Miten liikkeet kuten TOYS"R"US voivat menestyä Suomessa, kun lapsia syntyy niin vähän ja ihmiset ovat niin köyhiä?
Lapsiluku per perhekin laskenut vauhdikkaasti.
En ymmärrä tätä yhtälöä.
Kommentit (19)
Nykyään aikuiset ostavat itselleen leluja.
Jos maan rakentaneet sukupolvet olisivat tienneet mitä tuleman pitää, olisivat heittäneet rukkaset naulaan ja tuumanneet, että antaa olla, huolehtikoot kakarat itsestään.
Yhdysvaltalainen TOYS'R'US ketju on jo toimittanut konkurssihakemuksen. Ei mikään ihme, ettei pärjää. Samat lelut ja tuotteet myydään halpaketjuissa puoleen hintaan.
"Toys 'R' Us files for bankruptcy"
http://money.cnn.com/2017/09/19/news/companies/toys-r-us-bankruptcy-cha…
Koska WT:t ostavat kakaroilleen kalliita leluja ja itkevät sitten kun ei ole ruokarahaa.
Lelukaupat pysyy pystyssä vain ja ainoastaan joulun ansiosta. Silloin hankitaan koko vuoden tulos, muuten kauppa pyörii tappiolla.
T. Lelukaupan täti
Lelukaupat ovat ällöttäviä. Ovat aina täynnä lapsia, jotka haluavat leluja.
Ehkä lelut ovat se asia, josta EI tingitä.
Ovathan lelut nyt aivan mahtavia, isommatkin ihmiset tykkää.
Lelukaupan täti tuossa antoi ansiantuntevan tietonsakin meille.
Vanhemmat panostavat lapsiinsa enemmän kuin itseensä. Pari päivää sitten näin nuoren äidin virttyneessä mustassa takissa. Kantasuomalainen. Hän työnsi aivan uskomattoman upeita vaunuja. Näyttivät hyvin kalliilta.
Kummeille siunautuu (kiroutuu) tehtävä ostaa lapselle krääsää 18v. ajan, ei siinä sen kummempaa. Joulu lähestyy että toys r us, watch out here I come! Ja seuraavaksi sitten odottamaan synttäreitä. Huoh...
Nykyään kierrätetään paljon leluja. Harvalla on varaa ostaa uusia.
Mietteenne nuo muoviset tuonne taakse jääköhön.
Luojan kiitos, nykyiset somekanavat kierrättävät lelukrääsää todella tehokkaasti. Kaikkea ei pidä eikä tarvitse ostaa uutena.
Köyhiä !! Voi pyllypensseli sentään !! Leluistahan sekin näkyy. Nykyajan mukulat osaa ees leikkiä,juoksevat/huutavat/riehuvat pää punaisena sisälläkin. Särjetään kaikki mikä vaan palasiksi saadaan. Muutama minuutti kestää kiinnostus johonkin uuteen.
Lapset ovat nyt teini-iässä kumpikin joten leluaika on ohi ja laitoimme facen kautta leluja myyntiin. Jumaleisson, laskin että 4500-5000E edestä uutena josta osa toki isovanhempien hankkimaa - ritari/prinsessalinnaa, zuzupetsiä, nukenvaunua, nukkekotia, leegoja. Ei sitä vaan huomaa kuinja paljon menee rahaa kiinasälään per joulu, synttäreillä on hankittu suht pitkäikäistä/käyttöaikaista tavaraa.
Tonni noista vanhoista saatu, laitettu kummallekin säästöön ja toki pari muistolelua jätetty.
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsilla on varmaan 10x se määrä leluja mitä mulla oli. Lähinnä isovanhemmat ostelleet. Eläkeliset ovat varakkaampia kuin koskaan ennen.
Eläkeläisten pitäis antaa rahansa mukuloitten leluihin niinkö ? Leluihin joita heillä itsellä ei kersana ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsilla on varmaan 10x se määrä leluja mitä mulla oli. Lähinnä isovanhemmat ostelleet. Eläkeliset ovat varakkaampia kuin koskaan ennen.
Eläkeläisten pitäis antaa rahansa mukuloitten leluihin niinkö ? Leluihin joita heillä itsellä ei kersana ollut.
En ole se, ketä lainasit, mutta miten voit ymmärtää asian noin väärin? Eihän kirjoittaja väittänyt mitään tuollaista. Minä ymmärsin viestin pikemminkin niin päin, että isovanhemmat ovat ostaneet lapsille ”vähän” liikaakin leluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole se, ketä lainasit, mutta miten voit ymmärtää asian noin väärin? Eihän kirjoittaja väittänyt mitään tuollaista. Minä ymmärsin viestin pikemminkin niin päin, että isovanhemmat ovat ostaneet lapsille ”vähän” liikaakin leluja.
Voip olla että ymmärsin, mutta ei se varakkuus koske kaikkia eläkeläisiä.