Mua rasittaa ihmiset jotka käy äänestämässä vaikka eivät seuraa politiikkaa
Tutuissa on pari. Sitten vaalien jälkeen nämä naureskelevat ja kohauttelevat olkapäitä, "emmä jaksa seurata," tai että "ei kiinnosta niin paljon" ja paras "äänestän vaan niinku isä/sisko/serkku/kaverit."
Äänestetään, koska pienestä pitäen kaikki hokee että kunnon kansalainen äänestää. Väärin. Kunnon kansalainen äänestää ja tietää mitä äänestää. Jos ei edes puolta tuntia viikossa viitsi selailla läpi poliitikkojen tekemisiä voisi tehdä meille kaikille palveluksen ja liittyä nukkuvien joukkoon. Jos ei ole motiivia seurata, ei ole motiivia vaikuttaa - joten jätä se tekemättä, äläkä valitse kaiken maailman sähköverkkojen myyjiä meidän muiden harmiksi, koska iltalehdessä sillä oli niin kaunis hymy.
Kommentit (28)
Eivät kaikki jaksa tai viitsi aina seurata politiikkaa aktiivisesti, jotkut eivät seuraa koskaan. Silti me kaikki kansalaiset elämme sen politiikan tuloksia omassa elämässämme, joten eiköhän silti voi käydä äänestämässä. Tietysti on harmin pieru, jos jollain äänestäjällä ei ole hajuakaan ketä äänestää, vaan heittää ikäänkuin summan mutikassa noppaa ja äänen saa joku Touho.
Itse olen muutamat vaalit antanut mennä ohi, kun ei ole voinut vähempää kiinnostaa. En voi sanoa seuraavani politiikkaa aktiivisesti, mutta uutisointia ajankohtaista maatamme koskevista asioista ja ilmiöistä kylläkin. Tiedän oikein hyvin mitä puoluetta kannatan, mutta en tuijota pelkästään sitä. Puolueen lisäksi on merkitystä sillä yksittäisen päättäjän ajattelulla ja olemisella. Perustellut kannat ja tasapainoisuus kunniaan. Jos joku ihminen tai ryhmä joutuu jatkuvasti mustamaalaamaan muita tai on usein kyseenalaisessa maineessa niin en suosi sellaista.
Demokratian hienous on, että kuka tahansa saa asettua ehdolle ja äänestää.
Demokratian heikkous on, että tosiaan ihan kaikki kyvyttömät tolvanat asettuvat ehdolle ja äänestävät.
Se on niin, että köyhät ja vähävaraiset tekevät itsellensä karhunpalveluksen, kun eivät äänestä. Rikkaat äänestävät kaikki, koska tajuavat äänestämisen tärkeyden. Köyhät tuskin äänestäisivät rikkaiden asioita ajavia puolueita. Kun eivät äänestä, niin pelaavat suoraan rikkaiden pussiin, kun muut puolueet menettävät heidän äänensä.
Minua ärsyttää ihmiset, jotka eivät osaa edes suomen kielen alkeita ja käyvät silti äänestämässä.
Minua ei ärsytä kuin vihervasurien äänestäjät. Minä en mitään vihervasurien kommunistiveroja maksa omasta omaisuudestani. Menkää töihin!
Jos he tuntisivat järjestelmän, he EIVÄT VAIVAUTUISI ÄÄNESTÄMÄÄN LAINKAAN.
Vasemmisto ja kokoomus ovat sama,molemmat ovat rokotemyönteisiä ja kannattavat monikultuuria