Suursiivous ja aloittamisen vaikeus!
Siis voi elämä. Mulla oli puolitoista vuotta kestävä vaihe elämässä etten ehtinyt kunnolla siivota. Olin siis aina töissä. Siivosin sillä periaatteella että varastoon vaan kaikki ja käyn läpi ne sitten kun on taas aikaa. Varasto on nyt siis täynnä sopivaa ja epäsopivaa vaatetta niin itselle kuin lapsille. Leluja, kenkiä..
Tekisi mieli heittää kaikki keräykseen mutta toisaalta olen nyt äitiyslomalla ja rahaakin tarvitsisi. On siis paljon merkkivaatetta ja hyviä leluja ym. joista saisi myymällä ihan hyvän summan rahaa.
Missä kannattaa myydä? Tori? Kirppis? Fb?
Ja mihin olette vieneet turhan tavaran jota ei välttämättä jaksa viedä kirppikselle mutta on kuitenkin ihan ehjää ja käyttökelposta?
Ja mistä mä saan energian tähän!? :D
Kommentit (4)
Ykkönen lisää: täältä löytyy UFF:n keräyspisteet:
Et kertonut, missä asut, mutta täällä on esimerkiksi kartalla Helsingin kirpparit:
Itse aloitin niin että katselin varastosta ja kaapeista näkyvistä osista ekaksi selkeät roskat ja hävitin ne ja lisäksi keräsin yhteen keräykseen sopivat tavarat seuraavaksi ja vein sinne. Nyt pitäisi jatkaa tarkempi siivous hylly kerrallaan. No ainakaan paikat ei ole nyt ihan niin täynnä kuin alussa. Nyt tarkoitus kerätä suvun pienmmille lapsille tarjolle vaatteita ja leluja ym.
Mutta itselläni motivoi kun alussa sai äkkiä näkyvää aikaiseksi ja tilaa nopeasti lisää. Ekalla kierroksella otin pois tosiaan vain ne jotka pystyi heti viemään roskiin/tai tiettyyn paikkaan.
Suostuskohan mikään taho hakemaan suoraan kaapeista?
Mieti itsellesi sopiva palkinto jokaisen osaurakan päälle, niin minä sen tekisin.
Ensimmäinen osaurakka: haet kaupasta jätesäkkejä ja pahvilootia (tai itse hakisin taloyhtiön pahvinkeräysastiasta) ja varaat pöydän kirppiseltä. Kalliit merkkivaatteet (siis oikeasti merkkivaatteet, en nyt puhu jostain Cubesta tai Espritistä) kannattaa myydä netissä.
Tuo riittää ekalle päivälle, palkitset itsesi vaikka hyvällä leffalla tai mikä sulle nyt on pientä hemmottelua.
Seuraavana urakkana otat lajittelun. Sulla siis oli vaatteita ja kenkiä sekä leluja? Myytävät, roskiin menevät ja lahjoitettavat. Myytävistä otat erikseen nuo netissä myytävät.
Jos sinulla ei ole ketään ystävää, jolla on pienempiä lapsia ja jolle voit antaa kelvolliset, voit viedä leluja myös läheiseen päiväkotiin (kysyt tietysti, ottavatko ja peset lelut hyvin) ja vaatteita UFF:n laatikkoon.
Ja sitten lajittelet JA samalla hinnoittelet. Hinnan voi laittaa vaikkapa maalarinteipillä ja kynällä. Nettiin menevistä otat kuvat kännykällä.
Taas palkitset itsesi urakasta.
Ja kolmas urakka on viedä tavarat roskiin/keräykseen/myytäväksi. Jos varaat pöydän itsepalvelukirppikseltä, varaudu siihen, että käyt siellä päivittäin järjestelemässä pöydän, koska tavaroita penkovat ihmiset sotkevat myyntiartikkelit ja sotkuinen pöytä ei myy.
Kun saat tuosta rahaa, palkitset itsesi investoimalla pienen summan saman tien johonkin kivaan.
Näin. Älä yritä tehdä kaikkea heti, otat tuosta vaikkapa parin viikon proggikseen, jonka toteutat muun ohessa.