Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys opettajille mielenterveyteen liittyvässä asiassa

Vierailija
15.11.2017 |

Minua kiinnostaisi kuulla opettajien kokemuksia ja mielipiteitä siitä, tarvitseeko opettaja työssään osaamista mielenterveyteen liittyvissä asioissa. Tarkoitan perustietoutta esim. mitä mielenterveys on, mikä merkitys tunteilla on, elämään liittyvät kriisit ja erilasten kriisien kohtaaminen, mielenterveyden ongelmat.
Onko omassa opettajakoulutuksessasi käsitelty mielenterveyteen liittyviä asioita sopivasti, liian vähän tai ei lainkaan.
Kiitos etukäteen asiallisista vastauksista.
Aihe kiinnostaa liittyen omaan opiskeluun.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluihin liittyvät tiedot haetaan kirjaston tietokannoista. Tutkimusta tehdessä aineisto haetaan jotenkin muutoin kuin tällaisella keskustelulla.

Vierailija
2/4 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse erityispedagogiikkaa lukeneena voin sanoa, että ei suoranaisesti mielenterveyteen liittyvää. Kuitenkin tunne-elämää laajastikin sekä kuinka käyttäytymiseen vaikuttaa juurikin koettu elämä ja aikaisemmat tapahtumat.

Itse en ole kaivannutkaan mielenterveyteen liittyviä opintoja. Ennemmin ymmärrystä siihen, että jokainen meistä on erilainen ja opettajina meidän on pystyttävä kohtaamaan myös ne haastavat oppilaat ja opiskelijat. He ovat yleensä niitä, jotka kaipaavat eniten tukea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aineenopettajien koulutus ei sisällä mitään aiheeseen liittyvää, ellei opeta terveystietoa tai psykaa. Muilla ihan normaali yleissivistys ja elämänkokemus riittää. Oppilaan diagnoosi ja hoito ei kuulu opettajalle. Tunneasioissa pitää turvata vanhempiin tai alan ammattilaisiin.

Vierailija
4/4 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenterveyden ensiapukurssi lisäksi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme viisi