Mies piilotti veropaperinsa
Onko se teistä normaalia? Oli siis saanut postista veroehdotuspaperinsa ja piilotti ne. Laittoi vielä merkin niihin, että näkee mikäli olen tutkinut niitä. Olemme olleet useamman vuoden yhdessä, meillä on yhteinen lapsi ja asunto, josta molemmilla on velkaa. Minusta tämä menee jo vainoharhan puolelle... Tietenkin tuntkin paperit, koska minusta koko piilotusepisodi oli sekä ärsyttävä että kummallinen. Eikä niissä ollut mitään ihmeellistä. Ok, mieheni on huomattavasti minua varakkaampi, mutta siinä ei ollut minulle mitään uutta.
Kommentit (9)
Ja miten aikuisen miehen äiti sotkeutuu teidän raha-asioihin? Taitaa anoppisi pelätä, että viet omaisuuden. Onko teillä avioehtoa?
niinhän mä katsoinkin. Ja pänni vielä koko juttu niin, että laitoin lapunkin sinne, että olen kyllä katsonut nämä paperit. Ja ilmoitin siinä lapussa, että tällainen vainoharhainen salailu ei minun mielestäni kuulu normaaliin parisuhteeseen.
mutta jos mennään, avioehto tulee. Aiheesta on keskusteltu. Ei ole elatusmaksuja eikä niissä papereissa ollut muutenkaan mitään yllättävää. Niillä on anopin kanssa yhteisomistusta, mutta on se silti pervoa, että jotkut pankkiasiat kuulen anopin miesystävältä, enkä mieheltäni. Anopin miesystävä kun haluaa pitää mut ajan tasalla.
että se vielä laittoi sinne papereiden joukkoon oikein ansankin, jotta näkee että olenko koskenut... Siis ylimääräisen kortin, joka ei millään lailla liity niihin papereihin ja jonka asennosta se huomaa, mikäli olen papereita katsonut. Eikö tämä ole jo vähän vainoharhaista? Kun me kuitenkin yhdessä elämme ja meillä on yhteinen lapsikin ja kaikkea?
En ole edes koskaan kysynyt äidiltäni, eikä se kuulu mulle tai kiinnostakaan.
taas tulee, mutta en mä voi antaa tällaisten asioiden olla. Muuten meillä on periaatteessa kaikki hyvin, mutta tämä raha-asioiden yletön salailu käy mun hermoon. Kun olen aiemmissa parisuhteissa tottunut siihen, että yhdessä lasketaan ja suunnitellaan. Ok, olemme ihan erilaisissa asemissa taloudellisesti, mutta silti. Olen kuitenkin hänen avovaimonsa ja lapsensa äiti. Jos hän ei luota minuun, niin keneen sitten? Äitiinsä, juu, mutta kun pitäisi kuitenkin elää minun eikä äitinsä kanssa...
Itsellä ei paljon rahaa, miehellä hieman (?) enemmän, kai. Ongelma juuri siinä, etten tiedä eikä suostu kertomaan paljonko tilillä rahaa.
Nämä rahajutut ovat olleet meillä kiistan aiheena aiemminkin, kun hoitaa niitä ennemmin äitinsä kuin minun kanssa. On kuitenkin jo reilusti yli kolmikymppinen. Hänellä on kohtalaisen paljon omaisuutta, toisin kuin minulla, mutta totta kai mä sen tiedän eli ei sen takia ainakaan niitä papereita olisi tarvinnut piilottaa. Mua jotenkin risoo tämä tilanne, kun tämä ei musta ole parisuhteessa normaalia, että omat raha-asiat ovat jotenkin niin salamyhkäisiä.