Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isä joka juo joka ilta alkoholia

Vierailija
21.11.2017 |

Jos isä jolla on kaksi pientä lasta, juo joka ilta alkoholia, niin onko se aina haitallista lapsille? Vaikka ei olisi väkivaltaa? Onko tämä sellainen asia, että isältä pitäisi ne lapset ottaa pois?
Miksi isä itse ei pysty näkemään mitään ongelmaa juomisessaan vaan vähättelee asiaa?
Jos lapsi sanoo, että ei häntä haittaa vaikka isä juo, niin sanooko vain vai voiko olla totta että lasta ei haittaa oikeasti?

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse pienestä viskisnapsista päivittäin vai mäyräkoirasta olutta vai pullo kirkasta viinaa?

Vierailija
2/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isä jolla on kaksi pientä lasta, juo joka ilta alkoholia, niin onko se aina haitallista lapsille? Vaikka ei olisi väkivaltaa? Onko tämä sellainen asia, että isältä pitäisi ne lapset ottaa pois?

Miksi isä itse ei pysty näkemään mitään ongelmaa juomisessaan vaan vähättelee asiaa?

Jos lapsi sanoo, että ei häntä haittaa vaikka isä juo, niin sanooko vain vai voiko olla totta että lasta ei haittaa oikeasti?

Kuinka pieniä lapsia ja kuinka paljon juo? Keneltä tuo tieto "joka päivä" on peräisin?

Vaikuttaahan se. Vaikka ei väkivaltaa ole, niin ei varmasti jaksa olla aamusta virkeänä jos on kossupullo mennyt. Mikäli taas salitreenin jälkeen ottaa yhden kaljan palautusjuomana, niin en olisi niin kovin huolissani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaikuttaa haitallisesti, ja kyllä haittaa lasta, vaikka sanoisi ettei haittaa. Lapset on aina lojaaleja vanhemmilleen, ne pelkää alitajuisesti että ne erotetaan vanhemmistaan, jos alkaa arvostella. Vaikka määrä olisi pieni, on se silti jatkuvaa päihteen käyttöä, jota ei lasten kuuluisi kokea ollenkaan.

Vierailija
4/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isä juo?

Vierailija
5/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nyt ruuan kanssa voi viiniä juoda, mutta jos kaljaa juo vastaavan määrän, hyi hyi

Vierailija
6/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vaikuttaa haitallisesti, ja kyllä haittaa lasta, vaikka sanoisi ettei haittaa. Lapset on aina lojaaleja vanhemmilleen, ne pelkää alitajuisesti että ne erotetaan vanhemmistaan, jos alkaa arvostella. Vaikka määrä olisi pieni, on se silti jatkuvaa päihteen käyttöä, jota ei lasten kuuluisi kokea ollenkaan.

Hmmm.... pidän kyllä pientä määrää suurempana ongelmana vanhemman omia käsittelemättömiä tunteita, masennusta, epätasapainoisuutta... sekä ahdasmielisyyttä, pessimististä elämänasennetta, kriittisyyttä ja ennakkoluuloja. Ne menevät lapsen ihon alle ihan toisin kuin pieni määrä alkoholia.

Vierailija
7/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä joi jatkuvasti itsensä humalaan kun olin pieni. Ainahan sitä tuli sanottua ettei haittaa kun ei halunnut olla vaivaksi ja tuoda pahaa mieltä kellekkään. Lopputulos on se, että käyn terapiassa asian takia. Kuulin vasta teininä, ettei alkoholinkäytön tarvitse aina olla humalahakuista. 

Vierailija
8/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo haittaa. Tai itse ainakin muistan kaikki ne illat kun äiti oli sammunu sohvalle ja sain herätellä sitä. Huostaanotto omalla kohdalla oli kyllä enemmän kun hyvä ratkaisu.

Vierailija
9/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman isäni alkoholinkäyttö on traumatisoinut minut ja se alkaa näkyä vasta nyt kun olen aikuinen ja ymmärrän asioita. Tietenkään lapsi ei ole pätevä arvioimaan haittaako vanhemman toiminnassa jokin vai ei eikä sen perusteella ainakaan pitäisi puolustella päivittäistä juomista!

Vierailija
10/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muakaan "haitannu" ihan kakarana, enkä olis koskaan uskaltanu sanoa että haittaa, vaikka olisikin kysytty. Totuus kuitenkin on se, etten yksinkertaisesti vain muista varhaislapsuudestani kuin muutaman oluen ja yhdet juhlat joissa isäni oli päihtynyt. Vaikka oikeasti isäni ei ole selvää päivää nähnyt vuoden 1990 jälkeen. 

Vierailija
11/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ongelma. Maailmassa on paljon suurempia ongelmia. Toki ei se varmasti ole optimaalisinta mitä isältä voi odottaa, mutta ei elämä välttämättä kaikkien mielestä tähtää optimaaliseen kasvuun, kuten urheilussa tai työelämässä.

Oletetaan että isällä on syöpä ja hän vain yrittää elää elämässään mahdolliset viimeiset vuodet nauttien elämästään. Alkoholista tulee hyvä olo ja voi helpottaa tuskaa, siinä missä lenkillä käyntikin. Pian ei enää jalat kanna.

Pahinta lienee että ulkopuoliset tulevat lisäämään isän stressiä ja perheen stressikin kasvaa samalla. Ei muiden juomiset kuulu toisille. Väkivalta on eriasia. Suomessa voi juoda itsensä joka päivä perseet. Vapaa maa.

Ehkä jossain DDR:ssä voisi olla ihan sopivaa puuttua perheen sisäisiin asioihin. Oletan että ap on sukulainen tai naapurin mummo.

Vierailija
12/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taidan olla "erilainen nuori", kun mua ei haittaa muutamat oluet per ilta.

Siis lapsuudessa oman isän oluet. Siitä tuli lepposampi, kun vaan avas sen korkin. Enhän mä voi olla varma mitä määriä se joi, muttei sammaltanut. Arki ja työt sujui. Samanlainen on nytkin. Olisinko koskaan kännissä nähnyt?

Oma mies ei nyt joka ilta juo, mutta kerran, pari kertaa viikossa 1-3 pientä olutta. En ole huomannut siitä olevan kellekään haittaa.. vaikka ei se kyllä juonut, kun lapset oli pieniä.

Itse juon toisinaan humalanhakuisesti, mutten lasten läsnä. Silloin bailataan.

Vierailija
13/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juominen on siksikin haitallista, että se vie vaivihkaa terveyden. Se voi pahentua. Se maksaa. Juova ihminen ei ole turvallinen. Entä jos pitäisi äkkiä päästä johonkin, vaikka lääkäriin, mutta isä ei ole ajokunnossa tai muuten kartalla?

Vierailija
14/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juominen on siksikin haitallista, että se vie vaivihkaa terveyden. Se voi pahentua. Se maksaa. Juova ihminen ei ole turvallinen. Entä jos pitäisi äkkiä päästä johonkin, vaikka lääkäriin, mutta isä ei ole ajokunnossa tai muuten kartalla?

Jos iskä ottaa pari kaljaa ja promileraja ei edes ylity, onko taksi mahdoton ajatus?

Vierailija
15/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole ongelma. Maailmassa on paljon suurempia ongelmia. Toki ei se varmasti ole optimaalisinta mitä isältä voi odottaa, mutta ei elämä välttämättä kaikkien mielestä tähtää optimaaliseen kasvuun, kuten urheilussa tai työelämässä.

Oletetaan että isällä on syöpä ja hän vain yrittää elää elämässään mahdolliset viimeiset vuodet nauttien elämästään. Alkoholista tulee hyvä olo ja voi helpottaa tuskaa, siinä missä lenkillä käyntikin. Pian ei enää jalat kanna.

Pahinta lienee että ulkopuoliset tulevat lisäämään isän stressiä ja perheen stressikin kasvaa samalla. Ei muiden juomiset kuulu toisille. Väkivalta on eriasia. Suomessa voi juoda itsensä joka päivä perseet. Vapaa maa.

Ehkä jossain DDR:ssä voisi olla ihan sopivaa puuttua perheen sisäisiin asioihin. Oletan että ap on sukulainen tai naapurin mummo.

Mistä teitä sivusta huutelijoita ja vastaanvänkääjiä sikiää palsta täyteen? Onko pakko kerjätä huomiota ja kommentoida mitä tahansa, kunhan saa jauhaa vastaan?

Vierailija
16/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos iskä ottaa pari kaljaa ja promileraja ei edes ylity, onko taksi mahdoton ajatus?

Älä viitsi.

Vierailija
17/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mitä määriä se isä joka päivä juo. Jos humalaan asti, niin todennäköisesti on haitallista.

Vierailija
18/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm.... pidän kyllä pientä määrää suurempana ongelmana vanhemman omia käsittelemättömiä tunteita, masennusta, epätasapainoisuutta... sekä ahdasmielisyyttä, pessimististä elämänasennetta, kriittisyyttä ja ennakkoluuloja. Ne menevät lapsen ihon alle ihan toisin kuin pieni määrä alkoholia.

Näihin asioihin se jatkuva tissuttaminen/ röpötys juuri liittyy. Isä ei osaa käsitellä tunteitaan, juo ja kaataa kasvaneen paskalastin seuraavan sukupolven niskaan.

Vierailija
19/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taksi on keksitty ja sukulaisista löytyy aina joku joka on kartalla.

Suomessa ryyppäily on laillista. Sille ei mitään voi tehdä.

Yleensä uskikset ja alkkisten lapset ovat asian suhteen aivan hysteerisiä.

Lastensuojelu on tukossa turhien ilmoitusten takia ja juuri tuollaiset ilmoitukset isän ilta ryyppäilystä on sitä turhaa hienon systeemin tukkimista.

Jokainen voi itse elää miten haluaa ja miten parhaakseen näkee kasvattaa lapsensa. Kannattaa asennoitua ihan oman mielenterveytensäkin takia niin. Kaikkia ei voi pelastaa ja ei voi ottaa kaikkea sydämensä asiaksi.

Seuraava asetelma olisi että puututaan isän syömisiin. Isä syö liikaa roskaruokaa ja häntä uhkaa maksan rasvoittuminen ja verisuoniongelmat sekä kuolema ennen aikaisesti.

Mennäänkö niin pitkälle että puututaan toisen asioihin?

Vierailija
20/43 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä teitä sivusta huutelijoita ja vastaanvänkääjiä sikiää palsta täyteen? Onko pakko kerjätä huomiota ja kommentoida mitä tahansa, kunhan saa jauhaa vastaan?

Samasta lävestä mistä teikäläisiä.

Tässä keskustellaan nyt minun oikeudesta vetää kännit iltaisin milloin minä haluan vaikka minulla olisikin lapsia.

Se on minun asiani piste.

Onko tämä selvä asia sinulle?

Aiuinen ihminen voi juoda kännit milloin haluaa tässä maassa joka on vapaa eikä mikään diktatuuri, jossa yksittäisen kansalaisen tekemisiä kytätään.

On se jumalauta käsittämtöntä kyyyläystä jos kysellään lasten kavereilta että ottaako se iskä olutta iltaisin ja haittaako se sinua yhtään. Se ei kuulu muille mitä täysikasvuinen uros tekee vapaassa maassa. Voi tulla tuonne ovelle urputtamaan jos on asiaa, mutta tuollainen utelu lapsilta omia tarkoitusperiä viljellen on jo aivan sairasta toimintaa. Meillä on lastensuojelu tukossa turhista hälyytyksistä. Keksikääs jotain muuta tekemistä kuin satunnaisen täysikasvuosen karjun oluen juonnin kyttäily iltaisin.

Helvetti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi