Mitä niin suurta ja ihmeellistä seksissä on, että sen puute ajaa pettämään?
En ymmärrä miksi on pakko saada ja jos ei saa niin vingutaan sekä uhkaillaan pettämisellä. Pahimmillaan petetään salaa selän takana. Täälläkin moni kirjoittaa, että parisuhde ei ole parisuhde ilman seksiä, mutta eiköhän jokainen pari määritä suhteen omalla tavallaan. Parisuhde voi olla onnellinen myös ilman seksiä. <3 Perustelkaahan paremmin seksin vinkujat.
Kommentit (57)
Keho tarvitsee laukeamisen. Saavuttaakseen yhteyden luojaamme. Orgasmin hetkellä olemme yhtä Jumalan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
No siinä kikkeli menee pimppiin ja spermat roiskahtaa ihanasti rinnoille. Mmm.
Yritin mielessäni kuvitella millaisessa asennossa tu onnistuu. Meneekö se kikkeli kaksinkerroin vai onko painetta niin paljon, että tulee ihosta läpi. vai suun kautta ulos?
Tän täytyy olla nyt sitä kamasutraa.
Vierailija kirjoitti:
Mun kokemuksen mukaan kyse on muunmuassa uutuuden viehätyksestä, jännityksestä tai läheisyyden puutteesta. Näin siis niitten varattujen miesten kohdalla jotka on ostanut multa seksiä.
Näin on myös useiden seksikyselyjen tulosten mukaan eli uutuuden viehätys ja jännitys ovat sekä naisille että miehille avain pettämiseen (huom myös naisille!). Jopa enemmän kuin läheisyyden puute omassa suhteessa.
Tästä seuraa valitettavasti myös seuraava johtopäätös: vaikka omassa suhteessa seksielämä olisi taivaallista ja seksiä riittävästi, niin se suinkaan poista puolison pettämistodennäköisyyttä (jonkun verran saattaa toki vähentää sitä).
Sinun rakas puolisosi ei toki sinun käsityksesi mukaan edes vahingossa voisi kuvitella pettävänsä. Mutta 50% sekä naisista että miehistä pettää, joten todennäköisyys on aika suuri.
Vierailija kirjoitti:
Ap, selittäisitkö logiikkasi????
Sun mielestä seksi on selkeästi parisuhteen juttu, koska pettää ei saisi. Kuitenkin mielestäsi parisuhteessa elävän pitäisi pystyä kärvistelemään ilman seksiä(, koska toiselle se ei enää yhtäkkiä olekaan niin tärkeää alun jälkeen).
Eroa jos et kestä olla ilman, pettämisellä aiheutat pelkkää tuhoa. Ei meillä ainakaan ole ollut nousuja ja laskuja, vaan onnellinen ja tasainen parisuhde ilman seksiä. Olen muuten mies ja molemmille tämä suhde on täydellinen. Ap
Seksiä harrastaessaan kokee itsensä hyväksytyksi, halutuksi, vaalituksi ja rakastetuksikin. Orgasmista saatava mielihyväpiikki on vain pieni osa seksin viehätystä. Inhimillisten perustarpeiden äärellä siinä ollaan.
Siis miksi seksi on näiden pihtarien mielestä merkityksetöntä, mutta kuitenkin sen verran merkityksellistä, että on katastrofi, jos puoliso pettää?
Vierailija kirjoitti:
Usein käy valitettavasti niin, että joko a) toisella tai molemmilla osapuolilla alun seksintäytteisen suhteen jälkeen koko seksi-into lopahtaa b) kiinnostus lopahtaa juuri omaa puolisoa kohtaan (normaali kyllästyminen, väsyttävä perhe-elämä, puolison radikaali lihominen jne), mutta ruoho aidan takana näyttää silti erittäinkin vihreältä. Väitän että suurimmassa osassa parisuhteissa jompikumpi tai molemmat kohdat esiintyvät ainakin väliaikaisesti .
Kyllä se minun mielestäni on niin, että jos haluaa jatkaa yhteiseloa, niin ei toista voi pakottaa seksittömään elämään. Meillä on vain yksi ainoa elämä, joten miksi ihmeessä tulisi kärsiä ja kärvistellä hautaan saakka ilman seksiä, jos seksihalut ovat tallella? Jos minusta tulisi impotentti tai muuten seksihalut katoaisivat, niin en todellakaan pakottaisi vaimoa kitumaan sen takia vaan joko eroaisimme tai hän hakisi seksiä muualta, jos se on hänelle tärkeää. Ensin toki asiasta keskusteltaisiin, kokeiltaisiin terapiat, lääkitykset jne.
M48
Täysin samaa mieltä. -mies
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi seksi on näiden pihtarien mielestä merkityksetöntä, mutta kuitenkin sen verran merkityksellistä, että on katastrofi, jos puoliso pettää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun mielestä seksi on selkeästi parisuhteen juttu, koska pettää ei saisi. Kuitenkin mielestäsi parisuhteessa elävän pitäisi pystyä kärvistelemään ilman seksiä(, koska toiselle se ei enää yhtäkkiä olekaan niin tärkeää alun jälkeen).
Eroa jos et kestä olla ilman, pettämisellä aiheutat pelkkää tuhoa. Ei meillä ainakaan ole ollut nousuja ja laskuja, vaan onnellinen ja tasainen parisuhde ilman seksiä. Olen muuten mies ja molemmille tämä suhde on täydellinen. Ap
No mä olen nainen enkä elä puutteessa enkä myös pihtaa. En myöskään ole pettänyt.
Te taidatte olla puolisosi kanssa ainakin hitusen aseksuaaleja. Hyvä, että ootte löytäneet toisenne! Kaikki ihmiset ei oo tollaisia. Monelle seksi on tärkeä osa elämää ja parisuhdetta. Onneksi mulla myös miehen kanssa halut kohtaa.
Noin puolueettomasti: Mitä mieltä oot tilanteesta, jossa alkuhuuman jälkeen toinen haluaa ja toinen ei? Pitääkö toisen kestää loppuelämänsä ja tukahduttaa seksuaalisuutensa? Kiinnostaa, pystytkö pohtimaan asiaa toisesta näkökulmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä kikkeli menee pimppiin ja spermat roiskahtaa ihanasti rinnoille. Mmm.
Yritin mielessäni kuvitella millaisessa asennossa tu onnistuu. Meneekö se kikkeli kaksinkerroin vai onko painetta niin paljon, että tulee ihosta läpi. vai suun kautta ulos?
Tän täytyy olla nyt sitä kamasutraa.
Mä jäin tätä myös miettimään. Meidän täytyy miehen kanssa tehdä jotain väärin, kun ei tämä meiltä onnistu. Hyvä että selvisi nyt, reilun kymmenen vuoden jälkeen! Tarttee miehelle kertoa, että me sekstattiin eilenkin ihan väärin. Harjoiteltu on kumminkin ahkerasti. Pettyyköhän se nyt kovin? Miks kukaan ei oo kertonut tätä aikaisemmin!
On olemassa ainakin kaksi syytä:
1. Ihminen ei ole luonnostaan monogaaminen eläinlaji.
2. Ihmisellä voimakkaimmat tunteet liittyvät toisaalta seksiin ja toisaalta valtaan. Moni pettäjä luulee virheellisesti, että kun hän pettää tavallisen partnerinsa, hänen valtansa lisääntyy jollakin mystisellä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mä olen nainen enkä elä puutteessa enkä myös pihtaa. En myöskään ole pettänyt.
Te taidatte olla puolisosi kanssa ainakin hitusen aseksuaaleja. Hyvä, että ootte löytäneet toisenne! Kaikki ihmiset ei oo tollaisia. Monelle seksi on tärkeä osa elämää ja parisuhdetta. Onneksi mulla myös miehen kanssa halut kohtaa.
Noin puolueettomasti: Mitä mieltä oot tilanteesta, jossa alkuhuuman jälkeen toinen haluaa ja toinen ei? Pitääkö toisen kestää loppuelämänsä ja tukahduttaa seksuaalisuutensa? Kiinnostaa, pystytkö pohtimaan asiaa toisesta näkökulmasta.
Jos halut ovat epätasapainossa alkuhuuman jälkeen, niin suosittelen puhumaan ja jos ratkaisua ei löydy, niin kannattaa erota. Minulla on kokemusta, kun nainen on halukas ja painostaa. En silti tarkoita, että kaikki naiset ovat samanlaisia. Nykyisessä suhteessa koen olevani rakastettu ja hyväksytty tällaisena kuin olen ja sama toisinpäin. Ap
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi on pakko saada ja jos ei saa niin vingutaan sekä uhkaillaan pettämisellä. Pahimmillaan petetään salaa selän takana. Täälläkin moni kirjoittaa, että parisuhde ei ole parisuhde ilman seksiä, mutta eiköhän jokainen pari määritä suhteen omalla tavallaan. Parisuhde voi olla onnellinen myös ilman seksiä. <3 Perustelkaahan paremmin seksin vinkujat.
Jos seksi ei merkitse sinulle mitään, niin miksi sinua haittaa että toinen hankkii sitä muualta?
Parisuhde tarkoittaa sopimusta ettei saa harrastaa muiden kanssa seksiä, tai ainakin yleensä, toki on ns. avoimiakin suhteita. Jos et itse halua seksiä niin haluat siis että kumppanisi ei saa myöskään muualta hakea seksiä, niinkö? Mitä järkeä tuossa nyt sitten taas on? On minullakin kyllä kaveri, jolla on ihmissuhde naisen kanssa, jonka kanssa harrastavat seksiä ehkä 3 kertaa viikossa, viimeiset 10v. ajan näin, yhteinen 6v. lapsikin on, nainen haluaisi parisuhteen mutta mies ei, vaikka ei mies ketään muutakaan naista hae, toisaalta nainen välillä harrastaa seksiä satunnaisesti muidenkin miesten kanssa ja myös ryhmäseksiä, olen itsekin ollut mukana tämän kaverin naisystävän ja toisen naisen kanssa kolmen kimpassa ja pari kertaa ollaan kaverin ja tämän hänen naisystävänkin kanssa kolmen kimppa otettu. Peppuun ja pimppaan olen pannut tätä kaverin naisystävää, peppuun samalla kun nuori 19v. lesbotyttö nuoli tätä kaverin naisystävää. Parisuhdetta kaverillani ja tällä naisella ei siis ole, ei edes avointa sellaista, mutta viettävät viikoittain aikaa toistensa kanssa, pari yötä viikossa menee yhdessä ja lapsi asuu vuoroviikoin isällään ja äidillään.
Kai se ennenvanhaan juuri näistä määrittelyvaikeuksista johtui että ei montaa kertaa voitu tapailla ennen kuin mentiin kihloihin ja tehtiin asia julkiseksi ja selväksi ja naimisiin mentiin ennen kuin asuttiin yhdessä ja pettäminen oli aviorikos ja toisaalta aviopuolisoa ei voinut lain mukaan raiskata jne. Vakauttihan se yhteiskuntaa ja oli paremmin kansa hallittavissa ja lapsilla perheet ja äpäröitä pidettiin häpeänä jne. vakautti siis yhteiskuntaa kun pelin henki oli kaikille selvä. Morsian tai sulhanen oli jonkun oma ja varattu jo ja vaimo tai mies oli se jonka kanssa asuttiin ja jonka kanssa lapset saatiin. Tosin kyllähän siinä saattoi moni nainen joutua nyrkin ja hellan väliin kun sallittua ja hyväksyttyä oli tavata muutama kerta ennen kuin oli lyötävä päätös lukkoon ja ero oli suuri häpeä eikä sitä noin vain saanutkaan ilman näyttöä aviorikoksesta. Mutta tiedettiinpähän mikä on parisuhde, nyt sitä ei voi enää edes oikein määritellä, tai no kai kihloissa tai naimisissa olevat katsotaan olevan parisuhteessa, mutta swkin voi olla avoin parisuhde tai sitten voidaan sopia että eimsaa harrastaa seksiä muiden kanssa ja se on sitten parisuhde vaikka ei naimisissa tai kihloissa oltaisiinkaan. Joku voi oikeasti olla nykyään tilanteessa ettei tiedä seurusteleeko ja onko parisuhteessa vaiko ei, kun ei asiaa ole määritelty enää mitenkään ja seksitönkin suhde voi olla, ja jos sovitaan ettei siinä kumpikaan saa harrastaa seksiä niin kai sen voi niinkin sopia ja olla tällaisessa parisuhteessa. Selvempää oli vanhana hyvänä aikana, tosin olenkin melko konservatiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos halut ovat epätasapainossa alkuhuuman jälkeen, niin suosittelen puhumaan ja jos ratkaisua ei löydy, niin kannattaa erota. Minulla on kokemusta, kun nainen on halukas ja painostaa. En silti tarkoita, että kaikki naiset ovat samanlaisia. Nykyisessä suhteessa koen olevani rakastettu ja hyväksytty tällaisena kuin olen ja sama toisinpäin. Ap
Hienoa, jos aseksuaali on löytänyt kaltaisensa. Yleensä kaltaisesi kiusaavat halukkaampiaan suhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, siitä olen itsekin samaa mieltä, että ero olisi mulle se parempi vaihtoehto tuossa tilanteessa kuin pettäminen. Mutta kuitenkin vaikea ymmärtää, että jos jollekin seksi ei ole yhtään tärkeää, niin miksi sitä ei voisi suoda kumppanille jonkun muun kanssa, jos muuten on tyytyväinen suhteeseensa. Mikä siinä on aseksuaalille se juttu?
Suurin osa ihmisistä on apinan tasolla ja väärän ihmisen kanssa.
Seksi on ihmisen perustarve. Joskin, osa ihmisistä ei kaipaa seksiä niin paljoa kuin toiset. Parisuhteensa jokainen pari määrittelee itse ja parisuhde voi olla hyvinkin onnellinen ilman seksiä, jos molemmat ovat tilanteeseen tyytyväisiä. Jos eivät, niin sitten on saatava joku kompromissi tilanteeseen, yksi näistä kompromissesita voi olla se avoin suhde.
Kyllä itselleni seksi tuo parisuhteeseen jotain sellaista jota on vaikea muuten saavuttaa. Myös hyvän seksin jälkeinen rentoutumisen tila on jotain aivan upeaa.
Hienoa Ap että olet löytänyt vaimon jonka kanssa teillä on samat halut ja tarpeet. Itse olen ollut pitkässä parisuhteessa jossa mies pihtasi vuosia. En ikinä enää suostuisi moiseen.
En ole koskaan pettänyt ja naiseni lepää vieressäni, joten epäilen väitteesi todenperäisyyttä. Ap