Perustaako kosmetiikka/kauneusblogi vai -vlogi?
Vastaathan mikäli itse luet kosmetiikka-aiheisia blogeja tai katsot -vlogeja.
Olen jo muutaman kuukauden ajan pohtinut oman kauneusblogin tai -vlogin perustamista. Seuraan itse YouTubesta useita kosmevloggaajia, mutta he ovat kaikki brittejä tai jenkkejä ja arvostelevat tuotteita jotka ilmestyvät USA/uk-akselille paljon paljon aiemmin ennen kuin Suomeen.
Olen lukenut joitakin suosittuja suomalaisia kosmetiikkablogeja mutta olen kyllästynyt samanlaisiin tuotearvioihin hyvin nopeasti. Samat tuotteet arvioidaan samoihin aikoihin lähes jokaisessa suositussa blogissa. Käytön itse lähes kaikkea mahdollista kosmetiikkaa eri kosmegenreistä (kaikkea aina halppis-essencestä korealaiseen, selektiiviseen ja luonnon kosmetiikkaan)
Kummalle olisi enemmän kysyntää: kosmetiikkablogille vai -vlogille?
Olen mielestäni ihan OK kirjoittamaan (joskaan en ole koskaan ollut täysin tyytyväinen kirjalliseen ulosantiini). En ole mukaan tietokonevelho mitä tulee sivuston koodaamiseen, muta alussa varmaan pärjäisi wordoress -tyyppisellä alustalla.
Puheääneni on saanut positiivista palautetta niiltä ajoilta kun ohjasin erilaisia ryhmäliikuntatunteja eri kuntosaleilla.
Olen ihan hyvä editoinnissa (olen kokeillut muutamaa eri editointiohjelmaa ja tehnyt joitakin videoita) ja kuvaamiseen löytyisi kotoa parikin eri kameraa (tosin ei valitettavasti erillistä mikkiä).
Eli speksit olisi molempiin, mutta kumpi olisi kannattavampaa? Intoa ja paloa rittää kosmetiikkalöytöjen esittelyyn ja uskon että suomen kielisille tuotearvioille ja tutoriaaleille olisi kysyntää.