Sinä joka olet pettynyt julkiseen terveydenhuoltoon, oletko siirtynyt yksityiselle?
Kommentit (27)
Mua naurattaa nää itsenäisesti yksityisellä pitkäaikaissairauksiaan hoitavat. Palvelu on surkeaa ja kaikesta rahastetaan. Juuri äskettäinkin tuli eräs äreä mies apteekkiin hakemaan lääkkeitään, eikä niitä ollutkaan yksityisellä uusittu. No, hänen lääkäriään ei saatu sieltä kiinni (tekee mitä lie päivän viikossa jos sitäkään, siellä, muuten on julkisella) eikä yksityisellä ole ketään päivystäviä backuppina, jotka uusisi tällaisia reseptejä :DDD Mies yritti määräillä mua, että "nyt sä annat ne lääkkeet", naureskelin vain mielessäni, että miksi hoidatat itseäsi yksityisellä, lol? Kuvitteletko, että siellä on parhaat lääkärit ja paras hoito? Buahhahhahaaa.
Kyllä hoidon taso parani 100% ja kun sanon että en halua kipulääkkeitä, vaan tutkimuksia. Saan niitä tutkimuksia ja tarvittaessa pääsen leikkaukseen ja hoitoon. Ei tyrkytetä joka välissä Buranaa. Olen erittäin tyytyväinen ollut, kaikki vaivani olen saanut hoidettua yksityisellä pois. Toki se maksaa, mutta olen valmis maksamaan avusta. Julkisella minua pompotettu kuin kuumaa perunaa ja kukaan ei ottanut hoitovastuuta mistään.
Otin terveysvakuutuksen kun kävin kerran kokeilemassa julkisen perusterveydenhuollon tilaa paikallisessa terveyskeskuksessa. Sen päälle sitten on työterveys, mutta se ei välttämättä ole ikuisesti ja jos tulee sairauksia, ei saa terveysvakuutusta enää myöhemmin.
Parempi pelaa varman päälle kuin katua, ei sitä tiedä, miten pahasti julkinen terveydenhuolto vielä tästä romahtaa kun rahat loppu ja ikäpyramidi vinksallaan.
Käyn todella harvoin lääkärissä ja silloinkin vain pakon edessä, koska yksityiselle puolen oli siirryttävä jo parikymmentä vuotta sitten.
Aivan luokattoman huonosti julkisella puolen pääsi jo silloin lääkärille.
Minä olen pettynyt yksityiseen, ja pyrin aina asioimaan julkisella. Yksityisellä suositellaan ja tehdään herkästi turhia ja jopa haitallisia tutkimuksia ja hoitoja, joiden jälkiä sitten julkisella paikkaillaan.
Kokemukseni on, että työterveys on aika suppea ja jopa huono. Pillereitä saa, fysioterapiaa pari käyntiä, erikoisalat sitten omasta pussista. Virusinfektioon työterveyslääkäri määräsi jopa antibiootin. Älytöntä.
Julkisella kävin unottomuuden takia hoidossa, ja yllätyin miten erinomainen lääkäri terkkarissa oli. Hän kuunteli todella tarkkaan ja teki loistavat kirjaukset. Tuurista kiinni, minkälainen ihminen sattuu kohdalle, sekä yksityisellä että julkisella. Yksityisellä tietysti saa valita lääkärinsä, mutta hetken voi joutua etsimään kunnollista.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen pettynyt yksityiseen, ja pyrin aina asioimaan julkisella. Yksityisellä suositellaan ja tehdään herkästi turhia ja jopa haitallisia tutkimuksia ja hoitoja, joiden jälkiä sitten julkisella paikkaillaan.
Työterveyden taso on myös heikko. Eihän heitä kiinnosta hoitaa sinua, koska olet varma nakki saapuvaksi uudelleenkin, varsinkin, jos vaivasi ei parannu.
No vaihdoin yksityiseen hammaslääkäriin (Me*iläinen) ja totesin, että hoidon taso ala-arvoista. Ihan niin kuin julkisellakin. Vielä kalliimpaan yksityiseen ei ole varaa, joten tällä hetkellä en käy hammaslääkärissä ellei viimeinen pakko.
Vierailija kirjoitti:
No vaihdoin yksityiseen hammaslääkäriin (Me*iläinen) ja totesin, että hoidon taso ala-arvoista. Ihan niin kuin julkisellakin. Vielä kalliimpaan yksityiseen ei ole varaa, joten tällä hetkellä en käy hammaslääkärissä ellei viimeinen pakko.
Yksityiset hammaslääkärit valitettavasti löytävät paljon korjattavaa, vaikka pieni reikä kiilteessä olisi vielä paikattavissa.
Minua on hoidettu julkisella todella hyvin, sairauteni on ehkä ollut selkeitä, eikä mitään epämääräisistä kipua.
Työterveys on kyllä huonompi oikeiden sairauksien hoidossa, sieltä kyllä saa viikon saikun flunssaan, mutta kun tulee vähänkin haastavampi tapaus niin lähete julkiselle missä homma hoidetaan.
Hammaslääkärin ja gynen osalta olen siirtynyt. Paljon parempi hoito.
En, koska ei ole varaa. Jätän vain menemättä. Katsotaan uudestaan sitten, kun vaivat ovat pahentuneet. Ehkä sitten julkista alkaa kiinnostaa.
Olen siirtynyt. Onneksi vielä 63v:nä sain sairausvakuutuksen ja maksan 250e/sairaus.
Viime marraskuussa kävin sekä julkisella että yksityisellä 2 eri sairaudesta
Julkiselta tehtiin sairaudesta A) kiireellinen leikkauslähete 5.12. Tammikuun puolivälissä soitin ja kysyin onko lähete edes lähtenyt terkkarista. Kuulemma oli. Nyt ollaan maaliskuussa eikä vieläkään kiireellistä leikkausta olla tehty. Koska lähden kohta reissuun 2 kuukaudeksi se siirtyy. Maksuja kertyi käynneistä ja soitosta n 130e
Menin yksityiselle sairaudesta B) 27.11 lääkäri, 5.12 oli tt-scan ja 9.12 hoitosuunnitelman jatko valmiina. Tämän kuun lopussa seuraavat tutkimukset - tämäkin näin myöhään vain joska siirsivät keskussairaalan hoidettavaksi jatkossa.
Ihan helv_etin surkea meidän julkinen terveydrnhuolto!!!
Onneksi ei sentään syöpää kuten ystävälläni - huhtikuussa lekurissa ja vasta syyskuussa jatkotutkimukset ja lokakuussa hoitoon. Liian myöhään...
En. "Hoito"suositukset ja ala on läpimätä, ei se siitä mihinkään muutu onko tekijänä julkinen vai yksityinen.
Itselläni on työterveyshuolto. Maksan kyllä mielelläni aikuiset lapset yksityiselle.
Vierailija kirjoitti:
Otin terveysvakuutuksen kun kävin kerran kokeilemassa julkisen perusterveydenhuollon tilaa paikallisessa terveyskeskuksessa. Sen päälle sitten on työterveys, mutta se ei välttämättä ole ikuisesti ja jos tulee sairauksia, ei saa terveysvakuutusta enää myöhemmin.
Parempi pelaa varman päälle kuin katua, ei sitä tiedä, miten pahasti julkinen terveydenhuolto vielä tästä romahtaa kun rahat loppu ja ikäpyramidi vinksallaan.
Mistä tiedät, kattaako vakuutus kaiken?
Gynekologit yksityisellä ovat yhä todella huonoja. Tarkka pitää olla valinnassa.
Siirryin yksityiselle hyvin vakavan sairauden vuoksi. Julkisella en saa enää hoitoa, koska mitään ei muka ole tehtävissä. Yksityisellä sairaus ollaan saatu kuriin toistaiseksi, ja yksityislääkäri on pohtinut että hyvällä tuurilla saatan jopa parantua jos uudet lääkkeet toimivat hyvin. Kallista on. Terveille ihmisille terveiset, että hankkikaa todella kattava vakuutus!!