Laskujen jälkeen kuukaudeksi rahaa n. 150 euroa/vko
Olen sinkku. Eipä käydä kampaajalla tai missään muuallakaan. Ankeeta...
Kommentit (19)
No minusta on vähän. Kampaamokäynti maksaa helposti sen 150 euroo tai enemmänkin.
Onks toi muka olevinaan vähän? Mulla jää aina ton verran tai vähemmän. Ja mulla on lapsia.
On tuo melko vähän, varsinkin jos omistaa auton ja kulkee sillä päivittäin töihin. Toki, ei nyt puhuta mistään köyhyydestä kuitenkaan, mutta jos on tottunut isompaan rahasummaan, niin varmasti tuntuu ankealta.
Mutta onhan ne veronpalautukset tulossa :)
Saman verran kuin meidän 3 hengen perheellä, sulla jää kevyesti 100€/vko huvitteluun ja kampaajaan.
Kuljen bussilla töihin ja bussikortti jo maksettu. Eli 150 e on ruokaan, astianpesuaine ja vessapaperipaketti pitänee ostaa.
Laskujen jälkeen rahan tultua tilille jää vajaa 50 euroa koko loppukuulle. Laskuilla tarkoitan sähkö-, puhelin-, nettiliittymä-, vesi-, yms laskuja. Toki muutaman kerran vuodessa kotivakuutukset, auton aiheuttamat kulut jne.
puhelin 17€/kk, netti 14€/kk, auto 80-luvun alusta eli en mitenkään pröystäile.
Jos jäisi 150 euroa käyttörahaa per viikko hyppisin riemusta. Sehän on 600 euroa kuulle!
joo,mulla ei jää tuota edes kuukaudeksi
No ei kai siellä kampaajalla tarvitse joka viikko käydä?
Jos kävisit vaikka kolmen kuukauden välein kampaajalla ja jossain vähän halvemmassa paikassa. Esim. pk-seudulla Hairstore-liikkeisiin saa halpoja aikoja jos on valmis menemään aikaisin aamulla.
No mutta ärsyttää nuin vähä raha. Ap
Vierailija kirjoitti:
No mutta ärsyttää nuin vähä raha. Ap
Ikävää sinulle. Moni kuitenkin olisi onnellinen "nuin vähästä" käyttörahasta.
Nykyään olen työtön eli rahat tosi tiukalla mutta enpä vajaan kahdenkymmenen vuoden työurani aikana saanut netto 1690€/kk saanut verojen ja laskujen jälkeen kuuttasataa euroa käyttööni.
No, sä pärjäät ap kuudella saadalla hyvin, sillä yksin asuva syö mainiosti, ja jää vielä pari hunttia kuussa muuhunkin kuin vessapaperiin ja ruokaan.
Mutta toki mä sen ymmärrän, että sua harmittaa, ettei ole vielä enemmän hassaamisrahaa.
Tuo on vähän monelle yllätys, jos on kotona teininä saanut kaiken kuin manulle illallisen, vanhemmat ovat maksaneet leffassakäynnit, kampaajat, vaatteet JA päälle vielä ylimääräistä käyttörahaa.
Raha ei kasva puissa, ja työuran alkuvaiheessa hyvä, kun se riittää pakollisiin menoihin.
Kuten ketjusta huomasit, rahojen niukkuutta ei kumminkaan "saa" valittaa, koska köyhyys on täällä kilpailulaji. Aina löytyy joku, jolla on asiat vielä niukemmin, ja kaikkia, joilla on enemmän rahaa, puukotetaan selkään sen sijaan, että jaettaiisiin vaikkapa vinkkejä rahan säästämisestä.
Todellisuudessa isokin rahasumma voi TUNTUA pieneltä, jos on tottunut runsaaseen rahankäyttöön.
Mulla on käytettävissä 600 euroa/kk josta pitää maksaa ne laskut ja ruokkia lapset. Eli sähän elät leveästi.
Minulla jää 50 €/viikko, sillä on pärjättävä. 150 eurolla/viikko voi jo törsätäkin ;)
Ihan tosissaskos kitiset?