Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poika 13v rikkoi tahallaan "liian vanhan ja paskan" iphonensa, olenko natsi, jos sanon että saa käyttää näppäinpuhelinta jouluun saakka?

Vierailija
17.11.2017 |

Meillä ei ole juuri uusimpaan malliin varaa, mutta jouluksi saadaan tuo summa säästettyä jos pojan isä osallistuu kuten lupasi.

Poika paiskoo ovia ja joko raivoaa/pitää mykkäkoulua.

"Kuoleeko" tuon ikäinen kuukauden aikana tylsyyteen ilman netitöntä kännykkää?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi mun lapsi se saisi käyttää ikivanhaa nokialaista siihen asti että ostaa itse uuden omilla rahoillaan.

Vierailija
2/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Ilman sellaista puhelinta, jossa on netti

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet natsi ja kannustan siihen. Ihan perseilyä rikkoa tahallaan tavaroita ja vaatia huonolla käytöksellä uutta tilalle. Meillä muksuille ostetaan halpoja peruspuhelimia, koska niitä hukataan ja vahingossa rikotaan. Parempaan luuriin voi käyttää lisäksi omia säästöjä, jolloin siitä myös pidetään huolta

Vierailija
4/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette todellakaan hanki sille uutta puhelinta omilla rahoillanne, poika hankkikoon uuden ihan itse tienaamillaan rahoilla.

Vierailija
5/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuolee, niin itsehän sen aiheutti. Näppäinpuhelin käyttöön vaan enkä lupaisi uutta jouluksi.

Vierailija
6/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi mun lapsi se saisi käyttää ikivanhaa nokialaista siihen asti että ostaa itse uuden omilla rahoillaan.

Juurikin näin

Vierailija
7/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitten rippilahjaksi uusi puhelin. Pitää lapsen oppia, että uusinta puhelinta ei saa, jos vanhan tahallaan hajottaa. Kai teillä jotain vanhoja näppäinpuhelmia on laatikoissa, sellainen sille. Menköön töihin poika, ja ansaitkoon rahat uuteen puhelimeen.

Vierailija
8/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuole. Jos ei ole varaa ostella uusia tähän hätään niin ei ole. Ehkä poika seuraavalla kerralla miettii kaksi kertaa ja tulee siihen tulokseen että se mitä hänellä nyt on, on ihan ok.

Vierailija
9/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat sellaisen snow fox puhelimen jolla voi soittaa vain äidille ja siinä on paikannus.

Vierailija
10/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, nyt jos annat periksi niin jää pojalta oppimatta tärkeä opetus

Vierailija
11/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus isona poikakin huomaa, että teit palveluksen, kun et opettanut, että rikkomalla saa tahtonsa läpi.

Vierailija
12/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Natsi? Nössö sinä olet. Nyt ymmärrän miksi tämä maa on täynnä minä minä persereikiä kun kaikki on aina tehty lapsen pään mukaan.

Vierailija
13/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sanoisin, että: "säästä ja hanki puhelin itse. Sitten varmaan osaat arvostaa sitä paremmin".

Vierailija
14/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys kuuluukin: haittaako sinua, jos olet natsi?

Vierailija
15/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kuolee älypuhelimen puutteeseen kuukaudessa niin... 

Ehdottomasti jättäisin näppäinpuhelimen varaan ja ostaisin uudeksi puhelimeksi saman mallin kuin se aikaisempi, tai vanhemman. Perustelisin talousjutuilla, on tärkeää nuorelle että on nettipuhelin mutta perheessä on pakko laittaa suu säkkiä myöten ja ostaa vain asioita joihin oikeasti on varaa. Nyt kun tuli tällainen yllättävä puhelimen uusiminen, täytyy tyytyä halvempaan malliin kun ei ole ehditty säästää mihinkään lahjaluksukseen. 

Tavaroita ei hajoiteta tahallaan, on opittava raha- asioita ja sitä, että kaikkea ei saa vaikka kuinka vänkäisi. Maailma ei vaan toimi niin että kiukuttelemalla saa lopulta tahtonsa läpi. 

Tämä on hyvä oppimisen paikka pojalle, kyllä nuo muksut tuosta joskus pikkuhiljaa viisastuvat ja tulevat ihaniksi aikuisiksi :) 

Terveisin toinen teinin äiti

Vierailija
16/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoista kopioitu provo.

Vierailija
17/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jouluun saakka on vähintäänkin kohtuullista. Ehkä itse myös edellyttäisin lapsen osallistuvan viikko/kuukausirahallaan (siis sen mitä jouluun asti kertyy, jos sellaista saa), mikäli haluaa saada edellistä parempitasoisen puhelimen. Miettisi ehkä seuraavalla kerralla, kun tahallaan aikoo rikkoa uuden toivossa, kun riskeeraa enemmän kuin vain puhelimensa.

Vierailija
18/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiehtoo enemmänkin se, että miten kasvatetaan lapsia, jotka rikkovat puhelimensa, vaikka tietävät perheen olevan rutiköyhä. Eikö teillä lasten kanssa puhuta rahasta? Eivätkö lapset tiedä, paljonko perheellä on rahaa käytössä, kun pakolliset menot on maksettu? Eikö muka 13v ikäiselle ole selvää, mihin on varaa ja mihin ei?

Vai oletteko perhe, joka laittaa tilipäivänä kaiken menemään ja uskottelee lapsille, että tilillä on kymmeniä tuhansia odottamassa sopivaa käyttöä.

Vierailija
19/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole juuri uusimpaan malliin varaa, mutta jouluksi saadaan tuo summa säästettyä jos pojan isä osallistuu kuten lupasi.

Poika paiskoo ovia ja joko raivoaa/pitää mykkäkoulua.

"Kuoleeko" tuon ikäinen kuukauden aikana tylsyyteen ilman netitöntä kännykkää?

Et ole natsi, itse jättäisin sen uusimman iphonen ostamatta kokonaan ja sanoisin että lapsi kerätköön rahat siihen itse.

En ostaisi ikinä  tonnin luuria lapselle, koska summa on täysin järjetön omaankin luuriin. Haloo ap., jotai realismia kehiin.

Vierailija
20/38 |
17.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo älypuhelin on tosiaan riippuvuutta aiheuttava laite,

ilman sitä jotkut ihmiset ovat vierotusoireissa kuin narkomaanit, kysyppä

itseltäsi pystytkö olemaan ilman puolta päivää????