Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajien pakkorokotukset puhututtavat

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmempikin tajuaa että kyse on potilaiden turvasta , kun hoitajan on otettava rokotus. Ei ole muuta vaihtoehtoa.

Vierailija
2/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luki, että sosiaali- ja terveysalalla työskentelevät. Koskeekohan ihan koko skaalaa lastenhoitajiin asti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme vinkumista yhdestä rokotteesta. Miten ne hoitajat voivat edes suositella rokotetta potilaille, jos ovat itse kovin rokotevastaisia?

Vierailija
4/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkefirmat kiittää. On myös todettu, että monesti influenssarokotus ei edes sen kummemmin suojaa ja jotkut sairastuvat siitä huolimatta.

Itse en rokottaisi tiseäni....siis vuoden välein pitäisi pistää kemikaaleja suoraan suoneen.

Ymmärrän kyllä jäykkäkouristus ym. muut oikeasti vaarallisten tautien rokotteet.

Vierailija
5/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eei tulee mitään pakkoa, koska kukaaan ei suostu ottamaan vastuuta(=korvaamaan). mahdollisia komplikaaatioita.

Vierailija
6/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko myös sosiaalialan työntekijöitä? Uutisessahan puhutaan vain hoitoalasta ja potilaista.

Vierailija
7/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään jos tappaa influenssaan parit lapsisyöpäpotilaat. Ideologia ennen kaikkea.

Vierailija
8/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkefirmat kiittää. On myös todettu, että monesti influenssarokotus ei edes sen kummemmin suojaa ja jotkut sairastuvat siitä huolimatta.

Itse en rokottaisi tiseäni....siis vuoden välein pitäisi pistää kemikaaleja suoraan suoneen.

Ymmärrän kyllä jäykkäkouristus ym. muut oikeasti vaarallisten tautien rokotteet.

Ketkä ovat todenneet? Missä? Anna liuta linkkejä tai suksi kuuseen. Se että joku tyyppi kirjoittaa netissä mielipiteensä faktana ei tarkoita yhtään mitään.

Rokotteiden vastustajia yhdistää raivokas varmuus siitä että on ehdottoman oikeassa. Ja kun kysyy perusteita, saa korkeintaa jonkun linkin johonkin juutuupi-sönkötykseen jossa joku hiippari horisee sekavia.

Vierailija
9/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh onneksi en ole hoitoalalla.

Ei kyllä vaikuta olevan ihan oikeudenmukaista... Mitäs laki sanoo oman kehon määräämisoikeudesta, onko oikein painostaa /kiristää potkuilla.

Kieltäytyisin varmaan, en noista muista, mutta influenssarokoteta en joka vuosi alkaisi ottamaan.

Vierailija
10/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hoitoalalla ja en todellakaan ymmärrä rokotteista vinkumista.

Itse olen otttanut rokotteen jo 20 vuotta ja se  alkoi siitä ekasta influenssasta(kesti 3 kk) ,samoin erittäin laaja tutatvapiiri on myös ottanut rokotteen vuosikausia ja kukaan ei ole saanut mitään haittavaikutuksia.

Yhden tiedän koko ajalta(viiime vuonna), että rokotteesta huolimatta sairastui, mutta olikin ottanut liiian myöhäisessä vaiheessa sen piikin.

Vierailija
11/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian ydin on oikeus kieltäytyä lääketieteellisestä toimenpiteestä. Nyt sitä oikeutta ollaan rajoittamassa. En osaa sanoa mikä nyt sitten on oikein tai väärin ja pitääkö se rokote ottaa tai ei.

Vierailija
12/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kertaa olen ottanut ja ekalla kerralla koko käsivarsi turpoaa ja toisella kerralla olin 3 päivää kuumeessa, tänä vuonna jätän välistä. Potilaiden tehtävä on itse pitääkö huolta rokotus suojataan. Itse en enää riskeeraa vointiani.

Vierailija
13/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hoitajalla itsemääräämisoikeutta kuten potilailla. Melkoista määräysvaltaa ja lainsäädäntöllä pakotetaan. Mitä sitten seuraavaksi? Pakotetaan ottaan pneumokokkoikrokotteet ja kaikki muukin mitä keksitään. Voi kunpa ammattijärjestöt tähän puuttuisivat. Joukkoirtisanomusen uhalla voisi tätä asiaa ajaa.

Potilaat tartuttavat toisiaan tai saavat tartunnat omaisilta. Hoitajia syyllistetään.

Vierailija
14/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös todettu, että monesti influenssarokotus ei edes sen kummemmin suojaa ja jotkut sairastuvat siitä huolimatta.

Paskat on todettu. Ei näihin rahaa käytettäisi, jos niistä ei nähtäisi saatavan hyötyjä.

Rokotteita EI laiteta suoneen. Mene lukemaan Wikipediasta mikä rokote ylipäätänsä on.

Mene samalla myös lukemaan mikä on kemikaali. Esimerkiksi vesi on kemikaali.

Vierailija
15/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan tuohon jotain faktaa heittää moniko potiilas on saanut iinfluenssataartunnan hoitajalta?

Vierailija
16/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä muitakin ammattiryhmiä, jotka toisten ihmisten kanssa tekemisissä,kuin hoitajat, eli rokotteet pakollisiksi kaikille.

Rokote voi kuitenkin olla ihan hyvä asia, pakottaminen ei ole.

Vierailija
17/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potilaat tartuttavat toisiaan tai saavat tartunnat omaisilta. Hoitajia syyllistetään.

Hoitajatko ovat superihmisiä, joihin ei taudit tartu vai?

Vierailija
18/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asian ydin on oikeus kieltäytyä lääketieteellisestä toimenpiteestä. Nyt sitä oikeutta ollaan rajoittamassa. En osaa sanoa mikä nyt sitten on oikein tai väärin ja pitääkö se rokote ottaa tai ei.

Jos et ota rokotetta niin ei tarvitse tulla työpaikalle. Itsestään selvää että influenssarokote pitäisi hoitoalalla työskentelevän ottaa. Millä oikeudella rokottamaton hoitaja saisi vaarantaa potilaat?! Tällöin asetetaan vaaraan ne jotka eivät voi rokotusta syystä tai toisesta ottaa mutta eivät saa altistua infektioille (esim.pienet vauvat, raskaana olevat, immuunipuutteiset jne.). Merkillistä itsekkyyttä. 

Vierailija
19/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän ei nyt ole siitä onko rokote hyvästä vai ei, vaan ihan puhtaasti siitä onko ihmisellä oikeus itse päättää rokotuksen ottamisesta vai ei.

Itse olen työskennellyt lähihoitajana 5 vuotta sairaalassa, ja tällä hetkellä opiskelen sairaanhoitajaksi. Nyt otan rokotuksen, koska harjoittelupaikat sitä vaativat ja haluan valmistua. Jatkossa saatan ottaa tai olla ottamatta, mutta työnantajalle en aio kertoa olenko sen ottanut vai en. Se kuuluu henkilökohtaisiin asioihini. Mikäli en sen takia saa työskennellä influenssa-aikaan, sitten en työskentele.

Vierailija
20/58 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitajatko ovat superihmisiä, joihin ei taudit tartu vai?

En sitä tarkoittanut, mutta hoitajat kuitenkin käyttävät käsidesiä ja toimivat aseptisesti. Terveitäkin töissä ovat todennäköisesti. Sen sijaan samassa potilashuoneessa voi olla vaikka mitä pöpöjä naapurisängyn potilaalla ja naapurihuoneen influenssapotilas käyttää ihan samoja wc-tiloja ja mähmii samoja ovenkahvoja eikä pese käsiä kuten hoitajat eikä käytä käsidesiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi