En pääse opiskelemaan :(
Olen yrittänyt jo aivan liian monta kertaa, täysin turhaan. Jään aina varasijoille, usein niin kauas ettei sisäänpääsystä ole toivoakaan. Olen yrittänyt jopa sellaisille aloille joihin pitäisi päästä heittämällä sisälle, turhaan. Kaikilla kavereilla on jo opinnot kohta pussissa. En saa edes töitä. Kaipa se on vaan luovuttava kaikista tulevaisuuden haaveista.
Kommentit (21)
Minne olet hakenut? Pois pääkaupunkiseudulta, pääsee paljon helpommin!
Ei muuta kuin iltalukioon korottamaan arvosanoja. Kannattiko olla niin saamaton opiskeluaikoina?
Mille alalle haet? Kokeilepa pienempien paikkakuntien kouluja esim. Pori, Mikkeli, Iisalmi, Savonlinna, Vaasa, Salo jne.
Entä sitten? Jos valmistuisit, joutuisit vaan johonkin paskaduuniin, joko huonolla tai marginaalisesti paremmalla palkalla. Jos istut paskakasassa, onko kasan syvyydellä mitään väliä?
Tarkkana sen suhteen millä tiedoilla ja taidoilla pääsee sisään, ja sitten voit valita niistä itsellesi sopivimman alan. Jos opiskelu ei ole sinun juttusi, ei kannata myöskään valita sellaista jossa lukemisella ja kirjallisilla töillä on suuri merkitys.
avoimessa yliopistossa voi suorittaa kursseja, muistaakseni parikymppi per op. tsekkaa tilanne.
Suotta taot päätäsi seinään. Ota rennosti.
En viitsi alkaa listata tässä aloja joille olen hakenut ettei yksi tätä palstaa lukeva tuttu tunnista. Sen verran sanon, että kyseessä on pari yliopistossa opiskeltavaa ainetta joihin pitäisi olla helppo päästä sisään, siis kyseessä ei ole todellakaan mikään lääkis tai oikkis. Ja olen hakenut ammatikorkean puoleltakin ties minne vähänkään kiinnostavaan paikkaan ihan vaan siinä toivossa että tärppäisi. Vaan ei tärppää.
Ongelmana on keskittymisvaikeudet, huono muisti ja varmaan jonkinasteinen lukihäiriö. Onnistun aina vastaamaan väärin, aiheen vierestä tai ympäripyöreästi. Valitettavasti opiskelemaan valitaan ne parhaat, enkä ole ikinä parhaiden joukossa missään. Ai niin, ja fyysiset rajoitteet estää sen etten voi hakea millekään puhtaasti pelkkää kuntoakaan vaativalle alalle.
Nytkin kokeissa piti lukea artikkelia tietty aika, ja vastata sen perusteella kysymyksiin. Olin unohtanut jo sen artikkelin otsikonkin kun pääsin vastausvaiheeseen. :/
AP
No ei tuo kyllä kovin hyvältä kuulosta...
Mulla on sama tilanne. En pääse mihinkään sisään. Masentavaa, enkä tiedä kuinka monta varasijaa jaksaa enää. Onko nykyään vaikeampaa päästä sisään vai pitääkö vaan ajatella että on niin tyhmä.
Siirry suosiolla ammattikouluun. Jos jo pääsykokeet on noin vaikeat, en usko että selviäisit opinnoista. Jokin käytännönläheinen työ olisi selvästi sinulle sopivampi.
Vierailija kirjoitti:
Siirry suosiolla ammattikouluun. Jos jo pääsykokeet on noin vaikeat, en usko että selviäisit opinnoista. Jokin käytännönläheinen työ olisi selvästi sinulle sopivampi.
Kaipa se on pakko alkaa etsiä ammattikoulun puolelta jotain kiinnostavaa. Inhottaa vaan, kun pari noista aloista oli sellaisia joihin on ollut innostusta ihan nuoresta saakka.
AP
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama tilanne. En pääse mihinkään sisään. Masentavaa, enkä tiedä kuinka monta varasijaa jaksaa enää. Onko nykyään vaikeampaa päästä sisään vai pitääkö vaan ajatella että on niin tyhmä.
Täällä myös. Nolointa tästä tekee sen, että sukulaiset pitää minua jostain syystä älykkäänä. Totuus on toinen, olen oikeasti hajamielinen ja sähläävä, parhaimmillaan normaaliälyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaipa se on pakko alkaa etsiä ammattikoulun puolelta jotain kiinnostavaa. Inhottaa vaan, kun pari noista aloista oli sellaisia joihin on ollut innostusta ihan nuoresta saakka.
AP
Suurimmalle osalle aloista löytyy kyllä "amisvastineet". Eli ei sun alaa tarvitse vaihtaa, vain vaikeusastetta :).
Käyt sen amiksen ensin ja jos kiinnostusta riittää, niin sitten Amk. Esim lähihoitajasta sosionomiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä myös. Nolointa tästä tekee sen, että sukulaiset pitää minua jostain syystä älykkäänä. Totuus on toinen, olen oikeasti hajamielinen ja sähläävä, parhaimmillaan normaaliälyinen.
Mistä tuo luulo sitten tulee?
millä varasijalla olet