Miehen exä väittää, etten anna lapsille tarpeeksi ruokaa!
Mielestäni esimerkiksi ottamansa lihamakaronilaatikko 400 grammaa on neljälle hengelle ihan riittävä pääruoka, lisäksi tulee toki salaatti (yleensä porkkanaraaste puolukoilla, itsepoimittuja, huom), 1 siivu ruisleipää, 1 leikkele tai 1 juusto ja margariinia sipaisu sekä lasi maitoa.
Kommentit (24)
Tee itse se makaroonilaatikko. Ei ole vaikea ruoka
Olen hoikka nainen ja syön joskus yksin 400g makaronilaatikkoa + salaattia yhdellä aterialla.
Ja häissä sitten 125 grammaa. Ehkä raikkaan voileivän kera.
Vierailija kirjoitti:
Ja lasten ikä on?
toka ja nelosluokkalainen
Vierailija kirjoitti:
Kiitän melkein hauskasta provosta.
Tämä.
Mikä on jälkiruoka? Joku kiisseli ehkä?
Vierailija kirjoitti:
Paino sanalla melkein.. ensin tuntui hauskalta mutta sitten tulikin ahdistus että ikävä kyllä niitäkin perheitä on missä ruokaa on tarjolla näin vähän :( mutta he myös itse sen tiedostavat että ruokaa on vähän. Joten HUONO provo.
Joo, mutta taitaa sn eines makaroonilaatikon hinnalla jo ostaa halvinta jauhelihaa ja halvinta makaroonia, jotta kaikkia saavat syödä kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta taitaa sn eines makaroonilaatikon hinnalla jo ostaa halvinta jauhelihaa ja halvinta makaroonia, jotta kaikkia saavat syödä kunnolla.
Läskit mammat täällä selittää kuinka pitää syödä kunnolla ja PALJON. ei ihme että olette läskejä
Aloittajan kertoma ruokamäärä on ihan riittävä. Kakarat syö koulussakin. Eikä esim vanhukset saa laitoksissa edes noin paljoa.
Lopettakaa se läskien ihannointi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paino sanalla melkein.. ensin tuntui hauskalta mutta sitten tulikin ahdistus että ikävä kyllä niitäkin perheitä on missä ruokaa on tarjolla näin vähän :( mutta he myös itse sen tiedostavat että ruokaa on vähän. Joten HUONO provo.
Totta. Mä tiedän tapauksen, missä äiti pakkasi isäviikonlopulle vessapaperitkin lapsille mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lasten ikä on?
toka ja nelosluokkalainen
Ei riitä kasvavalle lapselle. Voi vetää hyvin puolet enempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Läskit mammat täällä selittää kuinka pitää syödä kunnolla ja PALJON. ei ihme että olette läskejä
Aloittajan kertoma ruokamäärä on ihan riittävä. Kakarat syö koulussakin. Eikä esim vanhukset saa laitoksissa edes noin paljoa.
Lopettakaa se läskien ihannointi
Missä laitoksessa vanhuksille ei anneta edes sataa grammaa pääruokaa aterialla?
Huono provo mutta mun anoppi keksii aina mielessään jonkun kamaluuden johon olettaa minun syyllistyvän ja sitä sit perataan kun käyn siellä. Meidän lapsi on pienikokoinen ja hoikan näköinen, tähän asti paino kuitenkin ollut aina pluskäyrällä suhteessa painoon. Nyt anoppi on saanut päähänsä että yritän pitää lapsen tarkoituksella hoikkana (poika). Kun eka tämänsuuntainen kommentti tuli, olin ihan että mitä mä just kuulin. Sitten kohta anoppi sanoi että sinä "Jimi" voisit olla joskus sillä lailla niinku itsekäs ja pyytää äidiltä lisää voileipää. !!! Mitä HELVATTIA oikeesti nyt taas... Olen yleensä rauhallinen ihminen mutta kyllä meinaa hermo mennä näiden kanssa. Kun nimenomaan viisi kertaa päivässä näen vaivaa että poika söis kunnolla.
Kuulostaa ihan annoskoolta, joka oli mun lapsuuden ydinperheessä, tosin leipää ei lisukkeena tarjoiltu. Ruuan jälkeen vanhemmat vetäytyi omaan huoneeseensa täyttämään vatsaansa suklaalla.
Mitäs se sinulle valittaa, ruokkikoon mies omat lapsensa.
Minun lapseni ovat 7v ja 11v ja kumpikin syö oman laatikon ja salaattia, jos eineslinjalle mennään. Molemmilla on urheiluharrastus ja ovat muutenkin aktiivisia liikkujia (vanhempi 155cm ja 36kg ja pienempi 134 cm ja 26 kg). Eikä ole päivän ainoa ateria vaan aamulla on vedetty puuro marjoilla, ruisleipä juustolla ja leikkeleellä ja kurkulla/paprikalla ja lasillinen smoothieta, sitten kouluruoka, iltapäivällä välipalaksi rahkaa tai leipää ja sitten päivälliseksi se kokonainen 400g makaronilaatikko porkkanaraasteen ja raejuuston kera. Iltapalaksi vielä puuroa, leipää ja hedelmiä/marjoja.
Kasvavat ja liikkuvat lapset tarvitsevat ruokaa enemmän kuin istumatyössä olevat aikuiset. Toisaalta pienikin määrä ruokaa on riittävää, jos lapset ovat saaneet vatsansa täyteen ja heillä on mahdollisuus saada lisää halutessaan/seuraava ateria on jo parin tunnin päästä.
Mulle toi riittäs, kasvavalle lapselle ei. Mutta provohan tämä.
Vierailija kirjoitti:
Minun lapseni ovat 7v ja 11v ja kumpikin syö oman laatikon ja salaattia, jos eineslinjalle mennään. Molemmilla on urheiluharrastus ja ovat muutenkin aktiivisia liikkujia (vanhempi 155cm ja 36kg ja pienempi 134 cm ja 26 kg). Eikä ole päivän ainoa ateria vaan aamulla on vedetty puuro marjoilla, ruisleipä juustolla ja leikkeleellä ja kurkulla/paprikalla ja lasillinen smoothieta, sitten kouluruoka, iltapäivällä välipalaksi rahkaa tai leipää ja sitten päivälliseksi se kokonainen 400g makaronilaatikko porkkanaraasteen ja raejuuston kera. Iltapalaksi vielä puuroa, leipää ja hedelmiä/marjoja.
Kasvavat ja liikkuvat lapset tarvitsevat ruokaa enemmän kuin istumatyössä olevat aikuiset. Toisaalta pienikin määrä ruokaa on riittävää, jos lapset ovat saaneet vatsansa täyteen ja heillä on mahdollisuus saada lisää halutessaan/seuraava ateria on jo parin tunnin päästä.
Siis mitä? 155 cm ja painaa 36kg?! Olen itse saman pituine, hoikka ja painan 50kg. Harrastan kilpauintia ja liikun muutenkin paljon. Ja painpideksini on normaali.