vähän varoittaa etukäteen.