Mitä ihmettä te pariskunnat teette iltaisin/viikonloppuisin?
olen niin tylsistynyt.. Meillä on 2 jo isoa lasta (17 ja 18) ja yhtäkkinen vapaa-aika ihmetyttää. Töissä ollaan molemmat, itse noin 9 tuntia per päivä ja salilla käyn 4 krt vko. Virtaa olisi vielä illalla tehdä muutakin kuin istua sohvalla. Mitä te pariskunnat teette yhdessä ja erikseenkin? Etenkin viikonloppuisin? Tylsäää...
Kommentit (40)
Oleillaan, pelataan tietopelejä, paljon rämmitään luonnossa, lueskellaan. Kaikenlaista tommosta kivaa ja aika kuluu ja meillä on mukavaa yhdessä ja erikseen.
Käydään paljon ulkona esim. leffassa, teatterissa, konserteissa, näyttelyissä, kulttuuritapahtumissa. Käydään ulkoilemassa ja urheilemassa. Tavataan tuttavia, syödään usein ulkona kavereiden kanssa tai kahdestaan. Tehdään matkoja koti- ja ulkomailla. Kotona meillä on yhteinen soittoharrastus, soitetaan pianoa ja kitaraa, laulellaan ja tehdään biisejä. Käydään valokuvaamassa ja videokuvaamassa, puuhaillaan niiden parissa. Kutsutaan vieraita kotiin, kokkaillaan ja pelaillaan pelejä niiden kanssa.
Tuossa nyt muutamia puuhia. Ollaan viiskymppisiä, aikuiset lapset.
Meillä on myös isot, eli aikuiset kotoa pois muuttaneet lapset.
Tilaa ja aikaa on siis entiseen verrattuna paljon. Me teemme yhdessä ruokaa pitkän kaavan mukaan. Nautimme kolmen lajin illallisia hyvän viinin, tai oluen kera. Katsomme elokuvia, pelaamme noppa- ja lautapelejä, kuuntelemme musiikkia, harrastamme seksiä, matkustelemme, lenkkeilemme.
Kutsumme myös entiseen verrattuna aika usein ystäviä meille syömään, tai käymme heillä kylässä.
Erikseenkin toki teemme omia juttujamme, esim. minä käsitöitä ja mies puuhastelee kaikenlaisia nikkarointijuttuja autotallissa.
Hyvin kuluu aika.
Kumpikin käkkii omalla koneellaan. Arki-iltana mies tulee harvoin kotiin niin aikaisin, että siinä mitään ehtisi tehdä muutenkaan. Aamupäivisin näen häntä enemmän ennen kuin lähtee töihin. Viikonloppuisin mökkeillään, sielläkin lähinnä syödään ja saunotaan.
Katsotaan leffoja ja luetaan, käydään näyttelyissä, keikoilla yms. tapahtumissa, nähdään kavereita, ulkoillaan, käydään ravintoloissa, parannetaan maailmaa... Ei mitään ja kaikkea mitä tulee mieleen :)
Vierailija kirjoitti:
Dataillaan, katsotaan sarjoja tai leffoja, ryypätään.
Lisäksi urheillaan ja paneskellaan.
Meillä menee eniten aikaa liikuntaharrastuksiin (iltaisin lenkille suoraan kotoa, viikonloppuisin melomaan, hiihtämään, marjaan/sieneen tai metsäretkille autolla) ja toiseksi eniten varmaan ruuanlaittoharrastukseen, mihin toki kuuluu myös viinin lipittäminen (ei silti olla alkoholisteja, viikkoannos pysyy noin 10:ssä). Molemmat luetaan paljon ja joskus seurataan töllöstä jotain sarjaa. Enemmän haluaisin käydä elokuvissa, mutta sopivaan aikaan niitä menee huonosti. Tavataan myös ystäviä ja sukulaisia, mutta ei olla mitään sosiaalisia eläimiä. Minusta tuntuu etten koskaan ehdi vain maata sohvalla tekemättä mitään. :) Ollaan 40-50v ja aikuiset lapset. Tuntuu ihan, että nuorisollekin pitää raivata tilaa kalenterista, esimerkiksi isänpäivänä meni koko päivä kun kokattiin ja syötiin ja seurusteltiin pitkän kaavan mukaan.
Mä oon niin introvertti etten varmaan ikinä elämässäni ole ollut tylsistynyt! Musta on ihana vaan olla tekemättä mitään, voi kun joskus ehtisikin vaan tuijottaa tähtiä.
Nautiskellaan hyvästä ruoasta, ajellaan, lenkkeillään, keskystellaan, ihmetellään, torkutaan ja rakastellaan takkatulen äärellä, saunotaan pitkällä kaavalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on omakotitalo ja 2 koiraa...
ap
Hämmentävää. Ehkä se tylsistyminen on sitten luonteesta kiinni. Tarvitsettekohan uuden harrastuksen? Onko teillä yhteistä harrastusta? Älä nyt sano, että teillä on myös mökki ja/tai vene...
Molemmat ovat usein vasta toissa kotona kuuden paikkeilla joten ilta on siina kohtaa jo melko pitkalla. Kaymme treenaamassa kuusi kertaa viikossa joista arki-illoille osuu siten suurin osa treeneista. Kello onkin jo kahdeksan kun ollaan kotona. Kiireisten toiden takia harvalla kaveripiirista on aikaa nahda viikolla, jos ei nahda tyopaivan aikana lounaalla tai ennen salia kahvilla.
Viikonloppuisin parasta on kiireeton aamu, hyva aamupano joka kaantyy aamupalaksi ja uusiksi paikyiksi. Iltapaivalla sali ja viikon ruokaostokset ja siita jonkinlaiseen illanviettoon. Iltaisin on ihana naida pitkaa ja ajan kanssa ja pitaa vaikka jatkot keskenamme jos silta tuntuu ja naida aamuauringon nousuun asti (kesalla) .
Arkisin katsellaan netflixiä, laitetaan ruokaa, käydään kävelyllä tai uimassa, joskus leffassa tai muuten pienimuotoisesti ulkona. Viikonloppuisin tehdään pieniä reissuja lähialueille, käydään kahviloissa, museoissa, ulkomaanmatkoilla. Vietetään periaatteessa hyvin rauhallista elämää, emme juhli tai ryyppää juurikaan, mutta ei meillä tylsää ole.
Joskus valitaan jokin kohde lähiseudulta, jossa ei olla vielä käyty. Se voi olla jokin ravintola, nähtävyys, kirkko, museo, uimahalli, puisto, uimaranta tms. Ainakin täällä pääkaupunkiseudulla on lukemattomia mielenkiintoisia paikkoja.
Ottakaa turistin asenne. Ei aina tarvitse lähteä ulkomaille viettääkseen pienen minikaupunkiloman. Itse tajusin eräänä vapaapäivänä, etten ole nähnyt Sibelius-monumenttia kuin kuvissa, joten kerran käytiin siellä ja käveltiin Hietsun hautausmaalla bongailemassa tuttujen kuuluisuuksien hautoja ja juotiin kahvit läheisessä persoonallisessa Regatta-kahvilassa.
Onko teillä kaikilla siivooja, koska kukaan ei kerro siivoilevansa viikonloppuna. Miten laaja työnkuva siivoojallanne oikein onkaan, ette juurikaan tee kotitöitä. Siivoojako - vai vanhanaikainen kotihengetärkö - teillä huolehtii esim. pyykin pesusta ja jälkikäsittelystä, ruuanlaitosta, puutarhanhoidosta (siis ihan konkreettisesi rikkaruohojen kitkemisestä marjojen poimimiseen ja perunannostoon). En oikein muuten ymmärrä tuota ylenmääräistä tietokoneen näpelöintiä. No, kukin tyylillään.
Meillä on 90m2 rivitaloasunto, joten siivoiluun ei mene tuntikausia aikaa. Meillä ei tehdä viikkosiivousta vaan siivotaan tarpeen mukaan kevyesti ja siivooja tosiaan tekee perusteellisemman siivouksen noin 4x vuodessa. Pihahommiin yms menee enemmänkin aikaa, kasvimaahan jne.
Urheiluvaatteissa toki riittää pyykkäämistä, mutta kone pesee muun toiminnan ohessa.
T.8
Ehkä se on mun luonne.. kun ei mies valita tylsyydestä. Mulla olis virtaa tehdä vaikka mitä. Mies tykkää töiden jälkeen istua sohvalla ja katsoa tv:tä, Mä inhoon sitä! Haluan tehdä jotain.. etenkin viikonloppuna! Mökki on muttei venettä :D
Pitänee ruveta opiskelemaan tai keksiä jokin uusi lisäharrastus...
ap
Dataillaan, katsotaan sarjoja tai leffoja, ryypätään.