Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovatko muuttuneet elintasoerot saanut ystävyyssuhteen loppumaan?

Vierailija
19.11.2017 |

Niin, että menestyvä ei välitä pitää enää yhteyttä ns. normaalituloiseen ystäväänsä. Mietin, onko kyse tuloeroista vai ruuhkavuosista.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/3 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista en ole huomannut, että hyvätuloisuus vs normaalituloisuus aiheuttaisivat juopaa.

Sen sijaan ihan kunnon ero elintasossa ja elämäntavoissa erottaa. Esimerkiksi omasta nuoruuden porukasta muutama on jäänyt sinne "eletään pitkäaikaistyöttömän arkea, arki koostuu änärin pelaamisesta ja viikonlopun kaljottelun suunnittelemisesta". Kyllä se vaan on niin, että aika vähän yhteistä alkaa olla niiden perheellisten ja hyvätuloisten kanssa ylipäätään näillä pudokkailla.

Enkä tarkoita että pelkästään työttömyys, pelaaminen tai se että ei ole absolutisti, olisi se ero. Vaan tarkoitan niitä syrjäytyneitä, joilla se elämä tuntuu koostuvan pysyvästi pelkästään siitä. Yhteistä puhuttavaa ei vain enää ole ja muutamalla on mun mielestä pääkin pehmennyt niistä teinivuosista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ystäväporukan köyhin. Teen töitä osa-aikaisena ja mieheni on työtön.

En lähde minnekään mukaan mikä maksaa liikaa. Nyt muut ovat menossa kylpylään. Ottavat hoitoja, lounas varattu, kokin menyy illaksi. Minulla ei ole varaa kuin mennä Onnibussilla paikanpäälle, siinä kaikki.

Jokaisella menee enemmän rahaa kuin meillä on kk ruokalasku.

2 tekee tiivistä uraa. Olisi kiva lähteä mukaan, mutta ei ole mitenkään mahdollista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi