Mitä tämä tarkoittaa? Ymmärrän englantia, mutten saa tästä sähköpostista mitään tolkkua.
Työsähköpostiini tuli tällainen (joo, nigerialaiskirje mikälie) viesti:
"I am sending this mail to ask for your support in an important family issue i am fighting out with my idol worshipping family, I became aware of an acquisition that entitled me the deed of ownership to an estate.
I and my father were Christen by faith, after his death, the family members want to turn me into a community idol worshiping as the condition to inherit my fathers property and acquisition, I will very much appreciate your help in any way you can."
En lähetä vastausta, enkä rahaa, mutta koko viesti jää epäselväksi. Mitä tuo henkilö siis on vailla? Perheenjäsenet haluavat muuttaa hänet yhteisön palvontaidoliksi??
Kommentit (16)
Up. Onko tuo ihan siansaksaa vai onko englanninkielentaitoni näin retuperällä?
ap
Ihan selvä niggakirje. Kokeile seuraavan kerran Google Translatea, menee kohtalaisen oikein:
Lähetän tämän postin pyytääkseen tukeasi tärkeästä perhekysymyksestä. Taistelen idoli-palvontamuistoni kanssa. Olin tietoinen hankkimisesta, joka sai minulle oikeuden omistusoikeuden kiinteistöön.
Minä ja isäni kirkko uskon kautta, kuoleman jälkeen, perheenjäsenet haluavat muuttaa minut idylliksi palvelluksi oloksi ehtona periä isäni omaisuuden ja hankkimisen, minä arvostan suuresti apuasi millään tavalla.
:)
Minä olen ymmärtänyt idol worshippingin ihan yksinkertaisesti epäjumalien palvomisena. Näin tätä käytetään ainakin kristityissä piireissä.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap niin tyhmä että tuollainen nigerialaiskirje uppoaa?
Jaa-a. Olenkohan. Mitäs luulet? Yleensä noissa nigerialaiskirjeissä on selkeä tarina, vaikkakin huonolla englannilla. Joko pyydetään rahaa tai tarjotaan miljoona jotain pientä toimituskulua vastaan. Tästä en nyt vain ottanut selvää ollenkaan.
ap
..eli jos siis kyse on siitä, että perhe pakottaa takaisin heimouskonnon pariin, niin miten ihmeessä minä voisin häntä auttaa? Rahallako? Mitä tuo edes pyytää? Lähetän Raamattuja sinne?
ap
Ihan ymmärrettävä tuo on. Huijari pyytää apua vedoten siihen, että hän ja isänsä ovat kristittyjä (yrittää vedota uskonveljiin ja sisariin länsimaissa), ja hän perisi kiinteistön, mutta perimyksen ehdoksi on laitettu kääntyminen epäjumalien palvontaan, pois kristinuskosta. Ilmeisesti oikeustaisteluun tästä tarvitsisi rahallista apua.
Vierailija kirjoitti:
Ihan ymmärrettävä tuo on. Huijari pyytää apua vedoten siihen, että hän ja isänsä ovat kristittyjä (yrittää vedota uskonveljiin ja sisariin länsimaissa), ja hän perisi kiinteistön, mutta perimyksen ehdoksi on laitettu kääntyminen epäjumalien palvontaan, pois kristinuskosta. Ilmeisesti oikeustaisteluun tästä tarvitsisi rahallista apua.
Amen, kiitos käännöksestä. Tokihan minä nyt sitten uskonveljelle heitän fyffet! Kiitos.
ap
Vierailija kirjoitti:
..eli jos siis kyse on siitä, että perhe pakottaa takaisin heimouskonnon pariin, niin miten ihmeessä minä voisin häntä auttaa? Rahallako? Mitä tuo edes pyytää? Lähetän Raamattuja sinne?
ap
Eiköhän se rahaa kaipaa, oletettavasti että voisi oikeudessa taistella epäreilua perimisen ehtoja vastaan, sitä että hänen olisi käännyttävä pois uskonnostaan että saa tilan tai kiinteistön. Mutta tosiaan taitamaton nigerialaiskirjeilijä kun ei suoraan tuota sano tai laita ehdotettua summaa tms.
Ihan sama mitä se pyytää tai kuinka voisit muka auttaa. Rahojesi perässä se on eikä varmasti oikeasti apua tarvitse. Mitä tuollaisia pellejä turhaan mietit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan ap niin tyhmä että tuollainen nigerialaiskirje uppoaa?
Jaa-a. Olenkohan. Mitäs luulet? Yleensä noissa nigerialaiskirjeissä on selkeä tarina, vaikkakin huonolla englannilla. Joko pyydetään rahaa tai tarjotaan miljoona jotain pientä toimituskulua vastaan. Tästä en nyt vain ottanut selvää ollenkaan.
ap
Newsflash: nigerialaiskirjeitä tehtailee sellaisetkin joilla ei ole hienoa tarinaa saatikka kunnon kielitaitoa.
No jos sulla on rahaa niin lähetä sillä Afrikassa on nälkäänäkeviä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
No jos sulla on rahaa niin lähetä sillä Afrikassa on nälkäänäkeviä lapsia.
Nälkää näkevät lapset ei lähettele sähköposteja suomalaisille toimistosihteereille.
ap
Olikohan tarkoitus sönköttää jotakin sellaista että hän on kristitty ja nyt hänet halutaan palauttaa suvun toimesta heimouskonnon pariin...
Joo ja huijauskirjehän tuo on.