Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä ammateissa työnantaja korvaa työmatkat?

Vierailija
16.11.2017 |

Onko ammatteja, joissa työnantaja korvaa kodin ja työpaikan väliset matkat?

Varmasti näitä on arkisempia ammatteja kuin esim. öljynporauslautalla työskentelevät?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, työpaikan ja kodin välinen matka ei ole "työmatka". Työmatkoja ovat työnantajan teettämät matkat.

Mutta joo, ymmärsin kyllä, mitä tarkoitat. Riippuu tessistå, kellonajasta ja matkan pituudesta. Jos julkisia välineitä on käytettävissä, se yleensä rajaa korvaukset pois. Esimerkiksi minulle työnantaja korvaa taksin käytön klo 23-06 välisenä aikana.

Verotuksessa voi sitten myös hakea korvauksia, jos kulut nousevat yli tietyn rajan, joka tällä hetkellä on 750 euroa vuodessa (=omavastuu).

https://www.vero.fi/henkiloasiakkaat/verokortti-ja-veroilmoitus/tulot-j…

Vierailija
2/8 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Ne matkat jokainen vähentää omassa hk verotuksessaan. Työmatkoista (jos käyt työtehtävissä muualla kuin varsinaisella työntekopaikalla) korvataan vain nämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen it-alalla ja työnantaja maksaa kodin ja työpaikan väliset matkat. Tämä on luontaisetu, josta tietenkin verotetaan aivan kuten lounasedusta, puhelinedusta yms. Kyse on kuitenkin vain tästä yhdestä työnantajasta, aiemmissa alan työpaikoissa ei tällaista ole ollut. 

Vierailija
4/8 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kansanedustajille 

Vierailija
5/8 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolatyönyekijöille taksi oli ilmainen, jos työvuoro päättyi 21-22.

Vierailija
6/8 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni merityötä tekevillä on jonkinlainen työmatkaetu?

Vierailija
7/8 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen merellä töissä, ruotsinlaivalla. Työnantaja maksaa matkat työpaikalle, niistä EI mene veroa.

Vierailija
8/8 |
16.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisalan työntekijöiden (esim. rakennus-, metsä-) matkat kotoa erityiselle työntekemispaikalle saa työnantaja korvata verottomasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yksi