Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia helsinkiläiset ovat?

Vierailija
20.11.2017 |

Onko helppo tutustua esim?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ihmisen persoonasta, ei helsinkiläisyydestä. Toisiin on, toisiin ei.

Vierailija
2/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vaikea tutustua. Pinnallisia ja tylyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Junantuomat on tylyjä. Syntyperäiset avoimempia. Ihmiset on aika alakuloisen oloisia ja julkisissa ihmiset tuijottelee kännykköihinsä

Vierailija
4/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän kysymystäsi ihan hemmetin lapsellisena, ap. Anteeksi nyt vaan. Miten se nyt olisi asuinpaikasta kiinni? Mun kokemuksen mukaan isoissa kaupungeissa on helppo jutella ventovieraankin kanssa, maaseudulla kyräillään paljon enemmän sitä, oletko tuttu vai et ja kenen sukua olet.

t. maaseudulla asuva

Vierailija
5/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottavan seurallisia verrattuna turkulaisiin. Olen itse Turusta, muutin 8 vuotta sitten työn perässä Helsinkiin. Vähän väliä säikähtelin alkuun kun joku ihminen voi alkaa jutella esim. marketin ale-laarilla tai vaikka roskakatoksella. Turussa oli tottunut siihen että lähinnä juovuksissa olevat ja hullut vieraille puhuu :D

Vierailija
6/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läpileikkaus suomalaisista: keskimäärin aika ujoja ja hiljaisia, avuliaita ja rehellisiä.

Vierailija
7/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuvat witun ärsyttävästi. Kulkevat naama norsunvitulla aamulla töihin, illalla ovat vähän iloisempia. Ei tässä kaupungissa paljon iloja ole, jos vertaa kansainvälisesti.

Vierailija
8/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän kysymystäsi ihan hemmetin lapsellisena, ap. Anteeksi nyt vaan. Miten se nyt olisi asuinpaikasta kiinni? Mun kokemuksen mukaan isoissa kaupungeissa on helppo jutella ventovieraankin kanssa, maaseudulla kyräillään paljon enemmän sitä, oletko tuttu vai et ja kenen sukua olet.

t. maaseudulla asuva

Mä olen niitä juroja jotka yrittää välttää ihmiskontakteja, ja oma kokemukseni on että välttely ainakin onnistuu helpommin kaupungissa. Asuin jossain vaiheessa elämääni mummonmökissä maalla, ja ei siellä kerta kaikkiaan millään pystynyt olemaan tutustumatta ympäristön ihmisiin. Niitä vaan poikkeili siihen aidan taakse juttelemaan kun teki pihassa jotain jne. Helsingissä olen nyt asunut rivitalossa 6 vuotta enkä yhtään tiedä keitä muita ihmisiä tässä talossa asuu.

Vierailija
9/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. maaseudulla asuva

Kukas se tässä lapsellinen onkaan? Ihmettelet että miten se nyt on asuinpaikasta kiinni, mutta seuraavassa lauseessa jo kumoat sen että isoissa kaupungeissa on helppo jutella ventovieraalle :D

Vierailija
10/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset on mukavia turisteille. Ikään kuin vieraskoreita. Sen takia turistit aina sanovat miten friendly Finnish are. Ja ihan samat myyjät, jotka ovat turisteille mukavia, laittavat aika nopeasti naaman peruslukemille, kun suomalainen ilmestyy heidän eteensä.

Vierailija
11/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat mielellään esittää suurta suvaitsevaista ja parempaa väkeä. Omaan perheeseen tuo suvaitsevaisuus ei kohdistu, vaan tänne tulleisiin maahanmuuttajiin.

Vierailija
12/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset eivät ole avuliaita. Tästä on ollut ihan testejä Hesarissa, tyyliin kukaan ei ole pysähtynyt auttamaan kadulle kaatunutta...

Vierailija
13/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. maaseudulla asuva

Vierailija
14/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain av-palstalla ja peruskoulun välitunnilla voidaan keskustella tosissaan siitä, millaisia ovat tietyn ison kaupungin asukkaat. Siis kaikille sama leima otsaan, kun kerran ovat helsinkiläisiä.

Vierailija
15/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne-o sillaisia.

Vierailija
16/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluavat mielellään esittää suurta suvaitsevaista ja parempaa väkeä. Omaan perheeseen tuo suvaitsevaisuus ei kohdistu, vaan tänne tulleisiin maahanmuuttajiin.

Eiköhän se kuule mene ihan toisin päin. Jos on suvaitsevainen erilaisuutta kohtaan yleisesti, suvaitsee sitä lähipiirissäänkin TODENNÄKÖISEMMIN kuin jos paheksuu sitä kaikkialla.

Vierailija
17/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin cityvihreät Kalliossa ja Itä-Helsingissä on ihan helkkarin ärsyttäviä. Just sellaisia post-hipstereitä, kuin voisi olettaa. Kaikki kliseet pätee. Jokaisella samat tatskat, samoja trendejä noudatetaan, samoissa paikoissa käydään, lomaillaankin ihan samoissa kaupungeissa.

Vierailija
18/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. maaseudulla asuva

Mä olen niitä juroja jotka yrittää välttää ihmiskontakteja, ja oma kokemukseni on että välttely ainakin onnistuu helpommin kaupungissa. Asuin jossain vaiheessa elämääni mummonmökissä maalla, ja ei siellä kerta kaikkiaan millään pystynyt olemaan tutustumatta ympäristön ihmisiin. Niitä vaan poikkeili siihen aidan taakse juttelemaan kun teki pihassa jotain jne. Helsingissä olen nyt asunut rivitalossa 6 vuotta enkä yhtään tiedä keitä muita ihmisiä tässä talossa asuu.

Totta mikäli haluaa tarkoituksella eristäytyä. Jos taas haluaa olla sosiaalinen, tarjoaa kaupunki siihenkin parhaat mahdolliset tavat.  Itse olen asunut samassa naapuristossa kohta kaksikymmentä vuotta. Tunnen naapurini, tunnen jopa heidän sukulaisensa. Tunnen entisen asuntoni, joka oli parin korttelin päässä, naapurit. Tunnen kaupan kassani, kampaajani, postinkantajani ja paikalliset viinamäenmiehet siinä missä kirjastovirkailijatkin.

Vierailija
19/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvää on ainakin se, että eivät kauheasti tuijota vastaantulijoita tai naapurit juoruile muista.

Ihania ihmisiä löytyy ja tylyjä. riippuu vähän ehkä myös kaupunginosasta, itse en viihdy idässä mutta sitten taas muualla enemmän. Helsinkiin on muuttanut myös ylimielisiä ihmisiä paljon pikkukunnilta..

Vierailija
20/27 |
20.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka viides suomalainen asuu pääkaupunkiseudulla ja niistä puolet täällä Helsingissä. Ja sitten täällä on paljon ulkomaalaisia.

Mutta hei, eläköön yleistykset ja stereotypiat!