Mun ennestään suuret rinnat turpoavat ja tulevat niin kivuliaiksi ennen menkkoja, että kohta tapan itseni, jos tämä ei lopu?
Onko jotain hoitoa tällaiseen? Siis muutenkin jo joku I-kuppi ja takit eivät mene kiinni ennen menkkoja ja jopa nukkuessa kivistää ja sattuu. Tunnen olevani rintojeni piinaama vanha akka. Vaihdevuodet eivät ole vielä alkaneet kai, kun on menkatkin, mutta nuo pms- oireet piinaavat jo lähes puoli kk joka kk. Teen vielä hoitotyötä ja tuntuu, että rintani ovat tiellä. Lisäksi selkä, niskat ja hartiat ihan kipeänä ja jännittyneet koko ajan. Olen siirtynyt urheiluliiveihin, mutta olen saanut niistä iho-ongelmia kuten paiseita ja hiertymiä, kun normiliivejä ei enää voi pitää.
Neuvoja? Tulen hulluksi kohta! N46
Kommentit (6)
Niin ja painoindeksini on alle 30. Olen lihava, mutta en mikään megaläski kuitenkaan. Laihdutusko auttaa, vai onko jotain muuta apua? Oikeasti en kestä tätä enää! ap.
Mitä lääkäri on sanonut? Hormonihoito? Mielialalääke? Rintojen pienennysleikkaus?
Tsiisus. Mikset käytä e-pillereitä, jotka helpottavat pms-oireita ja joiden avulla voi säännöllisesti jättää koko kuukautiset välistä? Ikä ei ole este. Markkinoilla on vähän varttuneemmalle sopiva e-pilleri, joka monesti määrätään helpottamaan premenopaussi oireitakin. Itsekin aloitin nämä pillerit ihan sen takia, että pms-oireet kävivät sietämättömiksi ja kestivät niin pitkään, että pms-oireiden ja kuukautisten lisäksi "normaalia" aikaa jäi kuukauteen joku maksimissaan viikko.
Niin pitäisi varmaan mennä sinne työterveyteen, mutta onko kellään omakohtaisia kokemuksia tällaisesta tässä iässä? Miten on ratkennut? Jos pääsen rintojenpienennykseen, niin onko sairasloma palkallinen vai palkaton sitten esim? Palkattomaan ei ole varaa. ap.
Työterveyteen valittamaan.
Siellä on asiantuntevampaa väkeä kuin täällä.