**********TOUKOJEN VIIKKOKUULUMISET*******
Kommentit (23)
Tämä on ensimmäinen kerta kun aloitan viikkopinon!
Taitaapa kaikilla toukoäideillä olla kädet täynnä työtä! Itse huomaan että harva se päivä kaipaan raskausaikaa, mahaa ja sitä odottamisen tunnetta, vuosi sitten oli niin ihanaa ikaa, oi se ihana odotus (ja kamla). Nyt pian, parin viikon päästä alkaa toukovauvat jo olla täyden vuoden ja sit ollaan jo taaperopuolella. Siis mihin aika rientää? Välillä niin hirvittää tää ajan kulku. Itse olen herännyt ajattelemaan että kun kerran voin lapsia saada, toisin kun tosi monet (esim. siskoni) niin miksei anna tulla? Mitä ihanempaa voi olla kun omat lapset ja nähdä heidän kasvavan?
Mieskin puhuu aina että sitten seuraavalle lapselle jne. Saa nähdä jos tässä pitäis vielä innostua 5:een tekoon (perheen 6:een) =)
Siitä tulee mieleen että miten odottavat toukoäidit voivat? Tulkaa ihmeessä kertomaan, jos sieltä odotuspuolelta kerkiätte tänne enään?
Meidän toukoneiti (22.5) nukkuu ulkona vaunuissa, elien piti herättää 5 tunnin jälkeen. On yhtä hyvä nukkumaan kun isoveljensä.
Tänään oltiin kirkossa perhejumalanpalvelussa ja siellä ei naurattanut yhtään. Neiti halusi tietysti lattialle ja tutustua paikkoihin ja siitä hermostui kun ei saanut. Ei plajon järkeä olla siellä kun piti kävellä takana että neiti olisi hiljaa, isoveli juoksi pitkin käytävää sen ajan. No onneksi siellä oli paljon lapsia, eli ymmärrystä varmasti löytyi.
Meillä' tehdään nyt kolmatta hammasta, kovalla iltahuudolla, yöt onneksi menee rauhallisesti.
Nyt pitää mennä pakkaamaan, huomenna lähdetään kylpylälomalle tampereelle koko perheen voimin, ihanaaaaaa =)
Hyvää pääsiäisviikkoa kaikille!
Eipä muuta, voikaa hyvin!
Just tulin ettimään pinoa ja heti tärppäs, kiitos nenn aloituksen!
Haa.. Otin " varaslähdön" yöimetyksen lopettamiseen, vaikka ajankohta pitikin olla pääsiäinen. Eli meillä on nyt menty 5 yötä ilman lutkutusta. Tosin eka imut olen antanut klo kuuden maissa, jotta yö vielä jatkuisi. Oon ollu nyt enemmän ku tyytyväinen tähän päätökseen. Eka yö oli aika kamalaa itketystä ja kovimmin otti, ku poitsu itkeskeli puoli kahdesta varttia vaille kolmeen 10 min. torkahdusta lukuunottamatta. Muutenkin eka yönä herätyksiä oli mooonta. Tokana ja kolmantena yönä nukkui jo paremmin, eikä -yllätys, yllätys- yöllä herättyään edes kovaäänisesti vaatinut tisua, vaan tyyntyi nopeasti silitykseen/pepun taputukseen. Neljäntenä yönä taas vaati yhden kerran oikein kunnolla karjumalla tisua. Viime yönä nukkui tosi hyvin ja heräsi vain kaksi kertaa. Mahtavaa.. :) Ja meillä tämä vieroitus yöllisestä imusta on hoitunut ihan perhepedissä. Ehkäpä tämä aika oli oikea, kun on mennyt näin kivuttomasti. Tosin maito on rinnoissa vähentynyt huomattavasti ja Dani on alkanut vähentää imutteluaan myös päivällä. Nyyh, näin se imetys on sit pian ohi.. Eikä ole enää tisuvauvaa.... :(
Muuten elämä Danilla sujuu kaappeja tyhjentäen ja tänään veti eka kerran kukkapurkin nurin, ja se myös hajosi ihanan pieniksi palasiksi. Että eipä äidillä ainakaan ajanpuutetta ole. Saa mennä koko ajan perässä siivoten :)
Jatkanpa täs joskus toiste.
Ninni-pinni & Dani huomenna 11kk
Täällä on kans vauhti päällä,Eetu hihkuu,kiljuu ja huojuu tukea vasten ja konttaa hurjaa vauhtia ympäri taloa muiden peräs ;)) Ensikuussa sitten juhlitaankin ekaa synttäripäivää,voi hurjaa! hampuja ei ole kuin kaksi alhaalla,kovasti yläikenet jo pullottavat,joten kohta saadaan lisää purukalustoa ;)
Odotuksesta Nenn kyselit,jos ei tuota pyöristyvää masua lasketa,niin ei ees huomaisi oottavansa (tällähetkellä,muistuttakaa kesän helteillä ;) niin on olo hyvä ja energinen,kun oksutaudit ja flunssat on voitettu! Huomenna on suuri päivä,rakenneultra,se jänspättää kyllä sit ihan hirmusti! Täällä kun ei ole kuin jompikumpi,np- tai rakenne ja me valittiin jälkimmäinen.
Nyt en ehdi enempää,omien lasten lisäks kaksi lasta (3 ja 5 vee) tämän päivän meillä kylässä/hoidossa,joten bye-bye!
H&murut ja Jesse 19+6
Ah,päivän paras hetki!Molemmat lapset nukkuu ja kahvikupposen ääressä rauhassa netissä:)
3 levotonta,itkuista yötä takana mutta viime yö oli rauhallinen.Kunpa noista pikkuisista aina tietäisikin mikä on hätänä.Supotkaan ei auttanut,tuntuisi että jos hampaita tekee niin ne ees vähäksi aikaa auttaisi.
Meidän Anni on ollut aika rauhallinen vauva mutta nyt alkaa huomaamaan että neiti osaa jo vaatiakin.Tänään tein esikoisen kans lumitöitä ja Anni istui rattaissa katselemassa.Siinä on aina viihtynyt tosi hyvin.Mutta tänään jaksoi istua 10min ja alkoi rimpuilla pois.Alkaa nähtävästi tajuamaan että pakkokos tässä on istua,tahtoo liikkeelle.Onneksi mennään kovasti jo kesää kohti ja jospa oppisi kävelemään niin aika kuluisi paremmin pihalla.Käveleekö jo monen toukokuinen?Meillä taitaa mennä reilusti yli vuoden.Oppi vasta konttaamaan.Tänään eka kerrran nousi mua vasten seisomaan.
Nenn,nostan kyllä hattua sulle kun jaksat haaveilla 5.lapsesta.Mulle taitaa riittää nää 2.Ja mukavaa kylpylälomaa!!
Ja viime pinossa joku puhui(en jaksa muistaa nimimerkkiä millään)Milanon matkasta.Oon vihreänä kateudesta!Se tekee kyllä hyvää.Ja saa isikin olla lapsen kans rauhassa.Ainakin mulla on paha taipumus mennä antamaan omia neuvojani.
Viime pinon loppupuolella kysyttiin ikää ja lasten lukumäärää?kerroin jo omani mut tässä vielä varulta jos kaikki ei oo enään loppuviikolla pinoillu.Eli 32v ja 2 tyttöä 2,8v ja huomenna 11kk.Kertokaahan muutkin!!
T.Henriikka&Anni
Minä kanssa pikaisesti pinoudun. Ei oo tultu vähään aikaan mitään rustailtua. On ollu töitä nyt kauheesti ja kaikki aika mikä on ylimääräistä vietän tietty L:n kanssa. Nyt onneksi rauhottuu hetkeksi kun on näitä pyhiä.
Edellinen kyseli ikää, eli minä 24 (syksyllä 25) ja ainokaisemme reilut 10kk (29.5). Meillä lähdettiin vasta pari viikkoa sitten ryömimään ja se on vielä onneksi aika vähäistä. Ei siis mene vielä ympäri kämppää. Huh! johtoihin olis aina kiire ja kaikki muu kiinnostaa enemmän kun lelut. Tahtoa riittää vaikka muille jakaa ja tänään esim. suutui siitä ettei saanut minun polvia raapia. No hoh hoh! On siinä kanssa itkemisen aihe! =)
Meille on tulossa jo 7:s hammas. 3 pilkistää ylhällä ja 4 on alhalla. Aika kovaa vauhtia niitä on ruvennut ilmestymään. Sitten on ailkanut kanssa hampaiden kirskunta! Hyi se on kamalan kuulosta. Toivottavasti unohtais semmosen!
Nyt täytyy ruveta laittamaan itseni työkuntoon ja syödä vielä vähän maksalootaa.
P.s. L vähän yskii ja räkä valuu, taitaa tulla taas flussa..raukka parka! Mukavaa viikkoa kaikille!
T: Wera ja L
Julius kävi tänään ekaa kertaa uimassa! Mentiin mumminsa kanssa uimahalliin käymään ja kivaa oli =). Aluksi J oli kauhusta kankea ja roikkui sylissä kuin henkensä kaupalla, mutta tottui sitten ja naureskeli jopa kun vähän lisättiin vauhtia pärskyttelyyn. Puolisen tuntia oltiin ja sitten J:lle tuli kylmä. Saunassa J lirautti pissat mummin syliin =D. Kotimatkalla poika pilkki jo ja kotiin tultua nukahti heti kun sai tissin suuhun. Lounaan nautimmekin sitten vasta päiväunien jälkeen klo 15...
Ikägallupiin: Meikäläinen täyttää kesällä 25, mies ensi kuussa 24, ja Julius on meidän ainokainen.
J:llä on ylihuomenna nimipäivä, katsotaan jos saisin jonkinlaisen harjoituskakun aikaan lähestyvät syntymäpäivät mielessä pitäen. Kovin isoa en kyllä tee, kun mies on komennuksella Lahdessa, ja anoppi (asuu naapurissa) on laiharilla, ei kakulle oikein ole syöjiä...
Voi milloin se kevät oikein tulee!?
-sannael ja J 11kk
VÄhän vuodatusta.. siis nyt kyl masentaa ihan sikana. Million oikein alkaa se lämmin kevät?????! Nyt on ollut jo vaiks kui kauan harmaata ja kylmää tolla ulkona - loputon talviko!?, ei huvita tehä mitään, eikä mennä mihinkään:((
Meil ois kyl kans parin vkon päästä reissu reiluks viikoks, mut ei oike inpaa, ellei tolla ulkona ala tapahtumaan jotain!
Kiva kuulla ELINa, et päätitkin lähteä sinne Italiaan, kyllä se isukki pärjää tytskän kaa kotona viikon, mukavaa matkaa!
Ja nautinnollista kylpylämatkaa sulle NENN, tosi hyvä idis kyl nyt mennä johonkin kylpylään rentoutumaan. Pitäis varm mulkin, sit ottais vähän valohoita samalla..
Henriikalle ja muille uusille: Tässä mamma 28 v, familiin kuuluu lisäks tyttö 07.05.05. Pesämme sijaitsee Vantaalla:)
Mä meen nyt tsekkaan pikkupimuu vaunuissa.
Palataan, toiv paremmissa fiiliksissa!
Crobin ja Y
Ihana lukea teidän juttuja, vaikken itse usein jaksakaan kirjoitella. Mulla kans alkanu tosissaan masentamaan nää ilmat. Missä se kevät oikein viipyy. Meillä on yleensä pääsiäisenä ollu mun vanhemmat käymässä ja ollaan haravoitu ym. pihahommia tehty. Nyt vois ehkä tehdä pihalla silleen, ku tuo meidän kohta 6v. pari vuotta sitten. Oli silloin siis alle 4. Lapioi lunta ja huusi mulle, että tuu äiti kaveriksi. Kysyin, että mitä teet. Neiti vastas, että lapion nää lumet pois. Kysyin, että minne pois niin neiti vastas, että no pois, ettei niitä enää oo, niin päästään pyöräilemään. Joo, jos ne lähtis pois kokonaan jos vaan heittelis lapiolla niin heti menisin kyllä nyt lapioimaan. Nytkin sataa räntää... Huoh, oikeesti tosi tympeetä.
Tänään ei Pinja alkanu päikkäreille ja huuto on taas sen mukaista. Täytyy kohta yrittää vielä uudelleen josko ees vähän torkahtais. Ninni-pinni oli kiva lukea kokemuksia unikoulusta, mun täytyis semmonen pitää kans. Viimeistään vappuna oon päättäny yöimetykset lopettaa. Sekin väsyttää, kun yöt aika risaisia. Kylla sitä välillä miettii, että onko oikeesti järkeä haaveilla vieläkin vauvasta, vaikka nyt välillä väsyttää niin, että melkeen seisaaltaan nukkuu. Tosin meillä on näitten isompien kohdalla yöt rauhoittunu kun oon imetyksen lopettanu, että toivottavasti nytkin.
Yleensä Pinja nukkuu kahdet päiväunet 1/2h ja 2-3h. Illalla yhdeksältä nukkumaan ja aamulla kahdeksalta ylös. Nyt on vaan iltaisin ollut vaikeuksia nukkumaan menossa ja yöt ovat olleet rauhattomia. Varmaan on neljäs hammas tulossa, kolmas puhkes viime viikolla.
Tuosta iästä, itse olen 30 ja lapset on 11, 9, kohta 6, 4 ja sitten tämä pikku neiti. Tosi paljon on lapsista seuraa toisilleen ja Pinjakin nauttii isompien lapsien seurasta ihan hirveesti.
Nennille hauskaa lomaa. Nauttikaa oikeen kunnolla. Toivottavasti teillä sillä 9-vuotiaalla opettaja ymmärtäis tehdä asialle jotakin. Minusta opettajan kyllä kuuluis kertoa asioista luokalle. Meillä lapset on koulussa, jossa on erityislapsia, ja siellä ainakin on kerrottu asioista ja tuo vanhin on hyvä kaveri yhden erityispojan kanssa. Varmasti aika paljonkin voi vaikuttaa avoimuus tuohon asiaan suhtautumiseen. Meillä muuten kans yks alesta ostettu Kaalitarhan tenava ostettu valmiiksi synttärilahjaksi, meillä sen saa tuo 6-vuotta täyttävä, kun on sitä kovasti halunnut.
Nyt täytyy lähteä kuulustelemaan tuolta kakkoselta enkun sanoja ku sillä on kokeet huomenna.
Aurinkoisempia kevätpäiviä toivotellen
Pipsa ja Pinja(25.5)
Heippa!
Harvakseltaan tänne kirjoittelen, mutta nyt päätin taas ryhdistäytyä. Olen siis 28v (syksyllä 29) äiti Savonlinnasta ja meillä on vain yksi lapsi, tämä toukokuinen nimeltään Viivi (synt. 21.5.)
Meidän neiti kehittyy ihan omalla tahdillaan: yli kuukauden päivät on kävellyt puuta vasten ja nyt viime viikonloppuna sitten vasta oppi konttaamaan :) Ajattelin jo, että koko konttaaminen jäisi tältä tytöltä väliin, mutta toisin kävi.
Meillä yöt ovat menneet nyt jonkin aikaa n. 0-3 herätyksellä. Mutta silloin, jos on nukuttu vain yhdet päiväunet, yöt ovat olleet risaisempia. Nyt näyttää siltä, että Viivi olisi siirtymässä yksiin päiväuniin, joten risaisia öitä on varmaan taas luvassa...
Viivillä myös omaa tahtoa löytyy ja selkä kaarella aina alkaa huutamaan, jos jokin mieleinen asia häneltä kielletään.
HAUSKAA REISSUA KAIKILLE REISSUUN LÄHTIJÖILLE!! Kunpa mekin joskus pääsisimme taas ulkomaille, sitä ennen pitäisi kyllä säästää melkoisesti rahaa...
Mutta hauskaa pääsiäistä kaikille toukoille ja toukojen vanhemmille!
t. vaavi0505 & Viivi (21.5.)
Siirillä on rytmi ollut hakusessa nyt jonkin aikaa. Joka ilta nukutus kestää ainakin tunnin ja välillä lähes puolitoistatuntia. Neiti vaan nousee seisomaan ja huutelee sängyssä. Välillä nukkuu kahdet, välillä yhdet päikkärit. Pitäis siis varmaan siirtyä pysyvästi yksiin? Aamuisin ollaan onneksi nukuttu nyt seitsemään ja jopa kahdeksaan. Vieläkin se jaksaa tuolla mekastaa.
Tosiaan kahden viikon päästä olen sitten Italian maankamaralla. Sitä reissua on kyllä odotettukin. Uskon, että Siiri pärjää oikein hyvin isin kanssa, koska ovat kuitenkin olleet aika paljon yhdessä kaksistaan.
Kuulosti oikein kivalta Sannael tuo teidän uintireissu. On ollut meilläkin suunnitelmissa mennä nyt pääsiäis-lauantaina uimahalliin tutustumaan. Saa nähdä päästäänkö sinne.
On tosiaan surkeat kevät-ilmat. Toivottavasti kesä on sitten parempi, kun näyttää siltä, että ei se kevät tule ollenkaan.
Kyllä tässä on taas äidin hermot koetuksella, kun kello on 22 ja neiti vaan huutelee sängyssään. Nukutusvinkkejä otetaan vastaan!
Hyvää pääsiäistä kaikille!
Elina ja Siiri (6.5.)
Pikkuisen vihertävänä lueskelin teitin lomasuunnitelmia,mutta ihan pikkuisen vaan ;)) Sen verran mitä nyt rairuohon sävyyn sopii :DD
Me varmaan käydään loman aikana sukulaisia kiertämässä,kun ei olla pitkään aikaan itse kyläilty,muut vaan käyneet meillä. Isommat lomareissut tehdään sit kesällä.
Eilen mulla piti olla rakenneultra,mutta kävi niin kurjasti,että se laite hajos edellistä asiakasta ultrattaessa enkä päässyt sit kurkkiin pikkuista enkä kuulemaan,onko kaikki ok. Harmitti kyllä niin vietävästi,varsinkin kun täältä on matkaakin eestakasin melki 80 kilsaa sairaalaan,jossa ultraukset tehdään. Köyhä paikka,kun ei ollut toista laitetta mahkuja saada tilalle,nyt sit joutuu jännään vielä pari viikkoa,kun uus aika tuli vasta sinne.Tylsää.
Ikää joku kyseli,eli olen 33vuotias ja lapset 6v8kk,5v2kk,3v8kk,2v4kk ja Eetu kohta 11kk. Vilskettä ja vilinäähän tämä tahtoo olla meidän arki pullollaan :) mutta samalla kuitenkin niin antoisaa ja ihanaa aikaa,etten osaani pois vaihtaisi! Suurperheestä aina haaveilimme ja tässä sitä alkaa kohta olla semmoinen kasassa ;D
Nyt taitaa puurokin olla syöntilämpöistä,joten ei muuta kuin sitä lapioimaan!
Ensin omat tiedot, ikää 28v. (syksyllä 29v., kauheeta!), mies kans 28v. ;) Pirkanmaalla asustellaan. Viivi on ainokainen lapsi, synt. 7.4. (la oli 13.5.). Karvaisia lapsia on kaksi, koira ja kani. :) Aion nyt notkua riesananne vielä jonkin aikaa, vaikka kuuluisin jo tuonne taaperopuolelle neitosen iän takia... ;D
Juu, eli 1v. synttärit onnellisesti takana! Oli melkoisen paljon hulinaa viikonloppuna, kun vieraita kävi kahtena päivänä. Mutta ei se ole ennenkään Viiviä haitannut. Tykkää, kun on ihmisiä ympärillä. Paljon tuli kaikenlaisia lahjoja, joita on kiva heitellä olan yli...
Viivi oli hieman kärttyinen viime viikolla ja heräili muutamana yönä itkemään. Sunnuntaina huomasin, että kaikki neljä ensimmäistä poskihammasta pullottavat ikenen alla. :( Kauheen aikaisin näyttää hampaat tekevän tuo meidän neitokainen. Nyt on siis jo kahdeksan.
Ei ole neiti oppinut vielä kävelemään, vaikka sitä jo odottelin pari viikkoa sitten. Edelleen ottaa muutaman askeleen ja sitten jatkaa kontaten. Kyllä meilläkin huudetaan välillä oikein kunnolla, kun ei saa mitä haluaisi. :( Ja tekee pieniä ilkeyksiä ja nauraa päälle. Kanin kiusaamisesta on tullut ihan hitti, kani-raukka saa kyllä todella kyytiä, jos sattuu Viivin reitille. :( Ja sitten meidän neiti yritti pahoinpidellä naapurin vauvan (8kk), kun kävivät synttäreillä. Ensin repi rinnuksista aina kumoon, läpsi naamaan, yritti repiä silmät päästä ja lopulta puri nenään niin, että jäi hampaan jäljet muistoksi. :( Onko kaikki lapset tämmöisiä vai onko meillä vaan pieni ilkiö?
Eipä ole minulla nukuttamisvinkkejä. Meillä auttoi se, että neiti meni hoitoon. Tuli selkeä rytmi. Illalla on niin väsynyt, että nukahtaa itsekseen kahdeksalta ja herää kuudelta. Joskus saattaa herätä yöllä, kun tutti hukassa. En silti tarkoita, että pitäisi hoitoon viedä, että nukahtaminen helpottuisi. ;) Toivottavasti joku osaisi auttaa. Muistan kyllä itsekin vielä miltä tuntui nukuttaa tyttöä toista tuntia. :(
Kivaa lomaa kaikille matkustelijoille! Itsekin ollaan mietitty, jos lähdettäisiin kesälomalla jonnekin reissuun, ulkomaille siis. Mutta katsotaan nyt, miten käy.
Hauskaa pääsiäistä kaikille!
-Saibu ja Viivi-
Sainpahan aikaiseksi kirjottaa. Käyn kyllä lukemassa melkein päivittäin pinon mut ei tahdo aina aika riittää kirjoitteluun.
Olen 30 v ja asustellaan Pirkanmaalla, kotoisin olen pohjanmaalta. Valtteri on ainokainen ja 19.5 tulee vuosi täyteen. Haikeana kans muistelen viime vuotta tähän aikaan. Kevät oli jo pitkällä ja voi sitä odotuksen onnea...
Poitsu konttaa kovaa kyytiä ja ottaa muutaman askeleen tukea vasten. kukat ja johdot ovat lemppareita ja sieltä pois otettaessa tulee kiukkukohtaus. Viikonloppuna tuli ensimmäinen kunnon haaveri kun poitsu kaatui naamallensa ja hampaat teki reiän huuleen :( Onneksi hampaat säästyivät ja kaatuminenkin unohtui pian. Eipä noilta haavereilta voi välttyä.
Syömiset ja nukkumiset sujuu tällä hetkellä (koputan puuta) kohtalaisen hyvin. Valtteri nukkuu yleensä molemmat päikkärit ulkona kun sisällä ei tahdo uni tulla. Pikkuhiljaa pitäis totuttaa myös nukkumaan sisällä, eihän tuonne vainuihin enää kovin kauaa mahdu pötköttelemään. Onko muilla samanlaista ongelmaa?
Kylpylään menoa ollaan kans suunniteltu mut siihen se onkin sit jäänyt. Ehkäpä tässä vielä keväällä.. Pääsiäiseksi mennään pohjanmaalle mummolaan ja odotankin sitä jo innolla. kyllä se pienikin reissu piristää vaikka kyllä kauemmaskin olis kiva päästä.
Mukavaa pääsiäistä kaikille ja eiköhän se kunnon kevätkin sieltä pian tule. Täällä ainakin tällä hetkellä pilkahtelee aurinko :)
Oltiin viime viikolla rukalla lomailemassa, eikä sielläkään paistanut aurinko kuin yhtenä päivänä, mutta lunta tuli senkin edestä.Hyvä sentään ettei täällä lunta sada vaan alkaa näyttää että kevättä päin ollaan menossa.Siellä oli niin paljon lunta että mahtaakohan sulaa juhannukseen mennessä pois.Kaiken kaikkiaan loma meni hyvin,neiti nautti kovasti pulkkalla menosta aurinko lasit päässä=)
Kyseltiin perheestä ja iästä, minä olen kohta 31v, mies täyttää kesäkuussa 30 ja neiti 2.5 yhden vuoden.
Ennen reissuamme neiti alkoi ottamaan askelia ilman tukia ja nyt kävelee huoneesta toiseen ja suurimman osan ajasta.Välillä kyllä konttaa.Nyt on kahdeksan hammasta suussa ja lisää taitaa tulla on kauheasti kutiaa ikenet. Tein reissussa koko porukalle perunamuusia ja lihapullia ja neiti veti niitä hyvällä ruokahalulla.Ollaan ruvettu antamaan aikapaljon samanlaista ruokaa mitä itse syödään paitsi ei niin paljon mausteita.Tavallista maitoakin annetaan koko ajan enenmän että taidetaan kohta siirtyä vallan siihen, koska mitään vaivoja ei ole tullut.
Nyt meillä alkaa muutto touhut ja uuden asunnon pintaremontti, tästä kun selviää niin hyvä on.Onneksi mummi tulee auttaamaan katsomalla tyttöä.Kyllähän sitä aina mielellään sisustaa asuntoaan kunhan joku toinen huolehtisi siitä muutosta. Ja tähän kaiken tohinan keskellä pitäisi minunkin käydä töissä, onneksi teen vain keikkaa niin saa määrätä päivät itse jolloin olen töissä.
Mitä olette suunnitelleet 1 vuotis lahjaksi? Menettekö kuvaukseen? entä pidättekö juhlat, jos niin mitä tarjoatte?
Me ei olla vielä päätetty lahjasta, mutta jonkin lelun ajattelin hankkia ja sitten ehkä pöydän ja tuolin omaan huoneeseensa.Me mennään kuvaukseen kunhan löytäisin sopivan valokuvausliikkeen, haluttaisiin samalla ottaa perhekuviakin.Ja tottakai juhlat järjestetään, täytekakkua pidemmälle en ole suunnitellut.kaikkia hyvä reseptejä olen kyllä katsellut.
Täytyy yrittää mennä pakkailemaan tavaroita vielä kun neiti nukkuu parvekkeella.
Nelli &Ada 11kk
Ensiksi esittelyä. Eli minä 28-v., mies 30-v. , neiti kohta vuoden (9.5.). ja koira 3-v. Ollaan entisiä oululaisia, nykyisiä vantaalaisia. Isovanhempien perässä muutettiin, kun ne kaikki olivat jo edeltä tänne ehtineet. Samoin sekä minun että mieheni sisarukset asustavat nykyään pk-seudulla. Innokkaita lapsenvahteja siis piisaa - onneksi :-)
Nelli, utelua. Mistäpäin löysitte uuden asunnon? Mulla vaan tämä suuremman asunnonkuume jatkuu, vaikka tosiasia on, ettei muuttaminen tällä hetkellä tule meille missään tapauksessa kyseeseen vaan asutaan tässä nykyisessä varmasti vielä muutama vuosi.
Meidänkin neiti tekee hampaita. On välillä kiukkuinen kuin ampiainen ja hinkkaa ikeniään kaikella, mikä käteen osuu.
Olisiko nuo hampaat syynä, kun syökin yhtäkkiä tosi hintsusti. Yleensä on siis äärettömän hyvä syömään. Nyt vaan vimmatusti huitoo suun edessä käsiään, kun yritän ruokaa tarjota. Edes tavallinen hitti sormiruoka ei maistu vaan leivänpalaset ym. lentää kaaressa olan yli lattialle. Toivottavasti tämä on ohimenevää?
Neiti on vihdoin oppinut kävelemään taaperokärryn kanssa. Sai sen lahjaksi jo jouluna ja se on toiminut tähän saakka lelujen säilömislaatikkona. Nyt viuhtoo pitkin alakertaa, kunnes aina törmää jonkin esteeseen. Hauskan näköistä puuhaa:-) Oikeasti kävelemään oppii varmaan vasta pitkälle päälle vuoden ikäisenä?
Hauskaa pääsiäistä ja lomareissuja kaikille. Me ollaan ihan kotosalla. Vieraita varmaan käy ja itse kyläillään lähialueella. Nyt just aurinkokin vähän pilkottaa. Ehkäpä se kevät nyt tulee? Lähdenkin tästä ostamaan narsissit terassille.
Bamse ja neiti (9.5.)
Tulin pitkästä aikaa pinoutumaan tällekin puolelle odottajista. :) Ikää mulla on 26 vuotta, mies täytti 30. Meillä on yksi poika, nyt 10,5 kk, ja toinen raskaus nyt puolivälissä. Pikkuisille tulee ikäeroa vain 1v3kk. Jotkut ovat tuota pientä ikäeroa hirvitelleet, mutta itse olen lakannut murehtimasta tulevia. Pojun kanssa arki sujuu nimittäin jo tosi mukavasti ja olen saanut nauttia masun kasvusta aika rennosti. Vointi on ollut viime aikoina erittäin hyvä, ei mitään kipuja eikä edes närästystä. Tosiaan kesällä voikin sit turvonneena Plussa-pallona muistella näitä aikoja..
Kuten Höntällä, meilläkin olisi haaveena isompi perhe, ehkä 4 lasta. Eikös se ole nykyisissä keskiarvoissa jo aika monta? :) Meillä on molemmilla vain yksi sisarus ja nyt aikuisiällä tuntuu, että olisi kivaa, jos olisi enemmän lähisukua ja lapsillakin enemmän serkkuja kuin vain yksi tai kaksi. Enpä olisi vielä pari vuotta sitten uskonut, että tällä tavalla hurahdan lastentekoon, muka ikisinkku kun olin! ;) Nyt tuntuu, että oma perhe on tärkeintä maailmassa enkä yhtään kaipaa sinkkuaikoja! Ja tämä vieläpä ihan rehellisesti sanottuna. ;)
Meidän poju on varmaan aika helppohoitoinen lapsi. Hän nukkuu yöunet klo 20-07 ja kahdet päiväunet joka päivä samaan aikaan. Poju syö kaikkea, mitä eteen laitetaan (paitsi puuroa, johon on uskallettu sotkea jotain makeaa!). Meillä juodaan ykkösmaitoa nokkamukista ja kuukauden päästä siirrytään äidin ja iskän kanssa samoihin ruokiin. Saas nähdä, miten maustettu ruoka sitten maistuu. Hampaita pikku-ukolla on jo 8. Liikkuminen hoituu konttaamalla, vaikkakin tukea vasten otetaan jo reippaasti askelia.
Minusta ihmeellisintä on, miten paljon noinkin pieni ukkeli ymmärtää jo puhetta! Kiellot hän ymmärtää ja usein jo jopa totteleekin (!) ja tulee perässä, jos kutsun eri huoneeseen tai syömään tms. Sitten jos sanon, että istupa siihen lukemaan kirjaa, äiti vie roskat ja tulee kohta takas, niin siihen hän nätisti jää nököttämään kirjan ääreen kun laitan oven kiinni. On tietty päiviä, kun mikään kielto ei tehoa ja pikku-riiviö tuntuu tuhoavan koko talon! Kuljen vain perässä ja kiellän, kun pitää kaikki tuhmuudet testata peräjälkeen. Mutta yleensä on aurinkoinen ja kiltti pieni poika, aivan ihana! Toivottavasti tuleva vauva on yhtä iloinen tyyppi.
Meillä on talonrakennus ihan lopuillaan ja pääsiäisen jälkeen aletaan pakata. Aivan ihanaa päästä muuttamaan, kun nyt asutaan kaksiossa ja pojalla on ainoa makkari käytössään. Meillä ei onnistunut nukkuminen samassa huoneessa (itse kukuin hereillä pitkin yötä) saatikka sitten perhepedissä, ei tulis kuuloonkaan. Uudessa talossa on 4 makkaria ja reilusti kaappitilaa, ei tarvi potkia laatikoita pitkin lattioita ohi kävellessään.. jee. :o)
Pääisäiseksi menemme mummulaan ja aateltiin iskän kanssa jättää poju mummun huollettavaksi yhdeksi päiväksi ja mennä itse kylpylään lojumaan. Liian harvoin vietetään aikaa kahdestaan, joten nyt kun on tuttu hoitaja, pitää keksiä jotain erilaista kivaa. :) Kateeksi käy mullakin, kun te toiset käytte ulkomailla reissussa!! Hirveä matkakuume ois itselläkin, mutta hoitovapaalla ei talous anna myöten reissata. Elokuussa jäänkin sit uudestaan äippälomalle.
Iloista pääsiäistä ja aurinkoisia kevätpäiviä! Nyt pojun kanssa leikkimään ennen kuin pitää lähteä kaupoille.
Terkuin Ulpunen, poju 10,5 kk ja masumötö rv 18+6
Mummi osti Juliukselle tänään nimipäivälahjaksi kengät. Laitoin ne kotona pojalle jalkaan ja pidättelin naurua kun toinen pillahti itkuun. Kamalat kengät, ota heti pois! Että näin =) Muuten nimipäivä meni aika rauhallisesti kun olemme kahden kotona. Paistoin eilen illalla rahkalettuja ja J sai niitä mussuttaa nimipäiväherkkuna.
Kaipa laitan kengät jalkoihin itkun uhallakin vastaisuudessa ulkoillessa, jotta pikku ukko tottuu niihin ennen kuin lähtee kävelemään.
Oli aivan ihana kevätkeli tänään! Mutta huomenna sekin ilo taas kuulemma loppuu =(. Sais nyt tulla pysyvästi nää kevätkelit, niin alkais elämä hymyillä ja ulkoilukin maistua uudella tavalla, nyt ei viitsi mennä edes pihallle keinumaan. Ja kun J toivon mukaan ryhtyy kävelemään jossain vaiheessa, ois kiva mennä ulos leikkimään. Nyt tonne loskan ja kuran keskelle ei voi mennä edes harjoittelemaan.
Pääsiäisen vietämme kotosalla ja J:n mummojen luona kyläillen.
Parempia ilmoja odotellessa,
sannael ja J 11kk
vaan iso tyttö. :) Meillä nukutaan perhepedissä ja Hilla istuskelee sängynlaidalla herättyään. Mutta mutta, tänä aamuna peruutti sängystä ihan itse alas. Ja äsken päiväunilta kuului äyskäsy (" olen herännyt" ) ja kun menin hakemaan tyttöä sängynlaidalta niin mokoma olikin jo ehtinyt mua ovelle vastaan. :) Voi ei kuinka nuo vauvat kehittyvät vauhdilla. :)
Hilla oppi tällä viikolla kunnolla seisomaan. On niin hauskan näköistä kun se taputtaa ja tanssii seisten.
Meidän piti mennä kummitytön 1-vuotissynttäreille Pohjois-Karjalaan, mutta koko perhe on kipeänä, eli ei mennä. Mennäänkin miehen kotiin. Ihan kivaa, hope so. :)
Nyt menen syömään jotain, kauhea nälkä.
Mukavaa pääsiäistä ja lomailua Toukojen perheille!!! :)
Me tultiin tänne mummolaan pääsiäisen viettoon, automatka meni todella hyvin, ei koskaan olla päästy tuota 2,5h matkaa huutamatta,mutta nyt sekin ihme on nähty! Esittäydyin tuonne toiseen pinkkaan,mut laitampa uudestaan.. ikää siis minulla 26 (loppuvuodesta 27) ja mies 25 (syksyllä 26) ja Noora (19.5) on meidän ensimmäinen lapsukainen.
Onko muilla muuten ollut ongelmia näille sivuille pääsyssä? meillä vaihdettiin selainta explorelista? Mozilla firefoxiin ja pääsin pari päivää näille sivuille, mut taas jumittaa ja kestää iäisyyden,et sivut aukeaa..muille sivuille kyllä pääsee vaivatta. Ärsyttää,kun on tottunut lukemaan päivittäin tätä ja nyt ei oo päässy aikoihin, höh=(.
Noora on muutes oppinut kävelemään! menee jo pidempiäkin matkoja,kun keskittyy oikein..voi sitä riemua, naama leveässä hymyssä eteenpäin hoipertelee=) Sanoja ei vielä tule, mutta ymmärrys tuntuu olevan hyvä..Kun kysyy missä lamppu, niin ylöspäin alkaa katsoa jne.. mitäpä sitten muuta..häiden kans touhuttu,kun pitää kutsut saada postiin ensi kuun alusta jne.. Noora vaan on semmonen pikkuapuri, et iltamyöhällä tulee askarreltua enempi.
Hampaitakin meillä on nyt jo 6 kpl! nyt on alkanu tulla ihan urakalla nuita hampaita, on sitten hieno hymy 1v.kuvaan, jossa aiomme käyttää N:ää, lahjaa olen itsekin miettinyt,mut en oikein tiiä mitä ostaisin..mummot ja tädit varmaan tuovat jotain..pitää miettiä. Mulla on muutes melkoinen vauvakuume! mut oon päättänyt et häiden jälkeen vasta aletaan yrittämään, eli syksymmällä sitten..
Mutta mukavaa pääsiäistä toukoille ja syökää paljon suklaamunia!=)
Mehiz ja Noora (19.5)
Flunssa alkaa olla voitettu kanta ja tutista aloitin vieroittamaan tänään; päivunitutti pois. Saas nähdä miten menee...