Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset ostaa törkeen hintaista kosmetiikkaa?

Mies42v
14.11.2017 |

Arvoisat mamiskuukkelit!

Olen reilu nelikymppinen mies.
Minua ihmetyttää naiset koska he törsäävät omaisuuksia kalliisiin kosmetiikkatuotteisiin.
Otetaan esimerkiksi vaikka naisten kasvovoide joka pikaisen nettihaun perusteella voi maksaa 17e (50ml).
itselläni on käytössä 1 Kg Decubal-perusvoide pumppupullo joka maksaa reseptillä 20e ja ilman reseptiä 33,50e. Tuon parempaa voidetta en ole koskaan tavannut. Pikkuisen eri kilohinta kuin kosmeettisilla voiteilla.
Eikö nyt hemmetti apteekin perusvoide ajan saman asian kuin kallis pieni kosmeettinen kasvovoide?

Entäs sitten niinkin perusasia kuin saippua?
Saippuoita on halpaa ja kallista. Itse käytän Lacto Line kuivan ihon saippuaa, 2,50e puoli litraa. Vieläkin halvempia on olemassa kylläkin.
Sitten on näitä 10e saippuoita, koreasti väritetty pieni purkki.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan eettisesti tuotettua luonnonkosmetiikkaa (mieluiten Suomessa tai Pohjoismaissa valmistettua), mikä nostaa hintaa.

Sinänsä ihmettelen kyllä myös näitä 50 e 15 ml rasvoja, että ovatko muka tosiaan moninkertaisesti parempia kuin halvemmat.

Vierailija
2/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan sovi perusvoiteet minun kasvoille, eivätkä sisällä sellaisia ainesosia kuin erityisesti kasvoille valmistetut voiteet (joita yöksi ja päiväksi omansa).

Tykkään myös tuoksuista ja siksi esim. Lushin 20e suihkugeeli, se on ekologista ja kivaa. Löytyy kyllä se pinkki lacto line meidänkin suihkusta. :) Shampoo ja hoitoaine ovat joko KC:n tai Maria Nilan, n. 20e/puteli. Muita ns. kalliita tuotteita ei taida löytyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tulee saamaan alapeukkuja, mutta mä en näe syytä ostaa kalliita meikkejä/rasvoja, halvat ajaa saman asian kun löytää itselleen sopivan. Kalliimmat tuotteet on vasn nätimmässä purkissa.

Vierailija
4/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sä et ole kallista vielä nähnytkään... Mä maksan noin 50e 15ml silmänympärysvoiteesta. Ihan vaan koska pidän tuotteesta ja se on sen arvoinen. Omat on rahani.

Vierailija
5/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nelikymppinen nainen ja käytän myöss apteekin perusvoiteita. Joskus ostan piristykseksi jonkun pienen nätin ja hyväntuoksuisen purkin jotain voidetta. Ihonhoitokin voi olla kivaa, mutta ei siihen omaisuuksia kannata törsätä.

Vierailija
6/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öljyteollisuuden jätteitä kaikki rasvat, niin halvat kuin kalliitkin, parempi olisi kun ei käyttäisi mitään kemikaaleja iholleen. 

Vierailija
7/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan sovi perusvoiteet minun kasvoille, eivätkä sisällä sellaisia ainesosia kuin erityisesti kasvoille valmistetut voiteet (joita yöksi ja päiväksi omansa).

Tykkään myös tuoksuista ja siksi esim. Lushin 20e suihkugeeli, se on ekologista ja kivaa. Löytyy kyllä se pinkki lacto line meidänkin suihkusta. :) Shampoo ja hoitoaine ovat joko KC:n tai Maria Nilan, n. 20e/puteli. Muita ns. kalliita tuotteita ei taida löytyä.

Olen threadin aloittaja.

Oletko nyt ihan varma että tarvitset jotain aloe vera + e-vitamiinivoiteita kasvoille. Se on kuule mainosmiesten sanelemaa juttua että pitää olla tietyt ainesosat kasvovoiteessa.

Vierailija
8/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En maksa vain sisällöstä, maksan muotoilusta ja brändistä, siitä fiiliksestä mikä tulee kun käyttää tuotetta. Voin tunnustaa että ostan monia juttuja ihan imagosyistäkin, vaikka vastaavan yhtä toimivan saisi vitosella. Kauniit purkit ja ihanan tuoksuiset tuotteet ilahduttavat joka kerta kun käytän niitä. On minulla toki oma rajani, koska en ole rikas, joten sadan euron voiteet jäävät kauppaan. Maksan enintään 50 euroa kasvoille tarkoitetuista kosteusvoiteista, vartalovoiteista enintään 30 euroa.

Vierailija
9/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää tulee saamaan alapeukkuja, mutta mä en näe syytä ostaa kalliita meikkejä/rasvoja, halvat ajaa saman asian kun löytää itselleen sopivan. Kalliimmat tuotteet on vasn nätimmässä purkissa.

No ei kaikissa tuotteissa ole samat ainesosat,oli sitten kallista tai halpaa. Hyviä perustuotteita joilla pärjää saa edullisesti,mutta jos haluaa vähän extraakin niin yleensä se maksaa enemmän.

Vierailija
10/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ylimääräistä rahaa ja laadukkaat meikit ruukaa olla kalliimpia kuin heikkolaatusemmat. Myös kaunis pakkaus on tietyissä tuotteissa etu. Ostan ne puhtaasti omaksi iloksi ja kulutustuotteeksi, en esim. kerää taidelasia tai muuta pysyvää.

Vierailija
11/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mulla on superherkkä, kuiva ja atooppinen ihotyyppi joka herkistyi viime talvena kaikille perusvoiteille, joukossa myös tuo Decubal. 2kk pystyin sitä käyttämään, sitten tuli ihon puolesta stoppi. Ja turha edes ehdotella jotain Erisania tilalle, allerginen reaktio tullut jokaisesta ns. halppisrasvasta...

Vierailija
12/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt jumankauta, jos minä alkaisin laittaa Decubalia naamaa niin olis melko nopsaan ihohuokoset tukossa ja patteja naama täynnä. Vartalovoiteet on muutenkin hankalia, tuppaavat jäämään iholle nihkeän tuntoisesti, käytänkin nykyään mieluummin jojobaöljyä.

Naamarasvat on sitten ihan eri asia, mun iholle pitää olla tarpeeksi kosteuttava MUTTA ei liian rasvainen ettei tuki ihohuokosia. käytän myös retinolseerumia joka on aika kallista mutta toimivaa. Kaikkien iholle ei vaan sovi jotkut halvat perusvoiteet.

Ehkä se ihonhoito on miehille yksinkertaisempaa (paitsi jos kärsii aknesta), mutta naisilla vaikuttaa ihonhoitoon myös hormonitoiminta ja meikkaus. Mullakin iski yhtäkkiä ihan jäätävä akne kun lopetin e-pillerit, kärsisin siitä varmaan vieläkin jos läträisin naamaan jotain perusvoiteita.

Vierailija
13/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a, kaipa sitä jokainen saa käyttää mitä haluaa? Itsehän naiset kalliin kosmetiikkansa ainakin täällä Suomessa yleensä maksavat. Miehet sitten käyttävät rahojaan auton laittoon, kaikenmaailman elektronisiin laitteisiin jne.

Minun kosmetiikkatuotteeni ovat kalleimmillaankin kohtuullisessa hintaluokassa. Esimerkiksi tuo mainitsemasi kasvovoide 17€/ 50 ml menee hintatasoltaan vielä markettikosmetiikkatasolle. Paljon kalliimpiahan selektiivisen kosmetiikan kasvovoiteet monesti ovat. Omalle naamalleni hyväksi havaittuja voiteita ovat apteekin perusvoiteet Aqualan L, Aqualan Duo ja Humektan. Pirkan silmänympärysvoide on suorastaan hävyttömän hyvä viiden euron hintaansa nähden. Yksi parhaista kasvoputsareista on Erisanin puhdistusgeeli. Näitä multa löytyy aina.

Suihkugeeliä on sekä hajustamatonta Lacto Linea että joitakin Body Shopin, Lushin ja Dermosilin suihkutuotteita. Tykkään kauniista pulloista ja hyvistä tuoksuista suihkussa. Ihanaa arjen luksusta eikä edes kaamean kallista sellaista. Saippuoissa arvostan niinikään estetiikkaa ja tuoksuja. Rakastan käsintehtyjä kauniita palasaippuoita ja sisustukseen sopivia tyylikkäitä pulloja nestesaippuoiden kohdalla. Täytän tosin kauniita pumppusaippuapulloja uudestaan edullisemmilla saippuoilla. Aika usein ostan Lidlistä tai Dermosililta ison täyttöpussin jotain kivaa ja edullista nestesaippuaa ja käytän vanhoja pumppiksia. Aika maltillisesti minulla mielestäni kosmetiikkaan rahaa kaiken kaikkiaan menee, vaikka joukkoon mahtuu muutamia hieman hinnakkaampiakin tuotteita.

Vierailija
14/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ei aja. Naisten iho, etenkin kasvoissa, on miehen ihoa ohuempi ja herkempi. Käytän seerumeita 100-150 e/ 30-50 ml. Koska haluan ja koska voin.

N44

Vierailija
15/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkosuojaa noissa halpiksissa ei ole. Kuulemma pahin ihon turmelija tuo auringonvalo. No joo, taitaa Suomessa kylla ollakin niin harvinainen ilmio?

Vierailija
16/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öljyteollisuuden jätteitä kaikki rasvat, niin halvat kuin kalliitkin, parempi olisi kun ei käyttäisi mitään kemikaaleja iholleen. 

Tutustu vaikka Bakeliin, ei ole. Mutta hinta onkin kallista kalliimpi, tosin tuotesarja on hintansa väärti.

Vierailija
17/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi kalliimmat tuppaa olen parempia. Itse käytän Joe Blascon Anti-Aging-voidetta jonka saa aina tarjouksesta noin 40 eurolla 100 millin purkin. Minusta se on edullinen voide joka kestää pitkään ja on paljon parempaa kasvoille kuin joku perusvoide.

Naisten ihon ohuempi ja vaativampi.

Vierailija
18/18 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon kaliimmaksi vuositasolla tulee esim. joku urheiluauto kuin kalliskaan kosmetiikka. Silti kovin moni sellaisen omistaja ei vaihtaisi sitä halpaan "perus kauppakassiautoon".

Koitan siis sanoa, että oikeastaan jokainen ihmisen perustarpeet ylittävä hankinta voidaan kysenalaistaa. Jokainen käyttää rahansa niihin asioihin, joista nauttii ja joihin tahtoo panostaa.