Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

It-alan projektipäällikkö! Tai sellaisen tunteva. Paljon kk-palkka.

Vierailija
14.11.2017 |

Olen DI (tietotekniikka) pitkä työkökemus eli yli 20v, josta piolet phjelmistosuunnittelijana ja viimeiset 11v projektipäällikkönä asiakasprojekteissa. Iso pörssitalo, tunnettu firma mutta ei Helsinki vaan maakunta. Palkka 4050e brutto. Epäilen olevani palkkakuopassa. Pomo mumisee palkantarkistuspyyntöihini epäselvästi ”ihan on linjassa firman palkkapolitiikan kanssa”. Miten muilla? Olisin palkkaan tyytyväinen ”nuorena” mutta en näin yli nelikymppisenä ja laajan osaamisen omaavana.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry kirjoitusvirheet, kännykällä näköjään jo ikänäkö vaivaa... alan varmaan olemaan kehäraakki :)

Ap

Vierailija
2/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet liian lammas. Nyt alat hakea paikkoja muualta ja kun sinulla on kilpailijalta tarjous, uudestaan juttusille pomon kanssa ja kysyt haluaako hän pitää sinut vai lähdetkö paremman palkan perässä muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali palkka muutaman vuoden kokemuksella on projektipäällikölle jo enemmän kuin sulla. Noin pitkällä kokemuksella palkkasi pitäisi olla lähempänä kuutta tonnia. Myös Helsingin ulkopuolella. Etkö seuraa ollenkaan alan palkkatilastoja ja keskusteluja?!

Vierailija
4/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkatietoja löytyy netistä ja myös Akavan tekemiä tutkimuksia kannattaa hyödyntää. Netistä ja/tai liitosta löydät ohjeita myös palkkaneuvottelujen käymiseen. Se, että haluat lisää, ei ole mikään peruste. Tai se, että arvelet saavasi liian vähän. Sinun pitää osata perustella, miksi ansaitset enemmän.

Helpoten palkka nousee työpaikkaa vaihtamalla. Jos olet jäänyt jumittamaan siihen turvalliseen ja tuttuun työpaikkaan, niin ehkä nyt on aika ryhdistäytyä, nosta kytkintä ja lähteä parempien ansioiden perässä jonnekin muualle. 

Minunkin mies oli Nokialla töissä 18 vuotta ja ihan tyytyväisenä teki hommia jollain viiden tonnin palkalla. Ei ollut koskaan rahan perään eikä ole uraansa suunnitellut. Luojan kiitos koko organisaatio ajettiin alas ja kaikki saivat potkut. Uudessa työssä palkka nousi kertalaakista kolmella tonnilla ylöspäin. Nokian palkkapolitiikka oli maksaa 90% alan keskiarvosta ja tulokset ovat kaikkien nähtävissä. Uuden työnantajan palkkapolitiikka on maksaa riittävästi, ettei raha-asioista tarvitse murehtia. Tältä pohjalta niitä tuloksiakin syntyy ja firmalla menee ihan käsittämättömän hyvin.

Vierailija
5/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä, olen ollut kiltti nöhvykkä ja tyytynyt osani, koska muuten ollut tyytyväinen (hyvä työterveys, hammaslääkärietu, liikuntasetelit ym). Olen kyllä epäillyt että kollegat saavat enemmän. En kehtaa suoraan kysyä heidän palkkaansa, joten mistä sen voisi selvittää? Eivät ole ”satatonnareita” kuitenkaan joten lehden verolistoissa ei heitä näy vielä näillä tuloilla.

Onko ainoa tapa korottaa hakea tarjous muualta? En haluaisi alkaa leikkityönhakua toiselle työnantajalle johon en välttämättä edes halua. Tässä kaupungissa kyllä useampi it-pörssifirman maakuntakonttori..

Ap

Vierailija
6/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali palkka muutaman vuoden kokemuksella on projektipäällikölle jo enemmän kuin sulla. Noin pitkällä kokemuksella palkkasi pitäisi olla lähempänä kuutta tonnia. Myös Helsingin ulkopuolella. Etkö seuraa ollenkaan alan palkkatilastoja ja keskusteluja?!

Ap tässä, oikestiko jollain 6000e helsingin ulkopuolella? Sen tiedän että Hesassa voi tuon saada mutta että maakunnassa? Perskale, nyt alkaa kiukuttaa...

Vierailija
7/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

CGI :llä vastaavalla kokemuksella noin 5500-6500€/kk.

Vierailija
8/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CGI :llä vastaavalla kokemuksella noin 5500-6500€/kk.

Ei hemmetti. Olen järkyttynyt. Mutta voiko tämä olla sitä että maakunnassa palkat huonommat kun on enemmän tulijoita joista ei tarvitse kilpailla?

Nyppii kyllä sekin että firma antaa tämän tapahtua. Joo, tiedän että itse pitää etujaan valvoa, mutta on sekin moraalitonta että firma maksaa yhdelle 6000 ja toiselle 4000 vain siksi että se toinen ei valita. Reilua olisi harmonisoida ne palkat. Onpa nyt huijattu olo :(

Ap

Vierailija
9/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä on mitä työkaverit saa, hehän voi olla yhtä alipalkattuja! Ylipäätään sinun kannattaa ehdottomasti nyt vaihtaa työpaikkaa jos se vaan onnistuu. Monet yritykset katsovat miinuksena noin pitkään samassa firmassa ja positiossa työskentelyn, et halua odottaa viittä vuotta että myös ikäsyrjintä alkaa vaikeuttaa vaihtoa. Kuulunet tek-iin? Sieltä saa henkilökohtaista palkkaneuvontaa.

Ja niin, itsellä oli parin vuoden kokemuksella oulussa pp-palkka 4500e jo viisi vuotta sitten... Nyt herätys! Ja jatkossa kannattaa vähän paremmin seurata aikaansa!

Vierailija
10/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja se vielä, että laaja työterveys ja liikuntasetelit on kyllä tarjolla aika lailla kaikissa it-firmoissa. Ei millään pahalla, mutta olet kyllä tosi tynnyrissä elänyt viime vuodet, ja siitä isolla rahalla maksanut.

Vierailija
11/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua? Ei ihme että suomen kilpailukyky on pohjamudissa jos jollekin projektipäällikölle joka todellisuudessa ei oikeasti tee mitään maksellaan jotain 5-6 tonnin palkkoja! Siis haloo!

Maassa on paljon yksinhuoltajia ym. jotka työskentelevät esim. kaupan kassalla, siivoojana ym ja saavat jotain 1-2 tonnin palkkoja, sitten jollekin pasianssin pelaajalle jonka puuttumista ei huomaisi mistään maksetaan 5-6 tonnia ja sekään ei tietysti ko. henkilön mielestä riitä mihinkään.

Kyllä pitäisi joku leikkuri laittaa jolla siirrettäisiin esim. yli 3 tonnia tienaavien palkoista suoraan ylittävä osuus vaikka matalapalkkaisille lapsiperheille.

Vierailija
12/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä maakunnasta puhut? Jokaikinen kaupunki suomessa kuuluu johonkin maakuntaan. Myös Helsinki on maakunnassa.

Vierailija
13/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

MÄ olen it-alan palkkakuopassa. Teen vaativaa asiakaspalvelutyötä ja palkka on piirun verran alle 2500 euroa/kk/brutto. Vastavalmistuneetkin saa useissa paikoissa enemmän kuin meidän tiimin asiantuntijat, jotka on tehty työtä kohta 10 vuotta samalle työnantajalle. Työnantaja kampitti työpaikanvaihtotoiveet, kun ei päästänyt lähtemään (kuukauden irtisanomisaika). Ja palkankorotusta ei saa, kun on "linjassa firman palkkojen kanssa".

Mutta lähden heti, kun on mahdollisuus, siinäpä sitten ihmettelevät, kuka hoitaa mun hommani. Maksaisivat tarpeeksi, niin pysyisin nykyisessä työssäni. Mulla on jo uusi työpaikka tiedossa. Tuon edellisen työpaikanvaihtoepisodin takia vaatii hieman järjestelyjä tuo uusi paikka, tiedän jättäväni työkaverit pulaan, mutta oma mielenterveys on tärkeämpi.

Vierailija
14/16 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä, olen ollut kiltti nöhvykkä ja tyytynyt osani, koska muuten ollut tyytyväinen (hyvä työterveys, hammaslääkärietu, liikuntasetelit ym). Olen kyllä epäillyt että kollegat saavat enemmän. En kehtaa suoraan kysyä heidän palkkaansa, joten mistä sen voisi selvittää? Eivät ole ”satatonnareita” kuitenkaan joten lehden verolistoissa ei heitä näy vielä näillä tuloilla.

Onko ainoa tapa korottaa hakea tarjous muualta? En haluaisi alkaa leikkityönhakua toiselle työnantajalle johon en välttämättä edes halua. Tässä kaupungissa kyllä useampi it-pörssifirman maakuntakonttori..

Ap

Marssit verotoimistoon ja katsot kollegojen palkat siellä. Kuka tahansa voi katsoa kenen tahansa verotiedot. Tarvitset nimen ja syntymävuoden, niillä pitäisi löytyä. 

Joku fiksu palstalainen oli käyttänyt tätä niksia työpaikan haussa! Minusta todella fiksusti hoksattu. Hän katsoi netistä minkä nimisiä tyyppejä on samassa firmassa vastaavanlaisissa tehtävissä ja kävi sitten verovirastossa katsomassa heidän tulotietonsa.

Vierailija
15/16 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jopa Tampereella IT-projektipäällikkön palkka on yli 5000€/kk. Helsingissä varmaankin tonnin enemmän.

Vierailija
16/16 |
15.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on it-alan projektipäällikkö, joskin vastaa isoihin koneisiin suunniteltavasta it:stä eikä esim. puhelindatasta. Hänellä ei ole tutkintoa kun työelämä vei koulunpenkiltä ja palkka on 5500e. Hän ei voi enää tienata enempää ilman tutkintoa, joten sanoisin että kyllä sulla 4000e palkalla on vielä varaa nosteeseen. Mutta! Nää on niin sopimushommia. Miehelle oli paljastunut, että hänen häntä nuoremmalla pomollaan on huonompi palkka kuin alaisellaan eli miehelläni. Palkat neuvotellaan tuossa kansainvälisessä firmassa HR:n kanssa eikä pomon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kuusi