”Muualla maailmassa metro kulkee maan alla vain keskustoissa.”
Ihan hyvä pointti.
Kommentit (15)
Tulevaa rakentamista maanpäällinen metro ei olisi haitannut, koska aivan länsiväylän viereen ei voisi muutenkaan rakentaa. Jos joku ei tiedä, espoon metron alkupää rakennettiin meren alle, vaikka bussimatkustajat pitää merimaisemasta. Joku kokoomuslainen ei halunnut pilata venepaikan maisemaa. Maanpäällinen metro olisi turvallisempi, kymmenien metrien syvyydestä ei yhtä helposti pääse pois.
Mutta, suunnittelijat on aina yksityisautoilijoita.
Ehkä tämä on joku pelastussuunnitelma.
Helsingin seudulla peruskallio on niin hyvänlaatuista että kalliorakentamista suositaan. Rata ei rajoita nyt maankäyttöä pinnalla. Sitäpaitsi melua se metrojunakin tuottaa, nyt sekin on eristetty maan alle.
Muualla maailmassa metron on pakko kulkea maan alla. Keskusta-alueet ovat täynnä historiallisesti arvokkaita rakennuksia ja monumentteja ja tiivistä kaupunkirakentamista eri vuosikymmenien ja -satojen ajalta.
Pidän enemmän maanpäällisestä metrosta kun siinä näkee maisemia. Länsimetron varrella olisi myös upeat maisemat, harmi että ne nyt kulkiessa jää näkemättä. T. itä-helsinkiläinen.
Vittu tuo mitään muuta ole kun veronmaksajien rahastamista. Ei mitään tolkkua rakentaa Suomessa tuollaisia maanalla kulkevia junia. Maan päällä olisi kulkenut ihan hyvin tuokin tuubi. Kyse on pelkästään kokoomuslaisesta riistopolitiikasta, jossa tärkeintä on saada isot voitot ja tarkoitusperät jää sitten vähän toisarvoiseksi. Tällä metrohankkeella isot rakennusfirmat ja suunnittelutoimistot saa haalittua hyvät massit ja voivat esitellä munapystyssä ulkomailla kuinka he ovat rakentaneet nyt näin modernin ja hienon metrosysteemin ja oikein maan alle. Maailmalla ollaan ihmeissään ja taputetaan käsiä yhteen kuinka fiksuja nämä yksityiset yritykset ovat olleetkaan kun ovat kansan vastustuksesta huolimatta saaneet vietyä näin hienon kehityshankkeen maaliin asti. Nämä yksityiset yritykset tallettavat sitten tällä projektilla tahkotut rahat ulkomaisille tileille tavallisen Suomen kansalaisen ulottumattomiin. Sitten täällä urpot maksaa itsensä kipeäksi, että saavat mennä kusiseen oranssiin koppiin muiden idioottien kanssa tuijottamaan pimeyttä joka aamu puoleksi tunniksi. Vittu mitä paskaa sanon minä.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaa rakentamista maanpäällinen metro ei olisi haitannut, koska aivan länsiväylän viereen ei voisi muutenkaan rakentaa. Jos joku ei tiedä, espoon metron alkupää rakennettiin meren alle, vaikka bussimatkustajat pitää merimaisemasta. Joku kokoomuslainen ei halunnut pilata venepaikan maisemaa. Maanpäällinen metro olisi turvallisempi, kymmenien metrien syvyydestä ei yhtä helposti pääse pois.
Mutta, suunnittelijat on aina yksityisautoilijoita.
Metro pitää aina rakentaa maanalle. Mitä järkeä laittaa se maanpäälle ja sitten se katkaisee puolet kaupungista.
Samalla huoltoon menee älyttömästi resursseja kun talvella lumi sataa raiteille ja sitä pitää koko ajan raivata pois.
Eiköhän joku kalliolouhintafirma ole lobannut ja kovaa!
Vierailija kirjoitti:
Pidän enemmän maanpäällisestä metrosta kun siinä näkee maisemia. Länsimetron varrella olisi myös upeat maisemat, harmi että ne nyt kulkiessa jää näkemättä. T. itä-helsinkiläinen.
Ei metroa ole rakennettu miksikään maisemakuljetukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaa rakentamista maanpäällinen metro ei olisi haitannut, koska aivan länsiväylän viereen ei voisi muutenkaan rakentaa. Jos joku ei tiedä, espoon metron alkupää rakennettiin meren alle, vaikka bussimatkustajat pitää merimaisemasta. Joku kokoomuslainen ei halunnut pilata venepaikan maisemaa. Maanpäällinen metro olisi turvallisempi, kymmenien metrien syvyydestä ei yhtä helposti pääse pois.
Mutta, suunnittelijat on aina yksityisautoilijoita.
Metro pitää aina rakentaa maanalle. Mitä järkeä laittaa se maanpäälle ja sitten se katkaisee puolet kaupungista.
Samalla huoltoon menee älyttömästi resursseja kun talvella lumi sataa raiteille ja sitä pitää koko ajan raivata pois.
Joku kevyt peltikatos lumen suojana olisi paljon halvempi kuin tunneli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaa rakentamista maanpäällinen metro ei olisi haitannut, koska aivan länsiväylän viereen ei voisi muutenkaan rakentaa. Jos joku ei tiedä, espoon metron alkupää rakennettiin meren alle, vaikka bussimatkustajat pitää merimaisemasta. Joku kokoomuslainen ei halunnut pilata venepaikan maisemaa. Maanpäällinen metro olisi turvallisempi, kymmenien metrien syvyydestä ei yhtä helposti pääse pois.
Mutta, suunnittelijat on aina yksityisautoilijoita.
Metro pitää aina rakentaa maanalle. Mitä järkeä laittaa se maanpäälle ja sitten se katkaisee puolet kaupungista.
Samalla huoltoon menee älyttömästi resursseja kun talvella lumi sataa raiteille ja sitä pitää koko ajan raivata pois.
Tiesitkö, että Suomessa junat kulkevat ihan Lappiin asti (jossa on usein lunta) maan päällä ?!?
Miksi muualla maailmassa tehtäisiin kaikki aina oikein ja paremmin?
Sekä metro että ratikka rakennusliikkeiden hyväksi. Bussilinja ei sido reittiä niin kuin kiinteät raiteet, joten metron ja ratikan varrella kiinteistön arvonnousun voi luottaa pysyvän.
Maassa jossa ei ole korruptiota, todennäköisesti silti poliitikot hankkivat edullisia sijoitusasuntoja, remontteja ja laajennuksia hyvällä alennuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulevaa rakentamista maanpäällinen metro ei olisi haitannut, koska aivan länsiväylän viereen ei voisi muutenkaan rakentaa. Jos joku ei tiedä, espoon metron alkupää rakennettiin meren alle, vaikka bussimatkustajat pitää merimaisemasta. Joku kokoomuslainen ei halunnut pilata venepaikan maisemaa. Maanpäällinen metro olisi turvallisempi, kymmenien metrien syvyydestä ei yhtä helposti pääse pois.
Mutta, suunnittelijat on aina yksityisautoilijoita.
Metro pitää aina rakentaa maanalle. Mitä järkeä laittaa se maanpäälle ja sitten se katkaisee puolet kaupungista.
Samalla huoltoon menee älyttömästi resursseja kun talvella lumi sataa raiteille ja sitä pitää koko ajan raivata pois.
Joku kevyt peltikatos lumen suojana olisi paljon halvempi kuin tunneli
Ensinnäkään se ei auta tippaakaan pakkaseen.
Silloin se kuitenkin katkaisisi kaupungin ja aiheuttaisi helkutisti melua ja haittaa.
Niin, sitä keskustaa siis haluataan laajentaa Espoon suuntaan. Siitähän se kertoo, ettei meteo saa olla tulevan rakentamisen tiellä.