Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on hölmölä: Täällä on metro ja lentokenttäjuna, jotka ovat molemmat hitaampia kuin bussit.

Vierailija
18.11.2017 |

Yleensä raideliikenteellä on tapana nopeuttaa matkustamista. Mutta ei tietenkään Suomessa, koska me tehdään ihan omalla tavalla nää jutut.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä sen bussin, joka ajaa vaikkapa Hakaniemestä Tapiolaan metroa nopeammin normaalissa liikennevirrassa. Tai sen bussin, joka ajaa junaa nopeammin vaikka Rautatieasemalta Tikkurilaan.

Vierailija
2/13 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin nähdä sen bussin, joka ajaa vaikkapa Hakaniemestä Tapiolaan metroa nopeammin normaalissa liikennevirrassa. Tai sen bussin, joka ajaa junaa nopeammin vaikka Rautatieasemalta Tikkurilaan.

Lentokenttäjuna on eri asia kuin Tikkurilan juna. Tikkurilasta pääsee "express-vuorolla" keskustaan, mutta lentokentältä tuleva juna pysähtyy jokaisella maitolaiturilla (tai sitten pitää vaihtaa Tikkurilassa).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on joskus vedonlyntipohjalta tai ihan vaan läpällä kokeiltu kavereiden kanssa. Aika pitkä matka pitää olla, että metro olisi nopeampi kuin bussi. Asemat ovat sen verran harvassa ja liukuportaat hitaita.

Vierailija
4/13 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantametro oli nopea ja luotettava. Nyt se on pilalla, kun ajetaan pätkäjunilla ja pitkää linjaa. Pilattiin siis tahallaan. Länsimetro voisi toimia omana linjanaan ja itämetro omanaan. Kummankin päättäri olisi Ruoholahti. Liityntäliikenne + metro on nopea vain jos aikataulu pitää ihan joka vuorolla.

Vierailija
5/13 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa? Tarkoitatko pääkaupunkiseudulla?

Vierailija
6/13 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa? Tarkoitatko pääkaupunkiseudulla?

Ei taida muualla Suomessa olla metroja eikä lentokenttäjunia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/13 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta vain suomessa voi joku yksittäinen ulisija tosissaan olettaa että kun mun työmatkani pitenee 13 minuuttia yhteensä viikossa niin se on hyvä argumentti koko metroprojektin perumiseksi. 

Vierailija
8/13 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta vain suomessa voi joku yksittäinen ulisija tosissaan olettaa että kun mun työmatkani pitenee 13 minuuttia yhteensä viikossa niin se on hyvä argumentti koko metroprojektin perumiseksi. 

Käytännössä lähes kaikkien metron käyttäjiksi joutuvien matka-aika pitenee vanhoihin suoriin bussilinjoihin verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/13 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla Suomessa ei olla niin tyhmiä, kuin Helsingissä, kummallista yleistää tuollainen typeryys koskemaan koko Suomea.

Vierailija
10/13 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta vain suomessa voi joku yksittäinen ulisija tosissaan olettaa että kun mun työmatkani pitenee 13 minuuttia yhteensä viikossa niin se on hyvä argumentti koko metroprojektin perumiseksi. 

Käytännössä lähes kaikkien metron käyttäjiksi joutuvien matka-aika pitenee vanhoihin suoriin bussilinjoihin verrattuna.

Jos asuu jossain kittilässä tai espoossa ei voi vaatiakaan, että palvelut olisivat samat kuin kantakaupungissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/13 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä on joskus vedonlyntipohjalta tai ihan vaan läpällä kokeiltu kavereiden kanssa. Aika pitkä matka pitää olla, että metro olisi nopeampi kuin bussi. Asemat ovat sen verran harvassa ja liukuportaat hitaita.

Mietitäänpä, menet itäkeskuksesta otaniemeen.

Metrovaihtoehto:

Kamppi-otaniemi 11min, ei vaihtoaikaa tai muutakaan kun istut vaan metrossa.

Kamppi-otaniemi bussilla. Ensin poistut metrosta ja kävelet + matkaat liukuportailla bussiterminaaliin. Minimi 3min, keskimäärin vähintään 5-7 min kävelynopeudesta riippuen, ollaan optimistisia ja sanotaan 4 min. Otaniemen bussi on siinä lähinnä. Sitten odotellaan bussia eli noin 0-10 min kellonajasta riippuen, sanotaan 4 min keskimäärin vaikka se vähän optimistiselta arviolta mututuntumalla tuntuukin.

Eli 8 min metrolta ja bussi on vasta lähdössä liikkeelle. Matka otaniemeen kestää minimissäänkin jotain 15 min (ne tietyöt) ja ruuhka-aikana paljon enemmän. Yhteensä siis minimissäänkin bussilla ollaan otaniemessä keskimäärin yli 10 min myöhemmin ja ruuhka-aikana ero vaan kasvaa.

Vierailija
12/13 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko muuten maksaa päivälippu Helsingissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/13 |
18.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit vielä väittänyt, että bussiin mahtuu enemmän ihmisiä kuin junaan tai metroon. 😂