Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiselle olette ottaneet/olette ajatelleet ottaa korvakorut?ev

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos/kun vielä tytön saan niin korvikset tulee samassa iässä, kuin itsellänikin, kouluiässä aikaisintaan. Jos tyttö oikein mankuu niin ehkä 5-6-vuotiaana aikaisintaan saatan antaa periksi.

Vierailija
2/17 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei missään tapauksessa ennen kuin hän itse osaa huolehtia niistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ite saanut korvakorut 1v. lahjaksi vanhemmiltani aikanaan. Koska olin niin pieni, olivat korvikset lapsuudessa samanlainen juttu kun vaikka hiukset; aina oli ollut päässä ja ei niitä sitten tullut revittyä, otettua pois tai muutakaan sellasta.. Ne vaan oli mulla ja joskus juhliin sain jotkut hienommat vaihtaa tilalle. Ja siis kun niin pienenä on reijät laitettu ja kasvuiän niissä on aina ollut korvikset niin nyt ne reijät ei edes mene enää aikuisiällä umpeen lainkaan. Tällä hetkellä on edellisestä käyttökerrasta pian 2 vuotta...

Oma tyttöni on nyt 10 kk ja haluisin laitattaa hänelle korvikset kanssa ennenkun tajuaa asiaa vielä suuremmin. Mies on kuitenkin vastaan ja luultavasti tyttö saakin korut korviinsa vasta sitten kun täyttää 10/menee kouluun/joku muu sopiva ikä sitten " isompana" .

Lounis

Vierailija
4/17 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ite saanut korvakorut 1v. lahjaksi vanhemmiltani aikanaan. Koska olin niin pieni, olivat korvikset lapsuudessa samanlainen juttu kun vaikka hiukset; aina oli ollut päässä ja ei niitä sitten tullut revittyä, otettua pois tai muutakaan sellasta.. Ne vaan oli mulla ja joskus juhliin sain jotkut hienommat vaihtaa tilalle. Ja siis kun niin pienenä on reijät laitettu ja kasvuiän niissä on aina ollut korvikset niin nyt ne reijät ei edes mene enää aikuisiällä umpeen lainkaan. Tällä hetkellä on edellisestä käyttökerrasta pian 2 vuotta...

Oma tyttöni on nyt 10 kk ja haluisin laitattaa hänelle korvikset kanssa ennenkun tajuaa asiaa vielä suuremmin. Mies on kuitenkin vastaan ja luultavasti tyttö saakin korut korviinsa vasta sitten kun täyttää 10/menee kouluun/joku muu sopiva ikä sitten " isompana" .

Lounis

Vierailija
5/17 |
10.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä siksi että minusta korvisten saaminen on yksi askel aikuistumisen ja naiseksi kasvamisen tiellä. Itse sain pitkällisen tahtomisen jälkeen korvikset neljännellä luokalla ja voi miten hienolta se tuntui, olihan se selkeästi " aikuisten juttu" . Ja kun niitä oli kovasti halunnut, oli niiden saaminen muutenkin hieno kokemus! Sen ikäisenä osasi jo itse huolehtia ja varoakin koruja.

Vierailija
6/17 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöt olivat 3v ja 4v. Ikä oli ihan ok, vaikka jotkut kauhistelivatkin (" kyllä vasta rippikouluiässä..." ). Mutta kesällä ei kannata laittaa! Meille sattui silloin kuuma hellekesä ja reikiin pukkasi koko ajan mätää. Se oli kurja ruljanssi. Vähän väliä jomman kumman tytön korvanlehti alkoi pullottaa ja kun siihen vähän kosketti, niin ulos tursahti verta ja mätää. Pelkäsin jo, että puoli päätä tulehtuu. Basibact-rasva auttoi.

Kannattaa myös katsoa, että korvisten tappi on myöhemminkin tarpeeksi pitkä, ei lyhyttä lastenmallia. Lukko ei saa painua liian tiiviisti korvanlehteä vasten, vaan tapissa pitää olla liikkumavaraa. Kolmannelle tytöllemme en kyllä laita korviksia niin pienenä, tuntui kuitenkin kurjalta, kun ' koreudesta' tuli harmia ja vaivaa.

Vierailija
7/17 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun ovat säästäneet rahaa lailliseen reittämiseen ja koruihin ;D

Vierailija
8/17 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi lapselle pitäisi laittaa korvikset. Varsinkaan niin pienelle, ettei niitä osaa itse pyytää. Minä sain aikoinaan korvikset noin 10-vuotiaana kun niitä itse halusi. Mielestäni lapsen koskemattomuutta pitäisi kunnioittaa, eikä laitattaa lapselle mitään lävistyksiä, ennen kuin niitä haluaa ja ymmärtää niiden hyödyt ja haitat.

Vierailija
9/17 |
12.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä laittais lapselleni korviksia ennen kouluikää ainakaan. Itsestä tuntuu jo pahalta kun toista rokotetaan saatika sitten kun itkee ja huutaa kun paksu neula survastaan korvasta läpi. Yök. Lapsi ei edes ymmärrä miksi sattuu, ajattelee vain, että rakas ihminen seuraa vieressä ja hymyilee vaan. Näin minä sen ajattelen.

Ja ne on mielestäni muutenkin kamalan näkösiä pienellä lapsella..varsinkin kun tietää, ettei lapsi niitä itse halunnut.

Tämä on minun jyrkkä mielipiteeni, eli ehdottomasti vasta kun itse pyytää (ei ainakaan ennen kouluikää).

Niin juu, eikä ne minunkaan reiät ole umpeen menneet vaikken korviksia käytä ja reiät on otettu 12vuotiaana ..

Vierailija
10/17 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi laittaa korvakorut? Kipua siitä vaan aiheutuu ja kenties muutakin ongelmaa niinkuin tossa joku mainitsi. Saattavat tarttua lasten temmeltäessä ja repiä korvan jne. Itse antaisin laittaa vasta kun on isompi. Meillä isä kultaseppä ja kauhistui kun itse olin laitatuttanut salaa reiät 15-vuotiaana =) Ei kuulemma koskaan suostunut laittamaan työssään niitä pienille lapsille. Mutta kukin tyylillään.

Vierailija
11/17 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rippiaika olisi parhain ;) Pojan pyyntöön en suostu IKINÄ :D

Vierailija
12/17 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

korvisjuttua. Isi sitä meillä kyseli, että missä iässä on tapana laittaa. Onhan ne herttasia ne pienet korviksiensa kanssa, mutta ymmärrän kyllä pointin, ettei ennen kuin itse pyytää... Ja meidän 1-vuotias repii pinnitkin aina pois, joten varmaan se niitäkin kaivelis. Olen ajatellut, että sitten, kun itse haluaa ja tajuaa mistä on kysymys. Siskon tytölle laitettiin joskus 4-5 vuotiaana ja hän puri hammasta, eikä itkenyt, kun niin paljon niitä halusi. Itselleni laitettiin 6-vuotiaana.

Korvareikiä ei muuten laiteta neulalla, vaan ensikorut " ammutaan pistoolilla" korvaan. ei ole niin kivuliasta kuin kanyylilävistykset (napa etc.)

Vierailija
13/17 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ampuminen ei kyllä ole yhtään hyväksyttävämpi tapa ottaa puolustuskyvyttömälle lapselle korviksia. Itse kävin juuri ottamassa toiset reiät ja kyllä se ampuminen sattuu ja vielä senkin jälkeen polttelee kauan ja on arat. Saatika jos tulehtuu. Älkää ehdon tahdoin kiusatko lapsianne, kyllä he itseään satuttavat temmeltäessään lapsena aivan tarpeeksi.

Vierailija
14/17 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

menossa kultasepänliikkeeseen korjauttamaan kaulaketjuani..Meitä ennen asioi noin 4 vuotias tyttö äitinsä kanssa jolle laitettiin reikiä korviin. Kun tyttäreni tämän näki hänkin halusi samantien korvikset itselleen..Noh menimme ulos liikkeestä ja keskustelimme että onko hän nyt aivan varma jne. Soitimme myös isukille ja kysyttiin hänen mielipidettä ja hänellä ei ollut vastaan sanomista. Joten me laitettiin hänelle sillä reissulla korvikset.

Oli siis ihan ex tempore juttu tytön omasta toiveesta ja hienosti meni. Tytön ilme ei värähtänytkään kun sillä " pistoolilla" painettiin reiät ja korvikset korviin. Sattui kuulemma vähän muttei edes itkettänyt ja toimenpiteen jälkeen korvanlehtiä kuulemma kuumotti ; ) Niitä sitten kuukauden päivät putsailtiin aamuin illoin ja pyöriteltiin kunnes vaihdettiin uudet korvikset ja samalla lopetin niiden ns hoitamisen. Ei mätinyt tms.

Tätä päivää ennen ei oltu koskaan vielä keskusteltukaan korviksista enkä minä ollut edes tullut niitten ottamista ajatelleeks. Nyt siis ovat reilun vuoden killutellut korvikset korvissa. Nätit napit ja hienosti ovat korvissa pysynettn yms.

Vierailija
15/17 |
13.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koulu-ikäisenä.. Itse oon saanut 7 vanhana.

Pakko kommentoida sen verran kun moni oli laittanut, et älkää satuttako lapsianne, niin mahtaako ne lapsen korvanlehdet olla hieman pehmeämmät mitä aikuisen? Luulisin ainakin, että pienenä ei välttämättä satu se reiän ampuminen niin paljoa! En o varma mut tuli vaan mieleen...

Korjatkaa joku jos olen ihan väärässä!

Vierailija
16/17 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole asiaa vielä ajatellut, mutta minä en näe mitään suloista siinä, että vauvalla on korvikset. Minusta, ja korostan vielä että minusta, se on vanhempien turhamaisuutta mihin lapsella ei ole mitään sanottavaa! Ja kaikki tietävät lävistysten riskit.

Itselläni on monta reikää korvissa ja minulla on ollut lävistys nenässä ja navassa. Kaikki aikuisiällä otettuja.

Mutta ennen kouluikää en usko, että tytöt korviksia saavat.

Vierailija
17/17 |
14.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset (ihan sama kumpaa sukupuolta) saavat ottaa korvakorut halutessaan mennessään yläasteelle, ennen sitä ei lupaa tipu. Lävistyksiä ja tatuointeja saavat ottaa 18v täytettyään.

Terkuin 16 korvakorua, kaksi lävistystä ja kuusi tatuointia omaava äiti ;)