Huhhuh että pakastepelmenit on hyviä! <3
Kommentit (16)
Minkä kans ja miten niitä syödään? Semmoisenaan? Salaatin kana? Kastiketta? Miten ne syödään??
Vierailija kirjoitti:
Citymarketista ainakin saa - sekä liha- että kasvistäytteisenä.
Minkä merkkisiä?
Äitini muistaakseni kertoi joskus, että pelmenit olivat muodissa jonkin aikaa 70-luvulla, kun venäläistä kulttuuria pidettiin trendikkäänä.
Saa kait niitä pakaste-Pelimanneja syödä jos haluaa, useimmat ei halua. Ei, vaikka olisivat tuoreitakin.
Meillä syötiin kotona niitä paljon kun olin muksu. Syntynyt siis 80-luvun alussa. Ja ovat sikahyviä. Smetanan ja voisulan kanssa. NAM! Tein itsekin niitä yhdessä välissä mutta en enää jaksa vaan ostan pakasteena. Joskus heitän kirkkaan sienikeiton sekaan niitä mutta yleensä vaan keitän ne pakastepelmenit suolavedessä ja namustelen smetanan kanssa.
Pelmeni, dumplings, tortellini...kaikissa sama ajatus. Taikinan sisään täytteet ja kattilaan veteen kypsymään. Kotimaa vain eri ja muoto, jauhot voi vaihdella ja täytteet sekä soosit.
Kokeilkaa te joille tämä on uus tuttavuus. Kaupan pakastealtaasta löytyy nykyään todella hyvin noita ja vähintäänkin isoimmista marketeista. Mustaa leipää, valkosipulia ja suolakurkkua velä smetanan kanssa kylkeen ja siinä on kiva Suomi 100 - alkuruoka tai osa vaikka lounasta, siis jos ei ihan finskilinjalle halua lähteä, nuohan on siis naapurista. Nauttikaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko ne samoja kuin dumplingsit joita master chefissä väsäillään?
Varmaankin samantyyppisiä juu. Monissa maissa ja kulttuureissa on erilaisia variaatioita dumplingeista tai täytetyistä pikku nyyteistä, mm. ravioli Italiassa.
Niin on. S-Marketista niitä varmaan saa muuallakin päin Suomea.
Itse söin vain sellaisenaan, mutta esimerkiksi joku aasialainen keitto varmaan sopis niiden kanssa. En tiedä mikä olisi venäläinen tapa syödä ne.
Mä rakastan pelmeneitä. Mummo teki niitä kun olin pieni ja tarjosi lihaliemessä. Ihan taivaallisia. Kalliossa on yksi ravintolakin mistä saa todella hyviä.
Pitäiskin tehdä itse.
Pelmeniä lähinnä on italialainen ravioli, toki sama idea kuin muissakin täytetyissä pastatuotteissa
Miltä ne maistuu, onko niissä jotain täytettä? Mistä niitä saa?