Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Työelämä on niin rankkaa ja vaativaa nykyään”

Vierailija
18.11.2017 |

Jääkää työttömiksi, valittajat. Menen mieluusti töihin puolestanne. Burn out siellä ja täällä, kun kaikki pitäisi olla kivaa ja helppoa. Näin työttömänä en jaksa enää kuunnella, kun hyväpalkkaisessa työssä olevat kitisee väsymyksestä ja uupumuksesta. Vapaa-ajalla ei yllättäen enää mikään uupumus paina.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkää työttömiksi, valittajat. Menen mieluusti töihin puolestanne. Burn out siellä ja täällä, kun kaikki pitäisi olla kivaa ja helppoa. Näin työttömänä en jaksa enää kuunnella, kun hyväpalkkaisessa työssä olevat kitisee väsymyksestä ja uupumuksesta. Vapaa-ajalla ei yllättäen enää mikään uupumus paina.

Sanoin kesällä itseni irti vakivirasta ja olen nyt työtön. Itse työ oli kivaa mutta en kestänyt huonoa työilmapiiriä, Suomessa työpaikkakiusaaminen on suuri ongelma. Jos annettaisiin työrauha kaikille niin tehotkin työpaikoilla nousisivat. Mielenterveydelle ei voi laittaa hintalappua ja olen mieluummin ikuisesti työtön pienellä rahalla pärjäävä kuin työpaikkakiusattuna.

Vierailija
2/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo aika yllättäen työuupuneille määrätään hoidoksi vapaa-aikaa, joten aika yllättävää ettei vapaa-ajalla uupumus vaivaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin kesällä itseni irti vakivirasta ja olen nyt työtön. Itse työ oli kivaa mutta en kestänyt huonoa työilmapiiriä, Suomessa työpaikkakiusaaminen on suuri ongelma. Jos annettaisiin työrauha kaikille niin tehotkin työpaikoilla nousisivat. Mielenterveydelle ei voi laittaa hintalappua ja olen mieluummin ikuisesti työtön pienellä rahalla pärjäävä kuin työpaikkakiusattuna.

Yrititkö edes tehdä asialle jotain? Uskon kyllä, että monet eivät vain halua jäädä työttömiksi, koska lifestyle kärsii tulojen tippumisen takia. Varmasti kuka tahansa nauttisi työttömän elämästä, jos saisi samaa palkkaa kuin töissä ollessaan.

Vierailija
4/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, pitäisi olla, ettei tajua mitään kiusaamisesta tai aisti sitä vihamielisyyttä. Niin ne muut pärjää. Huonolla hetkellä mököttävät itsekseen ja paremmalla sitten juoruilevat muiden kanssa. Mutta rankkaa se oli, kun tekee parhaansa ja niska limassa ja saa vielä haukut päälle.

Vierailija
5/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömyyskin tai lähinnä rahattomuus uuvuttaa varmasti enemmän kuin mikään työ. Rahaton= ei varaa hommata mitään asuntoa ja autoa jonka lainoja maksella, mikä taas tuntuu tekevän työssäkäyvän rahattomaksi.

Vierailija
6/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää niille kiusaajille luu kurkkuun. Hirveän monet vain hiljaa hyväksyvät kiusaamisen.

Vierailija
7/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistäkää niille kiusaajille luu kurkkuun. Hirveän monet vain hiljaa hyväksyvät kiusaamisen.

Kiusaajat on usein niin psykopaattinarsistisia että saavat vain lisää polttoainetta kun huonaavat reagoinnin kiusaajalta. Kukaan terve ihminen ei kiusaa ja narsistipsykopaatille on turhaa opettaa mikä on oikein ja mikä väärin kun ei se ymmärrä niistä mitään. Parempi lähteä kuin jäädä kiusatuksi.

Vierailija
8/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiusaajat on usein niin psykopaattinarsistisia että saavat vain lisää polttoainetta kun huonaavat reagoinnin kiusaajalta. Kukaan terve ihminen ei kiusaa ja narsistipsykopaatille on turhaa opettaa mikä on oikein ja mikä väärin kun ei se ymmärrä niistä mitään. Parempi lähteä kuin jäädä kiusatuksi.

Korjaus: huomaavat reagoinnin kiusatulta.

Vierailija
9/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, vaan työelämässä on tänä päivänä helppoa ja hauskaa. Olen kohta kuusikymppinen, joten minulla on jonkin verran vertailupohjaa sille millaista työssäkäynti on ollut eri aikoina. Olen ict-alalla, siisti sisätyö, kohtalainen palkka ja työni on helpompaa kuin koskaan. Jonnet eivät vaan osaa kuvitellakaan millaista töissä oli 'wanhaan hyvään aikaan' surkealla nälkäpalkalla, mutta silloin ei ollut vaihtoehtoaja.

Vierailija
10/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, vaan työelämässä on tänä päivänä helppoa ja hauskaa. Olen kohta kuusikymppinen, joten minulla on jonkin verran vertailupohjaa sille millaista työssäkäynti on ollut eri aikoina. Olen ict-alalla, siisti sisätyö, kohtalainen palkka ja työni on helpompaa kuin koskaan. Jonnet eivät vaan osaa kuvitellakaan millaista töissä oli 'wanhaan hyvään aikaan' surkealla nälkäpalkalla, mutta silloin ei ollut vaihtoehtoaja.

Niin, työelämä on sinulle helppoa ja hauskaa. Koska odottelet eläkettä eikä sinulta enää vaadita juuri mitään. Palkka on noussut hyväksi vuosien saatossa. 

Kokeilisitpa tulla työmarkkinoille nuorena, niin työpaikkaa ei tipahtaisikaan tuosta vain, kuten vanhaan hyvään aikaan. Korkeintaan pääsisit työkokeiluun jollekin riistävälle työnantajalle. 

Vierailija
11/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistui mieleen baarissa ravaamisen ajoilta, kun muutaman kerran näin saman homssuisen tyypin baaritiskillä joka yritti lähestyä naisia ja aina jossain vaiheessa kuului se sama "no tällä hetkellä olen työtön". Vähän sääliksi kävi ja veikkaan, ettei juuri lykky käynyt naisrintamalla.

Vierailija
12/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuusikymppiset ottaakin tosi lunkisti ja siksi meidän 30-40 -vuotiaiden pitää tehdä ihan hulluna töitä. Jonkun on kuitenkin sitä rahaakin tuotava taloon mistä rentojen lusmujen korkeat suojatyöpaikkapalkat maksetaan.

Vierailija
13/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, työelämä on sinulle helppoa ja hauskaa. Koska odottelet eläkettä eikä sinulta enää vaadita juuri mitään. Palkka on noussut hyväksi vuosien saatossa. 

Kokeilisitpa tulla työmarkkinoille nuorena, niin työpaikkaa ei tipahtaisikaan tuosta vain, kuten vanhaan hyvään aikaan. Korkeintaan pääsisit työkokeiluun jollekin riistävälle työnantajalle. 

Olen palkkani arvoinen. Kyllä yksityisen puolen työnantajat osaavat katsoa ja laskea minkä verran palkkaa kenellekin kannattaa maksaa.  Se on totta, että palkka nousee vuosien saatossa oikein ajoitetuilla työpaikanvahdoksilla, mutta aikalailla samaa palkkaa saavat nuoret suoraan koulunpenkiltä tulleet kolleegani. Ei täällä ketään nälkäpalkalla pidetä.

Vierailija
14/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen näin sinkkuna huomannut, että perheelliset paiskoo mielellään töitä ja innoissaan pirteänä tulevat aamusta töitä painamaan. Vikuroimatta jäävät myös ylitöihin. Syy ei ehkä yksistään ole siinä, että perheen elatukseen on suuremmat motivaatiot saada rahaa. Vaan päätellen myös siitä, miten hehkuttavat tuota "tulin töihin lepäämään", asian täytyy olla niin että viettävät mieluummin töissä aikaa kuin kotona puolison ja kakaralauman kanssa, koska kokevat sen helpommaksi.

Vierailija
15/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma organisaatio/firma tuntuu kyllä suorastaan sairaalta. Resurssipula on ihan järjetön ja koko ajan laitetaan lisää tehtäviä edellisten päälle. Kun koko ajan on porukkaa sairauslomalla ja ihan tavallisella lomalla niin joka tapauksessa kaikilla on koko ajan jonkun tuuraus päällä. Ja sen lisäksi piisi pystyä kehittämään ja tehostamaan ja innovoimaan. Yllättäen ei pystytä. Yes,yes -porukka pärjää, aloittavat uudet jutut, tekevät vähän sitä ja vähän vanhaa ja lopputulos on, että kukaan ei tee kunnolla sen enempää vanhoja kuin uusiakaan hommia/prosesseja. Eri osastot tappelee keskenään, suolletaan dokumenttia dokumentin perään, tehdään sprinttiä ja action listaa. Ja kaikki jää kesken tai puolitiehen. Ongelmat on ja pysyy. Tavoitteet eivät täyty ja vuosittain porukka pisteytetään gaussin-käyrän mukaan. Tietyn prosentin on aina oltava huonoja ja seuraavat vuodet erityisseurannassa. Jos esimies ei tähän suostu, esimies itse joutuu erityisseurantaan.

Porukka vaihtuu, vaihdetaan ja aina tulee hetkeksi joku uusi, joka jaksaa 2-3 vuotta ennenkuin on joko riidoissa kaikkien kanssa tai loppuun turhautunut. Työ-vapaa-aikaa on yhtä samaa 2-3rivien emailien pallottelua ja aina tiedotus mättää. Valitetaan että ei tiedoteta ja samalla kukaan ei ehdi lukea kaikkia päivän aikana tulevia maileja. Saati omaksumaan kaikkea lähetettyä dataa. Hyppäät Skype-palaverista toiseen ja valmistautumisaikaa ei ole. Työreissuja riittävän usein, halvimmilla mahdollisilla lipuilla halvimpaan mahdolliseen murjuhotelliin. Helppoa ja löysää???

Vierailija
16/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä viime aikoina kuullut että missään olisi kivaa. Kaikki paikat yhtä kiireisiä ja alimiehitettyjä

Vierailija
17/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen 6kymppinen, enkä todellakaan enää suorita mitään töissä. Työni kyllä hoidan moitteettomasti, mutten stressaa enkä tee mitään ylimääräistä. Jos joku muu hutiloi, kävelen ohi tyynen viileästi. Jokainen hoitakoon oman tonttinsa.

Vierailija
18/18 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusten mukaan suuri enemmistö on tyytyväisiä työhönsä vähän kaikkeen muuhunkin ja jopa työttömistäkin suurin osa on tyytyväisiä elämäänsä. En tiedä mihin pitäisi uskoa, itse en ole ollut tyytyväinen työssä enkä työttömänä, enkä luota instituutiohinkaan kovin paljoa. Kertovatko tutkimukset totuuden vai onko se tilastoharhaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän