Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Twin Peaksin 3.kausi - mitä ajatuksia jaksot herättää?

Vierailija
22.11.2017 |

Twin Peaksin kolmas kausi eli The Return alkoi eilen Subilla kahden jakson voimalla.

Mitä ajatuksia jaksot sinussa herätti?
Mitä mieltä?

Itse vähän kaksijakoisin ajatuksin. Ihan viihdyttävää sinänsä, mutta vaikea osata yhdistää uusia hahmoja ja uusia paikkoja niihin vanhoihin kausiin. Oliko se black lodgen portaali ihan vaan sattumalta Twin Peaksin kaupungissa vai onko paikan valinnalla joku syy?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin hämmennyin, mutta sitten lämpenin. The Return on nerokas, onneksi katsoin loppuun. Ei tosin varmasti uppoa suurimpaan osaan sarjan vanhoista faneista, jotka odottavat jotain 1. ja 2. kauden kaltaista matskua.

Av:lla on muuten myös oma pidempi ketju 3. kaudelle, joka oli aktiivinen kesällä ohjelman tultua HBO:lta. Kannattaa tsekata sekin, jos täällä keskustelu kuolee..:)

Vierailija
22/46 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

01.15 näyttää uusintana kakkosjakso MTV3:lta alkavan. Järkyttävän myöhään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä! Yhtä erikoinen, outo ja hiljaistempoinen kuin aina. Hyvä kun ei yrittänyt olla. Liikaa vanha twin peaks vaan sopivassa suhteessa.

Vierailija
24/46 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo tulee niin myöhään etten jaksa valvoa, katsoin eilen vain puolisen tuntia. Näkeekö tämän jostain ilmaiseksi? Tai tuleeko Subilta uusintana jonain järkevämpänä aikana kuin keskellä yötä?

Kait jokaisella joku väline on millä nauhotitko tätä nykyään? Kuka edes TV:tä katsoo lähetysaikaa enää?

PS. Kannattaa hankkia vaikka DNA TV kännyyn, nauhoitat ja siirrät chromella telkkariin ja katsot kun sulle sopii.

Vierailija
25/46 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävintähän tässä on, että ymmärtääkseen edes minimaalisesti uuden kauden tapahtumia, olisi pitänyt edellisten kausien lisäksi katsoa myös se kaikki muu materiaali (”fire walk with me”, ”the missing pieces”, jne).

Esim. Philip Jeffries, siis se tyyppi jonka kanssa pahis-Cooper puhui puhelimessa ja joka oli tilannut pahis-Cooperin tappamisen, ei ole esiintynyt varsinaisessa sarjassa ollenkaan. Tätä Jeffriesiä näytteli muuten aikoinaan David Bowie ja olisi näytellyt tällä uudella kaudellakin jos Bowie ei olisi sairastunut ja kuollut.

Vierailija
26/46 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis näytetäänkö subilla ja Maikkarilla nyt siis kaksi jaksoa/viikko?

Vierailija
27/46 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tripeissä kuvattu ja käsikirjoitettu sarja.

Vierailija
28/46 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tästä uudesta puuttuu kepeys. Alkuperäinen sarja oli onnistunut yhdistelmä kammottavuuksia ja huvittavuuksia. Nyt kaikki on niin vakavaa. Ymmärrän, jos hahmot vähän muuttuvat vanhetessaan, mutta sekä Lucy että Pölkkyrouva olivat silmissäni menettäneet hauskuutensa. Kyse ei ole siitä, että olisin itse muuttunut, sillä pidän yhä kyseisistä henkilöistä vanhoissa jaksoissa.

Muutenkin tässä on lisätty brutaalia menoa, kun ennen pysyttiin enemmän vihjailun asteella. Moni tietysti tykkää katsoa väkivaltaa, mutta minä en.

Vierailija
29/46 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahastusta. 

Kerran jo päättynyt tarina.

Päättynyt? Nyt on pakko olla ihan eri mieltä.

Siis kun se tarina ei missään vaiheessa ole loppunut. Tokan kauden lopussahan jo sanottiin että tavataan 25 vuoden kuluttua, eli ei se tarina loppunut.

Eikä lopu muuten tämän Returninkaan jälkeen....

Vierailija
30/46 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

28: Minä ainakin löysin uudesta kaudesta paljonkin huumoria. Esim. Dougie-kohtaukset on sympaattisia ja hauskoja. Katson Youtubesta videon conga-tanssikohtauksesta aina kun kaipaan päivääni piristystä :)

Vierailija
31/46 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävintähän tässä on, että ymmärtääkseen edes minimaalisesti uuden kauden tapahtumia, olisi pitänyt edellisten kausien lisäksi katsoa myös se kaikki muu materiaali (”fire walk with me”, ”the missing pieces”, jne).

Esim. Philip Jeffries, siis se tyyppi jonka kanssa pahis-Cooper puhui puhelimessa ja joka oli tilannut pahis-Cooperin tappamisen, ei ole esiintynyt varsinaisessa sarjassa ollenkaan. Tätä Jeffriesiä näytteli muuten aikoinaan David Bowie ja olisi näytellyt tällä uudella kaudellakin jos Bowie ei olisi sairastunut ja kuollut.

Mulla taas on edelliset kaudet ja nuo muut minileffat sun muut extrat sekoittuneet muistoissani. Esim. nyt kun nostalgiasyistä katsoin 1990-luvun uusinnat, jäi jotakin koko ajan kuin puuttumaan. Muistin että olisi tapahtunut ”enemmän”.

Ja se taas johtuu siitä, että pelkkää sarjaa katsomalla jää koko ajan paljon näkemättä ja tietämättä.

Eikö Subin olisi kannattanut näyttää myös lisämateriaalit? Tuo yllämainittu Jeffries knoppitieto jäi multa kokonaan huomaamatta, ihmettelin kyllä kenen kanssa se doppelganger oikein puhelimessa puhui.. :(

Vierailija
32/46 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lynch itse sanoi että uuden kauden ymmärtämistä varten kannattaa katsoa etenkin kakkoskauden viimeinen jakso, sekä Fire Walk With Me -elokuva. Se Missing Pieces ei ole mitenkään tärkeä, koska on pelkkiä poistettuja kohtauksia elokuvasta.

Vierailija
33/46 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tästä uudesta puuttuu kepeys. Alkuperäinen sarja oli onnistunut yhdistelmä kammottavuuksia ja huvittavuuksia. Nyt kaikki on niin vakavaa. Ymmärrän, jos hahmot vähän muuttuvat vanhetessaan, mutta sekä Lucy että Pölkkyrouva olivat silmissäni menettäneet hauskuutensa. Kyse ei ole siitä, että olisin itse muuttunut, sillä pidän yhä kyseisistä henkilöistä vanhoissa jaksoissa.

Muutenkin tässä on lisätty brutaalia menoa, kun ennen pysyttiin enemmän vihjailun asteella. Moni tietysti tykkää katsoa väkivaltaa, mutta minä en.

Tässä uudessa on kyllä huumoria aika paljonkin. Pari ekaa jaksoa on ehkä vähän synkempiä mutta loppupuolella mennään jo komedian puolella montakin kertaa. Tyyliltään tää on  kyllä erilainen vanhan sarjan kanssa, joten ei kannata siihen liikaa vertailla vaan yrittää katsoa ihan omana juttunaan.

Vierailija
34/46 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä sarjaa ei olisi pitänyt jatkaa.Juoni meni jo vanhoissa jaksoissa täysin päättömäksi.Vielä huonompi idea jatkaa sarjaa pitkän ajan kuluttua näyttelijöiden vanhennuttua rajusti.

Vierailija
35/46 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli hyvä. Oli pelottavampi, löytyi huumoria.

Vierailija
36/46 |
23.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyyliltään tää on  kyllä erilainen vanhan sarjan kanssa, joten ei kannata siihen liikaa vertailla vaan yrittää katsoa ihan omana juttunaan.

Miksei muka kannata tai saa vertailla? Sitä alkuperäisen sarjan kaltaista Twin Peaksia minä olisin mielelläni katsonut. On minulla oikeus olla pettynyt, että nyt on vain lisätty väkivaltaa, muttei mitään ajatuksella tehtyä.

Mitä tulee Annien hahmoon ja siihen, että hän oli "parempi" vaihtoehto kuin Audrey, niin näen sen hieman tekopyhänä. Annie oli kaikin tavoin paljon lapsekkaampi kuin Audrey. Cooper itsekin totesi niin Dianelle ja heti sen jälkeen olikin sänkykohtaus. Jäi valitettavasti vaikutelma, että Cooperille piti saada "lapsi" kumppaniksi.  

Vierailija
37/46 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli se sellissä leijuva musta tyyppi? Tai se puhuva risukimppu lodgessa  ? 

En ole pettynyt, mutta muutama kohta meni yli hilseen.

Vierailija
38/46 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä oli se sellissä leijuva musta tyyppi? Tai se puhuva risukimppu lodgessa  ? 

En ole pettynyt, mutta muutama kohta meni yli hilseen.

Se risukimppu mustassa killassa (”black lodge”) oli MIKEn katkaisema käsi. Siis se käsi oli muuttunut sähköiseksi kuivaksi karahkapuuksi, jolla oli aivot ja suu.

Ja tässä linkissä tietoa niistä mustista tyypeistä joiden päät leijuu:

http://twinpeaks.wikia.com/wiki/Woodsman

Minä puolestani ihmettelen kovasti, mitä Laura Palmerille mustassa killassa viime jaksossa oikein tapahtui? Lensi ilmaan ja paloi tulimeressä tuskissaan huutaen? Jäljelle jäi vain Lauraa symboloiva valkoinen hevonen? What?!

Entäpä, miksi ihmeessä BOB ylipäänsä tappoi Lauran aikoinaan? Hänenhän piti ottaa vain Lauran keho uudeksi matkustusvälineekseen mutta sitten MIKE heitti Lauralle sormuksen jonka tämä laittoi sormeensa ja sormuksen vuoksi BOBin pitikin tappaa Laura ja Lauran henki siirtyi mustaan kiltaan? En ymmärrä tuota kuviota.

Vierailija
39/46 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli hilseen menee, lisäksi vielä siten ettei normikatsoja edes ymmärrä että menee yli. Liikaa ympätty tapahtumia jotka ei lopulta liity itse juoneen millään tavalla. Ja aikaa kulutetaan ihan epäoleellisten tyyppien seuraamiseen.

Miettikää vaikka ekassa jaksossa sitä outoa äijää, jolta poliiit lähtivät hakemaan avainta kuolleen kirjastotäti-Ruthin asuntoon ja lopulta se avain löytyi kuitenkin naapurin rouvalta. Tai mistäs minä tiedän vaikka se mies vielä olisikin tulevissa jaksoissa mukana, mutta tuntuu varsin epäuskottavalta skenaariolta.

Vierailija
40/46 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi