Rintojen pienennysleikkaus.
Tytär sai lähetteen ko. toimenpiteeseen. Vielä on plast. kirurgin arvio edessä. Ikää 17v. kuppikoko 65F. Jatkuvat niska-hartia-päänsärkyoireet. Onko muita jotka olisi leikattu näin nuorena?
Kommentit (11)
Itselläni kasvoi vielä rinnat tuossa iässä joten en olisi leikkauttanut noin nuorena. Lääkärihän sen kuitenkin osaa arvioida. Muuten, onko tyttärelläsi varmasti oikeankokoiset liivit? 65F ei kuulosta kovin isolta koolta. Itse olin noin 65K:na ihan rajalla että edes pääsin leikkaukseen ja leikkauksen jälkeenkin minulla on vielä noin 65H. Noita kipuja nimittäin varmasti selittävät osaltaan myös vääränlaiset liivit. Neuvoisi menemään kunnon alusvaatekauppaan ennen leikkausta.
Mulle ei ole tehty pienennystä, mutta molemmat rinnat on poistettu kokonaan. Kuppikoko oli samaa luokkaa. Liiviliikkeessa 65H, tavallisessa kaupassa (jos jostain kohtalon oikusta niillä oli kokoja) 65-70F tai G.
Olin vanhempi kuin tyttäresi, enkä perusterve, mutta mullakin oli kipuja. Noin kuukauden jälkeen leikkauksesta yläselän kivut paheni, mutta sitten selkä, hartiat ja niska on olleet paremmat kuin ikinä. Toivuin leikkauksesta hyvin.
Parempi se on nuorena. Selkä pysyy parempana. Tosi pelottavia kaikki leikkaukset on, mutta varmasti tyttäresi voi paremmin sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Eikö voisi vain laihduttaa?
Kuinka monelle ylipainoiselle kuvittelet mahtuvan 65-ympäryksiset rintsikat? Haloo...
Mulle olis ihan sama vaikka poisto. Särkee niitä ja ovat kipeillä pahkuroilla koko ajan. Lisäksi selkä,niska ja hartiat ihan tohjona. Kuppikoko mittaamaton, koska mitkään ei mahdu mitä kaupoissa myydään.
Pääseekö poistoon helpommin kuin pienentään?
äiti ap kirjoitti:
On hyvin hoikka tyttö muuten.
Kuvittelisin, että hän on ehkä samaa kokoluokkaa kanssani. Olen tuo, jolta on poistettu kaikki. Tuolloin rinnat oli kroppaani verrattuna ihan naurettavan suuret ainakin omasta mielestäni. En ole niiden perään itkenyt. Harva ymmärtää, millaista se on. Kipuja tosissaan on ja mitkään vaatteet ei sovi. Olkalaukutkin pyöri päällä ja rinnoista tuli kommenttia. Omani kuulemma näytti muovisilta. Olen hoikka.
Itse en tätä olisi valinnut ihan niin kuin mulle kävi, mutta siis kokonaan ilman tuntuu paljon paremmalta kuin niiden kanssa silloin ennen. Leikkaushaavat oli ainakin itselläni kiristävät ja käsiä oli vaikea nostaa jonkin aikaa, mutta rasvaaminen auttaa, kun ne on siinä vaiheessa, että voi rasvata. Kipuja ei mulla ainakaan juuri ollut leikkauksen jälkeen. Multa saa kysyä siitä leikkauksesta, jos mietityttää, vaikka se oli vähän erilainen. Dreenien pois ottaminenkaan ei sattunut, tuntui vain ällöltä.
Varmaan se on pelottavaa noin nuorena, mutta säästää paljolta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle olis ihan sama vaikka poisto. Särkee niitä ja ovat kipeillä pahkuroilla koko ajan. Lisäksi selkä,niska ja hartiat ihan tohjona. Kuppikoko mittaamaton, koska mitkään ei mahdu mitä kaupoissa myydään.
Pääseekö poistoon helpommin kuin pienentään?
Poistoon pääsee vain jonkun tosi vakavan jutun takia tietääkseni...
En ihan noin nuorta tunne, mutta siinä 2-kympin ikäisenä tuttavaltani kevennettiin molempia rintoja 300g juuri jatkuvien niska- selkä-ja hartiakipujen takia. Hän oli lyhyt ja tuskin liikakiloja oli tai jos oli niin vain muutamasta kilosta oli kyse.
Hyvä että leikkaavat tarpeeksi ajoissa. Mihinkäs ne rinnat siitä enää kehittyvät jatkossa enää muutoinkuin painoa ja rasvan määrää mukaillen.
Parempi nuorena. Ei ne oireet iän myötä helpota.