Lapsesi tulee koulusta ja tarvitsee apua ohjelmoinnin kotitehtävissä, osaisitko auttaa?
Kommentit (16)
if (kieli=="java" | kieli=="c" )
{System.out.println("Osaisin) ; }
Opiskelen tieto- ja viestintätekniikan insinööriksi, että enköhän. :)
N29
Osaisin. Olen työskennellyt 5 vuotta tietojärjestelmäsuunnittelijana ja ohjelmoijanankin, tosin kyllä isojen IBM-koneiden ympäristössä. Toki joka ohjelmointikielessä on omat ominaisuutensa, mutta periaate on sama kuitenkin....
Ohjelmoinnista en tiedä mitään, mutta enköhän mä kaikista peruskoulun tehtävistä selviydy pienen perehtymisen jälkeen.
Kyllä, mutta vain koska olen jo nuoresta pitäen ollut kiinnostunut ohjelmoinnista ja koodauksesta, joten tietämystä löytyy.
Muistuttaiin kumminsa ja hänen puolionsa ammateista ja pyytäisin souttamaan heille :-)
Harva nainnen ymmärtää ohjelmoinnista, siinä vaaditaan sellaisia putkiaivoja ja abstraktien käsitteiden ymmärtämistä. Olen koittanut vaikka kuinka monelle naiselle, monet näistä fiksuja ja koulutettuja, selittää mikä on while-silmukka, mutta naisen aivot eivät yksinkertaisesti taivu sen ymmärtämiseen.
Tällä hetkellä nyt vielä ainakin kun tytär on 8 v. ja ohjelmoinnin tehtävät on selostettu yksityiskohtaisesti kirjassaan. Ohjelmoinnin perusteet olen itse opiskellut turbo pascalilla, sql:llä ja javalla, mutta koskaan en ole käyttänyt sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Harva nainnen ymmärtää ohjelmoinnista, siinä vaaditaan sellaisia putkiaivoja ja abstraktien käsitteiden ymmärtämistä. Olen koittanut vaikka kuinka monelle naiselle, monet näistä fiksuja ja koulutettuja, selittää mikä on while-silmukka, mutta naisen aivot eivät yksinkertaisesti taivu sen ymmärtämiseen.
Ehkä olet vain huono selittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olet vain huono selittämään.
Tottahan tuo on
Vierailija kirjoitti:
Ohjelmoinnin (miespuolinena) opettajana sanoisin, että puhut täyttä soopaa. Kovin suurta eroa ei ole sukupuolten välillä kyvyssä omaksua ohjelmointia. Sen sijaan asenteissa on eroa - ja paljon. Meidän yhteiskuntamme (vanhemmat, tiedotusvälineet, kaverit [ja joskus myös koululaitos]) valitettavasti iskostaa tytöille (joista sittemmin kasvaa naisia), että tietokoneet ja ohjelmointi ovat poikien ja miesten juttu. Miksi?
Monilla kursseilla nuoret naiset ovat ennakkoluuloistaan päästyään olleet todella osaavia, taitavia ja innovatiivisia ohjelmoijia. Siis olkaa naiset rohkeita ja ennakkoluulottomia! Opetelkaa ohjelmoimaan!
En osaisi mutta lapseni osaisi varmaan, ellei niin sitten viimeistään kun koulussa neuvotaan. Nopea oppija.
Tähän mennessä olen osannut auttaa vaikka ei juuri mitään tietoa olisi opiskeltavasta aiheesta etukäteen. Tarkoitus ei kai se olekaan että teen lapsen puolesta vaan opetan häntä oppimaan.
Jep.