Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ei tiedä että olen oikeasti masentunut ja ahdistunut

Raskasta vetää roolia
17.11.2017 |

:(

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sä sen muka tiedät??

Vierailija
2/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistäs sä sen muka tiedät??

Siitä että kerran ohimennen sanoin ongelmista "SINULLAKO MUKA".. Kyllä ne hyvin osaa peittää jos haluaa. Hymyilen, juttelen, mutta sisällä pelkkää tyhjyyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksat vielä vetää roolia? Pohja tulee, oletko valmis?

Vierailija
4/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinunlaistesi ihmisten takia mielellään näitä ongelmia peittelenkin. Edelleen mielenterveysongelmia pidetään jonakin tabuna vaikka niitä on varmasti joka toisella kohta.

Vierailija
5/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vedät roolia? Ole oma itsesi. Ei sinulla silloin ainakaan huonommin menisi.

Vierailija
6/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama. Yleensä olen iloinen ja nauravainen muiden seurassa. Tulen hyvin toimeen muiden kanssa ja monesti olen liian kiltti. Kuitenkin masentaa, ahdistaa ja harmittaa.

Vierailija
7/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vedät roolia? Ole oma itsesi. Ei sinulla silloin ainakaan huonommin menisi.

Miten täällä voi olla oma itsensä kun leimataan mielenterveysongelmaiseksi jota pitää vältellä kuin ruttoa?

Vierailija
8/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä. Masentuneena on helpompi nähdä toisen maskin taakse

Vierailija
9/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet kai pysyväsi itse kärryillä missä mennään? Sulla on julkiminä ja tosiminä. Se syö ja rasittaa sua koko ajan, enemmän kuin uskot. Et oikeastaan voi päästää ketään lähellesi, joten sulla ei ole todellisia ihmissuhteita. Odotat ehkä sopivaa hetkeä avautua, mutta mitä enemmän aikaa kuluu valheessa, sitä vaikeampaa se on. Välttelet jo monia puheenaiheita.

Oletko huomannut vältteleväsi myös tarkkasilmäisiä, älykkäitä ihmisiä? He näkisivät lävitsesi. Höpötätkö seurassa koko ajan small talkia niin, ettei kukaan vaan saa pistettyä väliin mitään kiusallisia puheenaiheita.

Tuhlaat elämääsi, tajuatko? Jonain päivänä sä romahdat. Et enää hallitse mieltäsi. Pelkäät että sekoat, ihmettelet mihin vuodet katosivat.

Luuletko olevasi ainoa masentunut? Tiedoksi: vähintään joka kolmas ihminen kärsii jossain vaiheessa elämäänsä ahdistuksesta ja/tai masennuksesta.

Eletään vuotta 2017. Tilaasi saa apua. Media on täynnä mt-vaivoistaan kertovia julkkiksia. Ymmärtäisin piileskelysi, jos oltaisiin 80-luvulla. Nyt totean vain, että itsepä hautaasi kaivat.

Vierailija
10/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulet kai pysyväsi itse kärryillä missä mennään? Sulla on julkiminä ja tosiminä. Se syö ja rasittaa sua koko ajan, enemmän kuin uskot. Et oikeastaan voi päästää ketään lähellesi, joten sulla ei ole todellisia ihmissuhteita. Odotat ehkä sopivaa hetkeä avautua, mutta mitä enemmän aikaa kuluu valheessa, sitä vaikeampaa se on. Välttelet jo monia puheenaiheita.

Oletko huomannut vältteleväsi myös tarkkasilmäisiä, älykkäitä ihmisiä? He näkisivät lävitsesi. Höpötätkö seurassa koko ajan small talkia niin, ettei kukaan vaan saa pistettyä väliin mitään kiusallisia puheenaiheita.

Tuhlaat elämääsi, tajuatko? Jonain päivänä sä romahdat. Et enää hallitse mieltäsi. Pelkäät että sekoat, ihmettelet mihin vuodet katosivat.

Luuletko olevasi ainoa masentunut? Tiedoksi: vähintään joka kolmas ihminen kärsii jossain vaiheessa elämäänsä ahdistuksesta ja/tai masennuksesta.

Eletään vuotta 2017. Tilaasi saa apua. Media on täynnä mt-vaivoistaan kertovia julkkiksia. Ymmärtäisin piileskelysi, jos oltaisiin 80-luvulla. Nyt totean vain, että itsepä hautaasi kaivat.

Sanoo ihminen jolla ei ole mitään haisua sairaudesta :D On se helppoa lykätä näitä viisaita ohjeita. Luuletko että sairastuneet eivät itse tiedä? Luuletko etteivät haluaisi kertoa kenellekään? Muuten vaan pitävät sisällään kaiken? Ihmiset ovat ahdasmielisiä, sitä ne ovat vielä tänäkin päivänä.

Vierailija
11/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti itse sairastut niin katsotaan miten helppoa on lähteä hakemaan apua ja huutelemaan kaikille asiasta.

Vierailija
12/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö lääkkeitä??

Vierailija
13/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoo ihminen jolla ei ole mitään haisua sairaudesta :D On se helppoa lykätä näitä viisaita ohjeita. Luuletko että sairastuneet eivät itse tiedä? Luuletko etteivät haluaisi kertoa kenellekään? Muuten vaan pitävät sisällään kaiken? Ihmiset ovat ahdasmielisiä, sitä ne ovat vielä tänäkin päivänä.

Arvauksesi meni täysin metsään!

Mistä luulisit mun tietävän, miten jatkuvan peittelyn ja salailun kanssa käy?

Arvaa kerran, ja sitten toisenkin kerran, jos ja kun ekalla menee pieleen.

Sen avun hakemisen kanssa ei pidä viivytellä siitäkään syystä, että kuten ehkä joku on kuullutkin, terveydenhoidossa jonotetaan. Terapeutit ovat täystyöllistettyjä, ja sopivan löytymiseen voi mennä aikaa.

Sitä paitsi mitä nuorempi olet, sitä helpommin saat kelan tuen terapiaan. Voi olla että sulle tyrkytetään vain lääkkeitä. Ei kannata suostua.

Pitkittämisessä on sekin haitta, että jos ongelmat kroonistuvat ja alat uupumisen myötä syrjäytyä, sua voidaan pitää toivottomana tapauksena. Mitä selvemmin ja ripeämmin osoitat motivoituneisuutesi kuntoutua, sitä parempi.

Vierailija
14/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tietää. Se, että sanoo noin, voi olla vain kohteliaisuutta....

Vierailija
15/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Arvauksesi meni täysin metsään!

Mistä luulisit mun tietävän, miten jatkuvan peittelyn ja salailun kanssa käy?

Arvaa kerran, ja sitten toisenkin kerran, jos ja kun ekalla menee pieleen.

Sen avun hakemisen kanssa ei pidä viivytellä siitäkään syystä, että kuten ehkä joku on kuullutkin, terveydenhoidossa jonotetaan. Terapeutit ovat täystyöllistettyjä, ja sopivan löytymiseen voi mennä aikaa.

Sitä paitsi mitä nuorempi olet, sitä helpommin saat kelan tuen terapiaan. Voi olla että sulle tyrkytetään vain lääkkeitä. Ei kannata suostua.

Pitkittämisessä on sekin haitta, että jos ongelmat kroonistuvat ja alat uupumisen myötä syrjäytyä, sua voidaan pitää toivottomana tapauksena. Mitä selvemmin ja ripeämmin osoitat motivoituneisuutesi kuntoutua, sitä parempi.

Vielä yksi asia pitkittämisestä.

Kehosi luultavasti piippaa jo hätäsignaalia jatkuvan stressitilan vuoksi. Etkö kuule vai etkö välitä?

No, jonain päivänä tipahtaa kriisi ja toinenkin. Se saattaa repiä huolella ylläpitämäsi kulissit.

Sydän- ja verisuonitaudit, korkea verenpaine, mahahaava, refluksi, syövät, diabetes...

Kaikille näille altistaa masennuksen ja ahdistuksen piilottelun kaltainen krooninen stressitila. Somaattisista sairauksista ei sitten niin vain parannutakaan tahdonvoimalla.

Vierailija
16/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tosi hyvin, että roolin vetäminen tuntuu helpommalta, kun maailmassa on niin paljon ihmisiä joiden mielestä droppaat bileiden tunnelman, jos olet vähänkin negatiivinen yms. Surullista, mutta totta, että pääni pysyi jotenkin kasassa, kun olen niin kova avautumaan toisin kuin siskoni jolla on pahempia mielenterveysongelmia. Onko elämässäsi ihmisiä, joiden kanssa voit olla oma itsesi?

Vierailija
17/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinunlaistesi ihmisten takia mielellään näitä ongelmia peittelenkin. Edelleen mielenterveysongelmia pidetään jonakin tabuna vaikka niitä on varmasti joka toisella kohta.

Silkkaa typeryyttä elää valheessa minunlaisteni vuoksi, tai minkään muunkaan tekosyyn vuoksi. Sieltä pohjalta on hiton vaikeaa nousta takaisin kunnon elämään.

Vierailija
18/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa tämä yksi "entinen masentunut" jotenkin katkeran oloiselta ?

Kyllä ap aivan varmasti tietää, että apua on haettava ja mistä muualtakaan kuin esimerkiksi täältä on helpon aloittaa ja saada hieman vertaistukea asiaan ensiksi. Tuollainen lyttääminen ei nyt varmasti asiaa auta vaikka ymmärrän pointtia.

Minulla meni reilusti yli vuosi ennenkuin uskalsin lähteä apua hakemaan...

Vierailija
19/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en käsittänyt tuota kommenttia samalla tavalla kuin sinä.  Olen itse sairastanut ja ja edelleen sairastan vaikeaa masennusta. Vedin ihan samalla lailla roolia, luulin, että minun pitää. Kunnes se pohja tuli vastaan.

Ei kukaan masentunut kykene loputtomiin vetämään sitä roolia, se on äärimmäisen kuluttavaa, kun toimii itseään vastaan.

Lyö hanskat tiskiin ja kerro kaikille läheisillesi tilastasi ja tunteistasi ja etsikää yhdessä apua ennen kuin on liian myöhäistä. Mitä kauemmin pitkität avun hakemista, sitä vaikeampi masennuksesta on toipua. Avoimmuus on parempi kuin salailu, sinulle itsellesi.

Mitä sitten, jos joku idiootti ja mitään ymmärtämätön suhtautuu masennukseesi negatiivisesti tai vähätellen tai laskien leikkiä mielenterveysongelmista? Kyse on sinusta, ei idiooteista, joten sellaiset kommentit opettele jättämään omaan arvoonsa.

Vierailija
20/24 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en käsittänyt tuota kommenttia samalla tavalla kuin sinä.  Olen itse sairastanut ja ja edelleen sairastan vaikeaa masennusta. Vedin ihan samalla lailla roolia, luulin, että minun pitää. Kunnes se pohja tuli vastaan.

,......

Mitä sitten, jos joku idiootti ja mitään ymmärtämätön suhtautuu masennukseesi negatiivisesti tai vähätellen tai laskien leikkiä mielenterveysongelmista? Kyse on sinusta, ei idiooteista, joten sellaiset kommentit opettele jättämään omaan arvoonsa.

Niin just. Siinäpä erottuu jyvät akanoista samalla vaivalla. Epälojaaleista ihmissuhteista ei ole muuta kuin kuormaa, oli ne sitten sukulaisia tai kavereita.

Ja se joka nykypäivänä leimaa mt-oireiden takia, osoittaa olevansa sellainen pässi että joutaakin mennä.

Ap, ymmärrätkö nyt, että sun kuuluu saada apua. Vaikein on alku. Sen jälkeen helpottaa. Muista yksi asia: sinä et ole hullu. Masennukseen ja ahdistukseen on aina syy, ja 99% todennäköisyydellä syy ei ole sinun.

Vaikka neuvot saattavat kuulostaa karskeilta, tarkoitus on hyvä. En tiedä muista, mutta mä ainakin haluan vähän pelästyttää sua. Toivoisin että mut olisi pelästytetty aikanaan. Sinnittelin ihan liian pitkään. Sen jälkeen seurasi muuta epäonnea, mutta en mene siihen.

Onko sulla jo paniikkikohtauksia? Hoitamaton kroonistunut ahdistus (eli äärimmäinen, kohteeton pelko) johtaa niihin lopulta yhtä varmasti kuin lumi sulaa viimeistään juhannuksena.

Viimeistään paniikin kanssa taistellessasi opit, mitä on ilmitulon pelko ja leimautumisen kauhu, sekä kuolemanpelko.

Älä hyvä ihminen päästä tilannetta siihen asti.

Huomaatko, että meitä on täällä ainakin 2, jotka ollaan sulle parhaamme mukaan avuksi?

Toisesta en tiedä, mutta mä olen joutunut taistelemaan niin paljon yksin, että en jaksa silotella sanojani. Ehkä joskus vielä, mutta en nyt. Väsyttää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän