Kokemuksia rintarepuista kaivataan?
Oon aatellu hankkia rintarepun. Poika viihtyy sylissä ja repussa kannellessa jäis ainakin itelle kädet vapaaks. Joskus ois myös kiva laittaa vaikka pienen kävelylenkin ajaks siihen jos ei oo kovin väsyny eikä selvästi halua vaunuihin. Kaiken lisäks rintareppu mahdollistas mun pääsemisen ulos pojan kanssa kahdestaan (asutaan kerrostalossa, ei hissiä, joten en oikeen yksin saa vaunuja raahattua portaissa).
Minkälaisia kokemuksia teillä on rintarepuista? Mikä merkki hyvä/huono? Paljonko maksavat? Meidän poika kohta kolme kuukautta, kai sellasen saa jo rintareppuun laittaa? Entäs rinkka? Pitääkö sillon jo osata istua? Miten helppoja reppu ja rinkka on käyttää? Saako ne yksinään päälle ja vauvankin vielä niihin?
Kiitos jo etukäteen kaikille, jotka viitsii vastata.
Kommentit (3)
En " hurahtanut" liinaan, mutta minusta pientä vauvaa oli mukava kantaa liinassa. Minulla oli käytössä trikoinen pitkä liina, jonka solmiminen oli välillä rasittavaa, mutta kantomukavuus oli huippu :)
Vertailuna minulla on BabyBjörnin rintareppu, mutta se rasittaa valtavasti selkää ja hartioita (en tiedä onko uusi Active-malli parempi?).
Vauvan ollessa n. 4-5kk aloin kantaa häntä Ergo-repussa ja se voitti aika pian helppoudessaan tuon liinan solmimisen ja Ergo meillä on edelleen satunnaisessa käytössä pojalla 1v1kk (ja välillä 4v tyttökin on siinä matkannut...).
Kantoliinan ja Ergo/Patapum-repun voi hankkia käytettynä ja niiden jälleenmyyntiarvo on hyvä. Eli kokeilemisessa ei paljoa häviä. Kannattaa käydä kantoliinakanavalla katsomassa vertailuja. Myös babyidea . fi löytyy tietoa ja kirpparipalsta.
Minä olen rintareppuihminen. Meillä on ollut käytössä babybjörn, sitä todellakin voi käyttää yksin, vauva on helppo laittaa kyytiin ja 3 kk ikäistä saa jo kantaa.
Minulla se on ollut vauvaikäisen kanssa kulkiessani aina mukana, ja tarvittaessa vauva on siirtynyt vaunuista rintareppuun. Kotonakin se on ollut kätevä saa tehtyä hommia samalla.
Minä olen kantanut rintarepussa vielä reilun vuoden ikäistä esimerkiksi lentokentillä, ja paikoissa jossa myös minun käsiäni on tarvittu. Jotkut taas väsyvät rintarepulla kantaessaan, mutta minulle se on ollut siis ihan ehdoton oma juttu.
Rinkka sopii paremmin vähän vanhemmalle.
Suosittelen tutustumaan myös kantoliinoihin, monet vannovat vain ja ainostaan niiden nimeen.
vanhat BabyBjörnit on kamalan rasittavia kantajalle eikä lapsen asentokaan ole hyvä. Mutta nykyään on tosi paljon parempia vaihtoehtoja joten siitä vain sovittelemaan ja kokeilemaan itselle paras.