Onko minulla huono itsetunto:tölkkien keräily asiaa
Vaan jotenkin hävettää tyhjien pullojen ja tölkkien keräily,en haluaisi että kukaan näkee.
Joskus joutuu pyöräillä saman pullon ohi monta kertaa jos auto sattuu tulemaan.
Olen kyllä nähnyt häpeilemättömiä keräilijöitä mutta itse en siihen pysty.
Kommentit (7)
Tiedän yhden tyypin joka keräilee ihan suunnilleen ammatikseen.
Pyöräilee kaiket päivät ympäri ämpäri jopa naapuripaikkakunnille,on varustautunut värikkäillä työvaatteilla ja pyörää on tuunattu pullojen kuljettamiseen.
No mutta, sehän on hyvä teko kun keräät tölkit pois luonnosta. Mä kerään välillä jopa roskia maasta.
Ei sun ap kannata hävetä, olet paljon fiksumpi kuin ne jotka heittää ne pullot ja tölkit sinne. Tsemppiä jatkoon!
Jos näen kadulla rahaa, niin miksen poimisi sitä talteen? Oli se sitten kolikkoina tai tölkkinä. Jokainen varmaan kuitenkin sen rahan poimisi? Minkä takia tölkit on nolompi juttu.
Minä ajattelen tölkit kans rahana ja poimin talteen. Vähän ristiriitainen olo kun tienaan kuitenkin hyvin. Lapseni mäkättää että jätä ne enemmän tarvitseville..Totta, mutta en voi itselleni mitään. Lenkillä pussi mukana.
Mikä siinä hävettää? Sekö että joku tuntematon ajattelisi sinun olevan pikkurahan tarpeessa?
En minä ainakaan ajattele tölkinkerääjistä mitään.
Tunnen ihmisiä, jotka noukkivat tölkkejä tienvarrelta, ja jotka eivät ole köyhiä. Ei että köyhyydessäkään mitään hävettävää olisi.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Muakin aluksi vähän nolotti. Mutta niitä kerää varsinkin pk-seudulla sekä köyhät että muutkin, parikin kertaa nähnyt kun jakkupukutäti nappaa puskasta tölkin.
Viikonloppuina kun käy aikaisin aamulenkillä, voi saada hyvän "saaliin"..