Ei luoja mä nauran meidän kylän äideille!
Meillä siis kolme neuvolaa n. 30km etäisyydellä. Asutaan tän kaikkein käytetyimmän piirissä ja kun raskaudessa tuli sen aika että varattiin eka lääkärikäynti, kysyi terveydenhoitaja että selviänkö kun ainoa naislääkäri on vaan tuolla n. 30km päässä ja sinne on tosi paljon jonoa kun oikeastaan kaikki haluaa naiselle, että haittaako jos oman neuvolan mieslääkärille laitetaan aika.
Siis oikeesti naiset. Pelkäättekö että jumala tuomitsee teidät jos käytte mieslääkärillä vai mikä hlvetti siinä on kun pitää asiat tehdä vaikean kautta?! Lähettekö kotiin synnyttää jos teille laitetaan mieskätilö synnärillä?
Kommentit (5)
Ehkä niistä naistenvaivoista ja muistakin intiimiongelmista esim. yhdynnöissä on helpompi puhua toiselle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä niistä naistenvaivoista ja muistakin intiimiongelmista esim. yhdynnöissä on helpompi puhua toiselle naiselle.
Joskus on helpompi vaan kasvaa aikuiseks. Toinen ryhmä ketä en ymmärrä on nää jotka heittää miehensä ulos jos tehdään tutkimuksia. Onko siellä jotain uutta sille miehelle vai silmät kiinnikkö ootte sen lapsen laittanu aluille?! Suomessa on pimeetä joo, mutta kyllä nyt nykypäivänä on sen verran sähköön varaa että mies naisensa paikat on nähny.
Missä ihmeessä on tuommoinen kylä, jossa on neuvoloita valittavaksi asti?
Minä en ole käynyt raskaanaollessani millään neuvolalääkärillä (tavis terveyskeskuslääkäri) vaan yksityisellä gynellä.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Mulle ei ole ongelma kulkea vaikka sen 30 km päähän (joka ei ole matka eikä mikään!), kunhan en joudu mieslääkärille. Mitään loogista syytä sille ei ole, miksen halua näyttää alapäätäni mieslääkärille tai keskustella mieslääkärin kanssa valkovuodosta, yhdyntäkivusta tai verisistä vuodoista. En vaan halua, ja toistaiseksi ei ole ollut mikään pakko. Hätätilanteet tietysti asia erikseen, mutta miksi väkisin kärsiä epämukavuudesta ja sen vuoksi ehkä jopa jättää jotain mieltä painavia asioita käsittelemättä, jos ei ole pakko?
Outoa on.