Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ystäväni perheessä oikeasti liian tiukat säännöt vai ylireagoinko

Vierailija
21.11.2017 |

Äidillä mies, jonka kanssa kaksi nuorimmaista (4v ja 10v) lasta. Vanhin eli 15v äidin aikaisemmasta liitosta. Mies määrää tahdin heillä, jolloin vanhimman kotiintuloaika on seitsemältä arkisin, viikonloppuisin 8. Tietokone lähtee viikonloppuisinkin yhdeksältä takavarikkoon, vaikka teini itse pitää muutenkin riittävästä unesta ja suht samanlaisesta unirytmistä aina kiinni. Kone on teinin itse ostama. Mikäli teini kysyy syytä jollekin typerälle säännölle, mies vastaa vain "koska minä sanon niin." Teinin ei myöskään anneta olla yksin kotona edes yhtä yötä, vaikka on fiksu ja vastuullinen. Äiti yrittää tapella vastaan, mutta mies ei kuuntele. Miehen toiminta kuulostaa aivan natsimeiningiltä ainakin omaan korvaan, itse kun kasvoin kantapään kautta oppimalla ja maalaisjärjellä. Onko nää ihan normijuttuja vai häh?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ei halua uskoa, että lapsi on jo iso. Pitää kiinni pikkulasten säännöistä.

Vierailija
2/8 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh sentään, aikamoinen Adolf siellä talossa pitää jöötä. Tuskinpa on kovin kummoinen suhde vanhemmilla jos ei äidin mielipiteitä kasvatuksesta kuuntele pätkääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vain, kun teini täysi-ikäistyy. Teinin äidin pitäisi asettua puolustamaan lastaan hullulta isäpuolelta. "Koska minä sanon niin" ei ole enää tuon ikäiselle perustelu. Tuollainen alistaminen aiheuttaa ainoastaan katkeruutta ja sellaisen vapaudenkaipuun joka ilmenee tuhoisasti tulevaisuudessa. 

Vierailija
4/8 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen pojan suhde isäänsä on? Voiko muuttaa sinne?

Vierailija
5/8 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta teini voi muuttaa pois ihan kohta jos haluaa

Vierailija
6/8 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen pojan suhde isäänsä on? Voiko muuttaa sinne?

Taas tämä klassinen poika-oletus. Missä luki, että kyse olisi pojasta?

Vierailija
7/8 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa kyllä ihan järkyttävältä kontrollifriikiltä. Onko äiti ihan täysin lapanen kun on tuollaisen kanssa muuttanut yhteen asumaan?

Vierailija
8/8 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheessä hyvin samankaltainen asetelma, tosin biologinen isä natsina. Oli niin ankara teinitytölleen että tytöllä ei ollut mahdollisuutta harrastaa eikä olla ikätasonsa mukaisesti kavereiden kanssa. Sai todella vakavia ongelmia ja nyt nuorena aikuisena vaikuttaa menetetyltä tapaukselta. (käyttää aivan varmasti huumeita, ei koulua eikä töitä ja ollut mt-hoidossa useita kertoja) Oli luova, jopa erikoisen älykäs ja eloisa tyttö teininä. Isänsä kiristeli hampaita niin että rutina kävi jos sai edes uhmakkaan katseen lapseltaan kun jotakin tärkeää oli kielletty. Tytön äiti pitää miestään auktoriteettina, varmaan edelleen. Miten olisin voinut puuttua tuohon ajoissa? Isän käytös ja olemus passiivis-aggressiivinen lähes jatkuvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän