Kateellinen kaverilleni
Miten tästä pääsisi eroon? Lapsuudenkaverini tuntuu saaneensa elämänsä jotenkin kasaan ja omani taas on mennyt vähän huonosti viime vuosina. Muistan kuinka lukiossa haaveilimme unelma-aloistani, minä en koskaan uskaltanut hakea alalle ja kaverini ei ensin päässyt. Haki kuitenkin monta kertaa alalleen ja viimein pääsi. Tällä hetkellä opiskelee alaansa ja minä päädyin alalle, joka ei niin innosta. En ole saanut kavereita opiskeluvuosina, mutta mies on. Se vähän lohduttaa, kaverilla ei ole suhteet paria vuotta kauempaa kestäneet. Korventaa myös vähän se, että mieheni pitää kaveriani todella kauniina ja on sen kännissä useampaan kertaan sanonutkin. Olen lihonut aika paljon, mutta taustalla on oma vanha nilkkavamma. Kaverini, entinen hieman pullukka, on jotenkin onnistunut laihtumaan ja myönnän kyllä, että kateellinen, koska hän on nykyään kaunis. Huomaan, että olen hänelle välillä todella ilkeä, koska kadehdin häntä. Pahinta on, että hän on minulla aina todella kiltti ja on tukenut minua monissa tiukissa paikoissa. Olen vahingoniloinen, kun hän epäonnistuu. En pidä näistä piirteistä itsessäni ja pohdin, onko tästä mahdollista päästä eroon?? Auttakaa!
Kommentit (32)
Hyvä että olet huomannut asian ja yrität muuttua. Ihan itsesi ja oman onnellisuutesi kannalta. Ala kehittää itseäsi, mm. laihduttamiseen ei liikunta ole pakollista (varsinkaan juoksu), vaan ruokavalio pitäisi muuttaa pysyvästi terveelliseksi. 0.5 kg kasviksia päivässä mahan täytteeksi, lisäksi kalaa, nyhtökauraa tms proteiiniksi. Lihaskuntoharjoitteita voit varmasti tehdä vaikka ihan kotona. Laittaudu itsekin juhliin ja vaikka muutenkin. Yritä jättää pois vertailu muihin ja keskity kehittämään itseäsi, myös älyllisesti, mm lukemalla, meditoimalla jne.
Ei ole ihme että on paha olla, tuollainen jatkuva peilaus kaveriisi ei ole terveellistä sinulle, mielellesi eikä ystävyydellenne. Pointsit siitä miten hyvin olet päässyt ajatuksiisi kiinni ja uskalsit kertoa.
Trololoo ap :D kaikki mammoja triggeröivät aspektit mukana! Sinut paljasti viimeistään tuo "laittautuu juhliin, yrittääköhän poikaystävääni??" hihi. Tulen jossain kohtaa lisäämään vettä myllyyn.
Uiminen voisi olla hyvä laji, onko lähelläsi uimahallia?
Vierailija kirjoitti:
Trololoo ap :D kaikki mammoja triggeröivät aspektit mukana! Sinut paljasti viimeistään tuo "laittautuu juhliin, yrittääköhän poikaystävääni??" hihi. Tulen jossain kohtaa lisäämään vettä myllyyn.
Hauska. Ainoo vaan että triggeröinti on hyvä, triggeröidylle. Ei kyse keskustelussa aina oo ap:sta, eikä sillä ole merkitystä onko trolli vai ei. Jokainen pointti vaikuttaa lukijan ärsykkeisiin ja aiheuttaa jonkinlaisen reaktion, joka johtaa ratkaisujen kehittämisiin. Voinet huomata miten itse triggeröidyit. Vähän eri tavalla kuin useimmat, mutta aika kliseisesti kuitenkin.
Hyi. Entinen ystäväni tulee mieleen. Siis ap:sta. Jotenkin loppuaikana tuntui että hän oli ihan vahingoniloinen vastoikäymisistäni, joista olin luottamuksella hänelle puhunut. Kun takaisin päin katsoin, ymmärsin ne piikittelyt, jotka kenties liittyivät kateuteen.
Parempi sinulle, että alat elämään elämää jota haluat. Jätä se kaveri, hän tai kukaan mukaan ei ansaitse kokea oireilujasi. Ystävältä ihan viimeistä käyttäytymistä.
No joo omista valinnoistasi olet nyt kateellinen kaverillesi, mutta miehen laittaisin kävelemään jos tuollaisia puhuu.
Vierailija kirjoitti:
No joo omista valinnoistasi olet nyt kateellinen kaverillesi, mutta miehen laittaisin kävelemään jos tuollaisia puhuu.
Aivan ehdottomasti!!
No niin ap, olethan ymmärtänyt, että MIKÄÄN, mitä tällä toisella on,
• ei ole sinulta pois
• vaatii työtä keneltä tahansa
• on todennäköisesti sinullekin mahdollista.
Et ole hänelle oikea ystävä, jos kadehdit niin paljon, että inhoat hänen menestymistään ja onnistumisiaan.
Älä vertaa itseäsi toisiin. Mieti, mitä itse tahdot elämältäsi (riippumatta siitä, onko noita asioita muilla).
Painon pudotus:
Ruokavaliolla on merkitystä.
Uinti, kuntosali, jumppailu kotona - voit pyytää toisiakin mukaan. Jos kilpailet, erä pysty nauttimaan kavereidesi seurasta, kun ajattelet, että he saavat liikuntaa samalla. Tällöin jäät enemmän yksin ja katkeroidut helpommin. Jos osaat nauttia yhdessä liikkumisesta, jaksat sitoutua siihen paremmin ja omien tavoitteiden savuttaminen on helpompaa. Ja lisäksi voit saada toisilta neuvoja ja apuja.
Työelämä:
Olisiko uuden alan opiskelu mahdollista? Löytyisikö omalta alaltasi jotain nykyistä työtäsi kiinnostavampaa pienellä lisäkoulutuksella?
Tai voisitko saada mielihyvää tavoitteellisesta harrastuksesta työelämän sijaan?
Miehellesi sanot suoraan, että hän loukkaa sinua ja rikkoo sinun ja ystäväsi välejä kommentoinnillaan.
Missä se trolli ny viipyy joka kävi huitelemassa?
No nyt on vika kyllä 100% itsessä, ihmisella on nykyään 3-4 eri uraa elämässä, joten ei muuta kun alat lukemaan sitä omaa uraasi varten, nyt heti....ei huomenna !!!
Hyvä sinä. Tsemppiä!! :)