Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroon pian 4kk vauvan uniassosiaatioista ?!?!?

Väsynyt yöheräilyihin
20.11.2017 |

Poikani 3,5kk on aina ollut kova yöheräilijä. Noin 3 viikkoa sitten hän kuitenkin alkoi nukkumaan 3-4h unijaksoja (kerran jopa se 5h) ja olin todella tyytyväinen , nyt tilanne muuttui! Eipäs muuttunutkaan :( nyt pian kahden viikon ajan poika on heräillyt entistä tiheämpään (4-6) kertaa yössä. Tai eihän hän varsinaisesti HERÄÄ, mutta jos minä en ole ajoissa asialla rintani tai tutin kanssa hänen ääntely ja levoton huitominen vaan kiihtyy.

Tuttia hän alkoi syömään vasta tuolloin pari viikkoa sitten kun "unilouluttaja" sanoi että voisi siihen opettaa, koska poika nukkui päiväuniakin pätkissä miten sattui. Nyt kun hän on tottunut tuttiin, niin havahtuu aina sen tippuessa, jos ei ole syvässä unessa :( tämä imemisen tarve nukahtaessa on ongelma! En haluaisi aina antaa rintaa tai herätä jokaisen unisyklin välissä (45min) laittamaan tuttia ja tassutella huutavaa kanssa nukkujaa.

Poika kyllä nukahtaa vaunuun ulos 2x2h päikkärit ja illalla vielä lyhyet päikkärit. Hän osaa nukahtaa ilman rintaa omaan Sivuvaunuun tai omaan huoneensa pinnasänkyyn mutta paremmin päiväunilla ja silloinkin max 45min.

Eilen Sivuvaunuun nukahtaminen illalla kesti melkein tunnin 21:15-22:15 oli huitomista, potkimista, tutti tippui niin kitinää jne. Kunnes kylkiasentoon laittaessa rauhottui ja nukahti. Heräsi kuitenkin 45min kuluttua nyyhkyttämuseen ja taas tutti suuhun niin rauhottui. Ehdin juuri itse nukahtaa kun heräsi uudelleen 00:25 jolloin päätin ottaa viereen että saan itse nukuttua . Rinnalla jouduin rauhoittamaan uneen (vaikka kyllä otin nännin pois ennen sikeää nukahtamista) . Tällöin poika nukkui 2h joten vähän sain itse unta. Hamuilu taas alkoi ja tisdiä suuhun vaan kun en väsyneenä jaksanut taktikoida .

Mikäs neuvoksi ?!?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei neljä kuisella ole mitään uniassosiaatioita.

Vaiheita tulee ja menee. Hampaat, liikkumaan oppiminen, kaikki, voivat vaikuttaa merkittävästi vauvan yöuniin. Lisäksi neljäkuisellakin voi olla ja on tiheän imun kausia.

Lisäksi hyvä pyrkiä selkeään päivärytmiim (se mitä tuon ikäisen

kanssa nyt onkaan, ei stressiä asiasta) ja nukkumaanmenorutiinit auttaa asiaan.

Vierailija
2/3 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti tuon ikäistä ei oikein voi ja kannata unikouluttaa. Meillä auttoi kunnon kapalo (käytössä love to swaddle -niminen vai mikä lie onkaan). Kun tuntui, että vauva vähän havahtuu kun tutti tippuu/ kuuluu pieni ääni ja kädet alkaa heti vispata, mikä aiheuttaa lopullisen heräämisen. Kun raajat pysyy aisoissa, niin tutin tippuminen ei niin haittaa.

Teette niin kuin on helpointa. Jos vieressä nukuttaminen parantaa unen laatua, niin sitten nukutte niin. Tuon ikäistä ei voi vielä mitenkään kouluttaa ja opettaa tavoille. Yöhulinoiden kausi on nelikuisille yleinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
27.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei neljä kuisella ole mitään uniassosiaatioita.

Vaiheita tulee ja menee. Hampaat, liikkumaan oppiminen, kaikki, voivat vaikuttaa merkittävästi vauvan yöuniin. Lisäksi neljäkuisellakin voi olla ja on tiheän imun kausia.

Lisäksi hyvä pyrkiä selkeään päivärytmiim (se mitä tuon ikäisen

kanssa nyt onkaan, ei stressiä asiasta) ja nukkumaanmenorutiinit auttaa asiaan.

Muoks. Ja lisäyksenä, oletko kuullut neljä kuukautis hulinoista. Tuossa noin neljän kk iän kieppeillä vauvan aivot kehittyy aimo harppauksin eteenpäin, ja aivothan kehittyy unessa, vaikuttaa siten nukkumiseen. Kk päästä voi olla jo helpompaa. Kunnes taas tulee uusi vaihe. Jotkut vauvat ovat herkempiä reagoimaan kuin toiset. Tsemppiä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän