Mun yhden tutun pikkulapsen nimi on Loviisa
Kommentit (17)
Ihastuttava nimi! Sopii kyllä kutsumanimeksikin.
Meillä on tytöllä toisena nimenä Loviisa. Aivan ihana nimi.
Mun 32-vuotias pikkusisko on myös kutsumanimeltään Loviisa!
Ei mummonimissä sillein vikaa ole, jotkut niistä on kyllä sellaisiakin, mitä voisin antaa omallekin lapselle, esim. Kerttu.
Mutta Loviisa kuulostaa liian hassulta mun korviin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vanhan mummon nimi. Ap
Vanhoja mummoja ei ole koskaan Suomessakaan kastettu ja ristitty. Mummoni nimi kyllä oli Lovisa, ( oli syntynyt Ruotsissa) mutta kyllä hänkin sen nimensä siellä jo ihan muutaman viikon ikäisenä jo sai.
Vanhahan hänestä sitten kyllä aikanaan tuli niinkuin muistakin ikäisistään, mutta niin tulee ihmisestä kuin ihmisestä ,oli hänen nimensä vaikka Peppi, Hilpi, Ninni tai Nuppu.
Nimi Lovisa on muuten peräisin ransk. nimestä Louise.
Oli jonkun Ruotsin kuningattaren nimi joskus 1700-luvulla ja hänen mukaansa Loviisan kaupunki täällä meillä Suomessaon saanut nimensä, eli siis on nimetty hänen mukaansa. (nimen suomalaisessa kirjoitusasussa siis kaksi i:tä )
Jos olisin saanut tytön,olisi nimi ollut juurikin Loviisa. Ihana nimi.
Vierailija kirjoitti:
Ei mummonimissä sillein vikaa ole, jotkut niistä on kyllä sellaisiakin, mitä voisin antaa omallekin lapselle, esim. Kerttu.
Mutta Loviisa kuulostaa liian hassulta mun korviin. Ap
Korvissa joku hassu vika - lääkäriin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhan mummon nimi. Ap
Vanhoja mummoja ei ole koskaan Suomessakaan kastettu ja ristitty. Mummoni nimi kyllä oli Lovisa, ( oli syntynyt Ruotsissa) mutta kyllä hänkin sen nimensä siellä jo ihan muutaman viikon ikäisenä jo sai.
Vanhahan hänestä sitten kyllä aikanaan tuli niinkuin muistakin ikäisistään, mutta niin tulee ihmisestä kuin ihmisestä ,oli hänen nimensä vaikka Peppi, Hilpi, Ninni tai Nuppu.
Nimi Lovisa on muuten peräisin ransk. nimestä Louise.
Oli jonkun Ruotsin kuningattaren nimi joskus 1700-luvulla ja hänen mukaansa Loviisan kaupunki täällä meillä Suomessaon saanut nimensä, eli siis on nimetty hänen mukaansa. (nimen suomalaisessa kirjoitusasussa siis kaksi i:tä )
Loviisa Ulriika eli 1720 - 1782. Ruotsin - eli meidänkin - kuningatar 1751 - 1771.
Meillä tytön kolmas nimi, tulee mummiltani :) Kaunis, vanha nimi .
Lovisa ja Ulrika on tyttöjeni nimet jos vielä tyttöjä tulee. Esikoinen on poika.
Jos vielä tyttöjä saan, heistä tulevat Loviisa ja Linnea. Esikoinen on Lumi ja minä olen Laura :D
Voi lapsiraukkaa. Kamalampaa nimeä ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Voi lapsiraukkaa. Kamalampaa nimeä ei ole.
Äläs nyt, Intiassahan nimi Kamala on käytössä, oli muistaakseni joku tarujen kaunis jumalatar jossain Bhagavad Gitan kertomuksessa .
Bhagavad Gita on Intian kansalliseepoksia samaan tapaan kuin meillä Kalevalamme.
(...joka näin leikkisästi sanoen kuulostaa ainakin minusta minusta lähinnä 'kalavaleelta')
Todella kaunis nimi, mikä siinä on vikana?