Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hyvinvointiyhteiskunta voisi toimia, kun kaikki tahtovat saada, mutta eivät tahdo antaa?

Vierailija
22.11.2017 |

Kaikki tahtovat palveluita ja suojella luontoa ja hyvää muille ihmisille, mutta samat ihmiset eivät kuitenkaan tahdo antaa tai leikata kulutusta luonnon suojelemiseksi.

Opiskelijoina ollaan köyhien puolella, mutta kun valmistutaan ja varallisuutta kertyy, ruvetaan äänestämään veronalennuksia kannattavaa kokoomusta.

Miten ihmeessä hyvinvointiyhteiskunta voisi tulevaisuudessa toimia, kun kaikista ihmisistä on tullut omaa etuaan ajavia ahneita ja kokonaisuuden etu on kadonnut?

Köyhät vaativat ottamaan rikkailta, mutta kun köyhä vaurastuu, niin sama malli ei enää kelpaakaan.

Onko hyvinvointiyhteiskunta loppu?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Monelle käy niin, että elämäntilanteen ja omien tarpeiden muuttuessa myös omat arvot ja periaatteet muuttuvat. Punaisena lankana kaiken takana on egoismi, vaikka se verhotaankin usein korulauseisiin.

Ihmisten pitäisi luopua enemmän, tyytyä materiaalisesti vähempään, antaa niille joilla ei ole omia voimavaroja ja kykyjä hankkia elantoaan, tavoitella ei-materiaalista hyvää.

Vierailija
2/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä välitän vain itsestäni ja läheisistäni. Ihan sama mitä muille paskoille tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä köyhät antavat yhteiskunnalle?

Vierailija
4/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtion ainoa tehtävä ja olemassaolon peruste on olla alueensa suurin rosvokopla, joka suojelurahaa vastaan pitää muut mafiat poissa ja pikkurikolliset kurissa.

Totta kai sen kannattaa järjestää jotakin muutakin apua ja viihdykettä asukkaille etteivät he muuta kokonaan pois, mutta se ei ole rosvokoplan päätehtävä, eikä pidäkään olla.

Vierailija
5/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyytämisessä - tai oikeastaan vaatimisessa - on menty liian pitkälle ja antajilta on annettava loppu. Ja verot kansan verta juo!

Vierailija
6/6 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita ap:n väitettä ainakaan omalta kohdaltani, koska kannatan monissa asioissa oikeudenmukaisuutta riippumatta siitä onko se nimenomaan minulle kaikkein edullisin ratkaisu.

Esimerkkinä vaikka pakolaisjärjestelmän väärinkäyttäjät. Eläkeiän kynnyksellä olen sitä ikäluokkaa että maahamme tunkeutuneista muukalaisista ei ehdi olla minulle kovin suurta haittaa enkä minä juurikaan osallistu heistä aiheutuvien kustannusten rahoittamiseen. Silti olen sitä mieltä että kielteisen turvapaikkapäätöksen saaneet tulee sulkea leireille ja poistaa maasta, koska se on reilua ja oikeudenmukaista sekä tarpeellista minua seuraavien sukupolvien turvallisuuden takaamiseksi.