Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesten ahdistelukampanja

Vierailija
21.11.2017 |

Laitetaanpas käyntiin kampanja, johon miehet ja pojat saavat kertoa tapauksista, kun heitä on ahdisteltu seksuaalisesti. Halutessaan saa kertoa ihan nimetkin, että voidaan painostaa työnantajia antamaan potkut.
#tasavertaisuus
#miehiäkin kouritaan

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nää ap:n kaltaset on aivan uskomattoman typeriä. Jos joku kertoo että sairastaa syöpää, tää pelle alkaa varmaan huutaa päälle että MULLA ON IHOTTUMA. Jos joku kertoo joutuneensa pahoinpidellyksi tämä hiippari alkaa huutaa että JOKU KERRAN KIILASI MUN ETEEN KAUPAN JONOSSA.

Ap: olet surkea marisija, vätys ja nynny. Suksi kuuseen.

Ihmeen raivokasta vastustusta kerättää tällainen aloitus, jossa pyydetään miesuhreilta kokemuksia ahdistelusta. Mikähän motiivi moisen riehumisen taustalla on?

Tuntevat varmaan piston sisimmässään, eli ei ole puhtaat jauhot pussissa.

Vierailija
22/36 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos miehiä kouritaan niin kourija on mies. mutta huvittaa että jos puhutaan oikeasta ongelmasta, eli naisten kokemasta ahdistelusta ja häirinnästä.. tai väkivallasta, niin aina siihen päälle tulee huutamaan nämä sovinistit jotka uhriutuvat miesten puolesta.

Juu, toki suurin ongelma tässä maailmassa yhtäkkiä onkin MIESTEN AHDISTELU, hohhoohhooooo, uhrithan on aina miehiä, miehiä raiskataan ja tapetaan ihan liukuhihnalta dumpataan ruumiit katuojiin, se on tietysti ihan mielikuvittelua että murhatut ja raiskatut ovat 99%sti aina naisia, yleensä NUORIA NAISIA tai tyttöjä.. ja kukas heitä raiskaa ja murhaa ihan huvikseen, no varmasti joulutontut tai hattiwatit.. no ei, sen tekee aina miehet.

Pieni reality check olisi paikallaan, ennen kuin heittäydytään ihan pelleiksi sen uhriutumisen kanssa. Rajansa kaikella. Ongelma on miehissä, silmä käteen.

Mielestäni tuo vastakkainasettelu on tarpeetonta. Ei voi olla niin, että ahdistelluiksi tullut miehet eivät saa kertoa kokemuksistaan, koska naisia ahdistellaan enemmän. Tai koska jotkut toiset miehet ahdistelevat naisia. Tosin ymmärrän kyllä miksi osa naisista haluaa varata uhrin aseman vain naisille ja tekijän aseman vain miehille. Video liittyy:

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos joku miehiä "ahdistelee" tai raiskaa, niin ne on toiset miehet.

uhriutukaa ihan keskenänne, sairaat kusipäät. turha tulla naisille vonkumaan.

Sinä siis leimaat seksuaalivähemmistön ahdistelijoiksi ja raiskaajiksi?

Vierailija
24/36 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nää ap:n kaltaset on aivan uskomattoman typeriä. Jos joku kertoo että sairastaa syöpää, tää pelle alkaa varmaan huutaa päälle että MULLA ON IHOTTUMA. Jos joku kertoo joutuneensa pahoinpidellyksi tämä hiippari alkaa huutaa että JOKU KERRAN KIILASI MUN ETEEN KAUPAN JONOSSA.

Ihmeen raivokasta vastustusta kerättää tällainen aloitus, jossa pyydetään miesuhreilta kokemuksia ahdistelusta. Mikähän motiivi moisen riehumisen taustalla on?

No minäpä kerron. Te p-rkeleen marisijat yritätte kieltää alkuperäisen ongelman väsyneellä ja suurelta osin epäuskottavalla vinkunalla. On totta että miehiäkin ahdistellaan. Se on kuitenkin valtavan paljon vähäisempää kuin naisten ahdistelu.

Mutta te nynnyt alatte heti tukahduttaa alkuperäistä asiaa kuin hemmotellut pikkunilkit. Eikö tyylini mielllytä? No voi voi. Se on kattos niin että puutuin avaukseesi täsmälleen samalla tavalla kuin teikäläiset tuhoaa järkeviä keskusteluja. Et tykkää? Ala käyttäytyä. Sitten mäkin alan kohdella teikäläisiä kuten muitakin. Siihen asti teillä ei ole rauhaa. Eli käytöstavat tai tätä. Päätä.

Millä logiikalla miesuhrien kokemuksista kertominen "kieltäisi alkuperäisen ongelma"? 

Vierailija
25/36 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei me nyt jakseta laittaa kampanjaa. Eniten ap:n kaltaisissa miesasiamiehissä ärsyttää se, että tällainen kampanja ei niinkään olisi lähtöisin itse ongelmasta vaan siitä että naisilla oli kampanja ja tällainen miesten kampanja ei edistäisi tasavertaisuutta vaan pyrkisi vähentämään naisten kampanjan saamaa huomiota. Tarkoitus olisi siis vain huutaa, että "kyllä miehiäkin ahdistellaan".

Sitten itse ap:n kysymykseen vastaus, että kyllä minuakin on bileissä esimies ahdistellut sen jälkeen kun oli vaihtamassa hommia ja homomiehetkin ovat puristelleen nuorempana perseestä baarissa, mutta kampanjaa en siis kannata tällaisessa muodossa ikinä.

Mies[/quot]

Pro-feminsitimiehissä ihmetyttää juuri tämä; miesten kaikkien ongelmien johdonmukainen vähättely. Ollaan sitten niin machoa, kun koskaan ei ole mitään ongelmia, mitään mihin kenenkään kannattaisi kiinnittää huomiota. 

"Tasa-arvon" puolesta vouhkaaville ei koskaan kelpaa "samat säännöt" - kaikille ideologia. Naurettavinta, mitä nämä tietätävät, on  mies, joka käyttäytyy kuin "nainen". Sitten nämä valkoritarit vielä väittävät arvostavansa naisia. Niinpä varmaan. 

Vierailija
26/36 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minäpä kerron. Te p-rkeleen marisijat yritätte kieltää alkuperäisen ongelman väsyneellä ja suurelta osin epäuskottavalla vinkunalla. On totta että miehiäkin ahdistellaan. Se on kuitenkin valtavan paljon vähäisempää kuin naisten ahdistelu.

Mutta te nynnyt alatte heti tukahduttaa alkuperäistä asiaa kuin hemmotellut pikkunilkit. Eikö tyylini mielllytä? No voi voi. Se on kattos niin että puutuin avaukseesi täsmälleen samalla tavalla kuin teikäläiset tuhoaa järkeviä keskusteluja. Et tykkää? Ala käyttäytyä. Sitten mäkin alan kohdella teikäläisiä kuten muitakin. Siihen asti teillä ei ole rauhaa. Eli käytöstavat tai tätä. Päätä.

Millä logiikalla miesuhrien kokemuksista kertominen "kieltäisi alkuperäisen ongelma"? 

Älä yritä leikkiä nokkelaa. Miesuhrien kertomukset ei kiellä mitään. Se, että te tulette huutamaan päälle kun jotkut yrittää keskustellaa alkuperäisestä asiasta, on sitä että TE yritätte kieltää naisten ongelmat kääntämällä huomion omiinne. Joista monet on muuten ihan oikeasti niin epäuskottavia että se tekee touhustanne halpamaista.

Jatketaan tätä viiden jälkeen, lähen töihin.

Vierailija
27/36 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baareissa kouritaan paljonkin, en siksi oikein mene edes enää. Mua on myös pahoinpidelty suhteessa pahastikin, mutta se ei varmaan kuulu tähän.

On myös känninen naisporukka huudellut kadulla ties mitä. Vaikka tiedän että olen fyysisesti vahvempi niin kyllä nuo silti ahdistaa

Vierailija
28/36 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei me nyt jakseta laittaa kampanjaa. Eniten ap:n kaltaisissa miesasiamiehissä ärsyttää se, että tällainen kampanja ei niinkään olisi lähtöisin itse ongelmasta vaan siitä että naisilla oli kampanja ja tällainen miesten kampanja ei edistäisi tasavertaisuutta vaan pyrkisi vähentämään naisten kampanjan saamaa huomiota. Tarkoitus olisi siis vain huutaa, että "kyllä miehiäkin ahdistellaan".

Sitten itse ap:n kysymykseen vastaus, että kyllä minuakin on bileissä esimies ahdistellut sen jälkeen kun oli vaihtamassa hommia ja homomiehetkin ovat puristelleen nuorempana perseestä baarissa, mutta kampanjaa en siis kannata tällaisessa muodossa ikinä.

Mies

Olen kyllä nainen

Tuskinpa olet. Korkeintaan osa-aika transvestiitti. Tämä miesten uhriutuminen on niin tuttua palstalla nykyään että oikeasti alkaa ärsyttämään.

Olen eri kommentoija, mutta pitääkö tuo nyt ymmärtää niin, että miehiin kohdistuvaan ahdisteluun ei kannata puuttua eikä tuoda sitä millään tavalla esiin?

Olen taas eri kommentoija kuin kukaan edellisistä. En aikaisempaa kampanjaa mitenkään mieltäni vain naisten kampanjaksi ja useat miehet joita tunnen toivat sen ainakaan esille etenkin töissä tapahtuneita ahdistelutapauksia.

Eivät siis hekään ajatelleet että tämä on vain naisille ja heidän kuuluu olla hiljaa.

Vierailija
29/36 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä yritä leikkiä nokkelaa. Miesuhrien kertomukset ei kiellä mitään. Se, että te tulette huutamaan päälle kun jotkut yrittää keskustellaa alkuperäisestä asiasta, on sitä että TE yritätte kieltää naisten ongelmat kääntämällä huomion omiinne. Joista monet on muuten ihan oikeasti niin epäuskottavia että se tekee touhustanne halpamaista.

Minusta on ihan kummallinen ajatus "omia" tämä asia koskemaan vain naisia ja sulkea miesuhrien kokemukset ulkopuolelle. Ja ei kai uuden ketjun avaaminen ole mitään päälle huutamista ja naisten ongelmien kieltämistä, sinähän sitä päälle huutamista ja  ongelmien kieltämistä teet tässä ketjussa. 

Vierailija
30/36 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eivät siis hekään ajatelleet että tämä on vain naisille ja heidän kuuluu olla hiljaa."

Mutta useat naiset ja jotku miehetkin vähintäänkin vähättelevät miehiin kohdistuvaa ahdistelua. 

Vierailija
31/36 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet voisi myös ajatella miten pukeutuvat, ettei provosoi ketään. Jos olet söpö nuorimies ja vielä mekko päällä pikkujouluissa niin on vähän oma vikasi jos ahdistellaan.

Vierailija
32/36 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Baareissa kouritaan paljonkin, en siksi oikein mene edes enää. Mua on myös pahoinpidelty suhteessa pahastikin, mutta se ei varmaan kuulu tähän.

On myös känninen naisporukka huudellut kadulla ties mitä. Vaikka tiedän että olen fyysisesti vahvempi niin kyllä nuo silti ahdistaa

anteeksi, mutta miksi käyt baareissa- siellä känniset örveltää ja moni on seksin perässä.

aika naurettavilta tuntuu "ongelmasi" sori nyt vaan. 

Vierailija
33/36 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 18-vuotias, kun melkein eläkeikäinen naislääkäri veti varoittamatta housuni alas ja tunnusteli kivekseni, irstaasti hymyillen.

Tuntemattomat naiset ovat usein kourineet baareissa.

Armeijassa usea naishoitaja oli antamassa piikkejä. Vetivät housut alas ja vitsailivat alushousuista: ”Mitkäs alushousut täällä on ;)” — tekivät näin useille jonossa oleville miehille.

Lukemattomia kertoja on homoteltu ja juoruiltu ties mitä. Naisilla on joku erityinen tarve haukkua miestä homoksi tai pienimunaiseksi.

Paljon naisia, jotka eivät millään usko sanaa EI! Jatkavat ahdistelua ja yhteydenottoja.

Vierailija
34/36 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Eivät siis hekään ajatelleet että tämä on vain naisille ja heidän kuuluu olla hiljaa."

Mutta useat naiset ja jotku miehetkin vähintäänkin vähättelevät miehiin kohdistuvaa ahdistelua. 

Eivät kaikki naisetkaan siinä kampanjassa omalla nimellään uskaltaneet tuoda esille omia kokemuksiaan. Täälläkin sai moni kuulla vähättelyä ja haukkumista. Ne samat vähättelevät vähättelevät sukupuoleen katsomatta. Se miten vähätellään riippuu uhrista.

Miehen ei tarvitse samoin pelätä joutuvansa raiskatuksi kuin nainen mutta mies myös voi pelätä työnsä puolesta tai olla ahdistunut tilanteessa.

Tässä asiassa on turha tehdä eroa sukupuolten välille. Ahdistelu on ahdistelua ja koska se ei ole uhrin vika sillä ei ole väliä mitä uhrin jalkojen välissä on.

Ja kuten jo sanoin ovat miehet jo edellisen kampanjan aikana uskaltaneet kertoa kokemastaan joten lainkaan asiaa vähättelemättä pidän tätä turhana.

Vierailija
35/36 |
21.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat siis, että miehet kyllä saavat aloittaa ketjun omasta henkilökohtaisesta uhritapauksestaan, mutta eivät saa alkaa "kampanjoimaan" miesten ongelmien puitteissa yleisemmin? Naiset toki saavat tehdä molempia.

Mitä muuta haluaisit miehiltä kieltää?

Vierailija
36/36 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosi jännä, että feministit puhuvat kokoajan naisten ongelmista, mutta kun mainitsee miesten ahdistelun, sitä vähätellään. Missä vika? Ja kai me saadaan puhua täällä palstalla omista ahdistelukokemuksista ilman että heti naiset tyrkyttää omia kokemuksia. Niitä löytyy joka palstalta. Olisi ollut kiva lukea miesten kokemuksia, mutta eiköhän joku Pirkko-Liisa tule valittamaan ettei saa puhua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän