Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä olisi kaunis koru 18-vuotislahjaksi kummitytölle?

Vierailija
15.11.2017 |

Tytön äiti vinkkasi, että tyttö toivoisi korua. Korun saajalla on ajaton ja melko klassinen tyyli, arvostanee eniten jotain yksinkertaista ja kaunista tai herkkää, toisaalta koru jossa on joku tärkeä viesti olisi myös varmasti mieleinen. Olen miettinyt esim. Kalevalan Vanamo-riipusta, mutta oma koruasiantuntemukseni on melko vähäinen, joten kyselen täällä. :) Olisiko teillä muilla mielessä jotain kaunista ja simppeliä korua, joka kestäisi aikaa ja katsetta?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Vanamo sarja ja oikeastaan melkein koko Kalevala, on vähän riskivalinta noin nuorelle. Olisiko vähän vanhemman ihmisen koru? Mene kultasepänliikkeeseen ja kysy myyjältä, he tietävät parhaiten mistä nuoret nyt tykkää. Tai sitten lahjakortti on hyvä, niin saa itse valita mieluisen.

Vierailija
2/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin rippilahjaksi tuon Vanamo rannekorun, kaunis mielestäni

https://www.kultajousi.info/images/22452_z.jpg

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko Efva Attlingin mallistoa? Ostin omalle 16-vuotiaalle sellaisen Take no shit -riipuksen, josta tykkäsi kovasti. Noissa koruissa on usein just joku viesti taustalla.

Vierailija
4/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä Vanamo sarja ja oikeastaan melkein koko Kalevala, on vähän riskivalinta noin nuorelle. Olisiko vähän vanhemman ihmisen koru? Mene kultasepänliikkeeseen ja kysy myyjältä, he tietävät parhaiten mistä nuoret nyt tykkää. Tai sitten lahjakortti on hyvä, niin saa itse valita mieluisen.

Riippuu tytöstä, mutta oma ’klassinen’ tyttö on saanut eri lahjoiksi 5 eri Kalevalakoru sarjaa tai osaa eikä käytä niistä yhtään.

Katso vaikka ’Annette Tillander’ tai joku muu pienempi nuorekkaampi korupaja.

Vierailija
5/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aidot helmikorvakorut.

Vierailija
6/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä! Voi olla, että Kalevala on vähän "mummo", täytynee kysellä. Helmikorvakorut tytöllä taitaa olla, mutta harvoin pitää korviksia.

ap

Vierailija
7/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumoava sarjalla on joitakin kivoja koruja, joista oma tyttäreni pitää kovasti. 

Esim tätä sarjaa on kovin toivonut https://www.kultajousi.fi/fi/kaarre/1753/dg?openGroup=1753

Vierailija
8/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalevalan Sylkevä tyttö! Se on tytöille, jotka uskaltavat olla oma itsensä. Korussa on asennetta!

Vierailija
9/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se Kalevala riippuu niin ihmisestä. Mun 16-v on kaksi vuotta käyttänyt päivittäin Michael Monroen Kalevalakorusarjaa, kaikki muut korut on unohtuneet laatikkoihin. Rannekorua ei ole ottanut kertaakaan edes pois varmaan puoleen vuoteen.

Vierailija
10/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen parikymppinen nainen ja minusta Vanamo-sarja on ihana! Olen itsekin saanut sitä sukulaisilta lahjaksi. Ei mielestäni yhtään mummomainen, mutta makuasioitahan nämä on. :) Voisikohan lahjan saajalta kysellä tarkemmin, mikä sarja tai minkä tyyppinen koru olisi hänelle mieluinen?

Vierailija
11/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin harkitsisin myös noita Efva Attlingin koruja, ovat monet ajattomia ja yksinkertaisen tyylikkäitä ja siroja. Niissä on aina jokin tarina mukana, kannattaa tutkailla merkin sivuilta :)

Vierailija
12/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lahjakortti korukauppaan, se on paras.

Minä sain nuorena lahjaksi kaikenlaisia koruja ja harmitti, kun kukaan ei osannut ostaa minun tyyliini sopivia! Siellä ne lojuivat laatikon pohjalla, kunnes annoin vähitellen lahjaksi muille joille sopivat.

Vierailija
13/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatta ehkä käydä kyselee muutamasta liikkeestä mitä ne suosittelis jos tiiät tytön makua? (:

Itteä harmittaa kun oon nyt jo muutamana vuonna saanu lahjaks isoäidiltä tosi ”mummomaisia” koruja. Kaunis ajatus ja sijoittanu rahaa niihin kiinni, mut ei vaan tuu ikinä käytettyä. Eikä niitä oikeen viiti myydäkkään pois, että onpahan sitten 40v päästä jotain käytettävää. Kivempi ois niin että ”lahjaks” mentäis vaikka yhessä syömään ja sitten valitsee yhdessä mieluinen koru.

Vierailija
14/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs, jos kävisitte yhdessä valitsemassa mieleisen korun?

Vierailija
15/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä tämä ahvenanmaalainen kukka: www.guldviva.com

Vierailija
16/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Kalevalan vanamo, hehku ja lähde yms. eivät ole mummokoruja. Niitä näkee paljon parikymppisillä.

Vierailija
17/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis tämä on se perus-blomman: https://www.guldviva.com/store/fi/blomman-riipus

Vierailija
18/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida tietää mitään Kalevala korun tuotannosta, jos tuollaista väität. Heillä on IHAN joka tyylisuuntaan sopivia koruja, eivät todellakaan ole mitään kivikauden malliin tehtyjä möhkäleitä kaikki.

Vähänkö nolo olet.

Vierailija
19/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä, aina suomalaisen mamman mielestä mikä tahansa muunmaalainen on parempi kuin oikeasti hienoja koruja valmistavan suomalaisfirman korut. Joita on ihan valtavasti erilaisia, takuulla löytyy jokaiseen makuun sopiva.

Ettei vaan olis kyse ilmiöstä "happamia sanoi kettu". Kalliita nuo nimittäin ovat.

Vierailija
20/33 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivannäköisiä koruja ja harvinaisempia mannersuomessa kuin kalevalat.