Talvitakkiongelma
En löydä mistään kaupasta tarpeeksi lämmintä talvitakkia käytettäväksi tammi-helmikuussa. Talvi on tarkoitus viettää Etelä-Suomessa, enkä usko edes tarvitsevani mitään kamalaa Michelin-takkia. Minulla ei ole juuri muuta kriteeriä kuin riittävä paksuus, hillitty tumma yksivärisyys ja hyvä hinta-laatusuhde. Minua kiinnostaisikin tietää, millaisia takkeja ihmiset oikein tuona Etelä-Suomen kylmimpänä aikana käyttävät ja mistä ovat takkinsa hankkineet. Nyt käytän pari vuotta vanhaa, viime talvena hyvää, mutta pesun myötä selvästi ohentunutta vanhaa talvitakkia, joka ei kuitenkaan selvästikään enää riitä oikean talven ajaksi.
Kommentit (5)
Tilaa Zalandosta kevyttoppatakki tai klassinen villakangastakki.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa Zalandosta kevyttoppatakki tai klassinen villakangastakki.
Tuollaisia paksuudeltaan kevyttoppatakkien kaltaisia takkeja kaikki kaupat ovat täynnä. Eihän tuollaisista ole mihinkään. Itse käytän tuollaista takkia syksyllä. En ymmärrä, miten kukaan pärjäisi tuollaisella takilla Suomen talvea. ap.
Kunnollinen talvitakki on sellainen villakangastakki, jossa on villavatiini vuoren ja päälyskankaan välissä. Vain harvat valmistajat tekevät sellaisia takkeja. Jotenkin niin hassuksi on maailma mennyt, että kaupat ovat pullollaan jotakin keskieurooppalaisia takkeja, joissa on vain vuori ja päälyskangas. Jopa nuori tavaratalon takkiosaston myyjä paljastaa tietämättömyytensä, kun kertoo etsivänsä talvitakkia, jossa on villavatiini.
Villavatiini pitää tuulen ulkona ja lämmön sisällä.
Viimeisimmän tällaisen takin ostin muutama vuosi sitten ja oli vähän hakusalla. Erään tavaratalon takkiosaston myyjä osasi kyllä heti luetella ne muutamat valmistajat, jotka enää valmistavat tällaisia takkeja.
Onnea etsintään!
Itsekään en löydä mieleistä talvitakkia.
Parkatakki ei ole tyyliäni. Olen lyhyt n.155cm. Hirman "harteikas", mutta todella kapea vyötärö. Vyötärön seudulta xs ja hartioista s.
Villakangastakit eivät myöskään sovi vartalonmallilleni. Olen myös villalle allerginen. Pitkät takit näyttävät tyhmiltä päälläni lyhyteeni vuoksi..
Olen pulassa :(
Säästä: pysy siisteissä sisätiloissa.