Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onkohan suomessa paljonkin katulapsia?

????
13.11.2017 |

Minä ainakin olin melkein katulapsi noin 12-vuotiaasta lähtien, tosin minulla oli koti, mutta vietin siellä mahdollisimman vähän aikaa, usein en käynyt kotona ollenkaan kun lähdin koulusta iltapäivällä pois ja menin sinne aamulla takaisin tai kävin siellä vain syömässä.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisista lapsista kuin sinä ole kuullut, mutta en usko että katulapsia on. Helsingissä otettiin huostaan kerjäläisten lapset, kun asuivat talvella autoissa.

Vierailija
2/6 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisessä  kaupungissa on todistettavasti näitä viikonloppukatulapsia. Vanhemmat kännäävät kotona. Lapselle joku kymppi kouraan ja ulos! Poliisit joutuvat usein toteamaan lasta kotiin palautettaessa sen olevan mahdotonta aikuisten päihtymystilan vuoksi.Jääkaapissakin usein on korkeintaan olutta! Surullista on myös,että polisiisit ovat ottaneet kaduilta olutpullo/tölkki kädessä olevia jopa alle 10 vuotiaita! Jäi vielä sanomatta, usein vanhemmat eivät edes huoli lasta kotiin!! "antakaa olla siellä vaan"!Järkyttävää,mutta totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä kaikilla edes ole huonot kotiolot.Ihannoivat vaan näitä rajattomia tapauksia, kun eivät tiedä mistä oloista ne tulee, ja kapinoivat siksi omia normaalin perheen rajoja vastaan.

Oman lapsen kohdalla olen lisäksi todennut että monet kaverit näyttää "pärjäävän" pitkiäkin aikoja kotona yksinään hienossa talossa kun vanhemmat matkustaa tai viettää aikaa jossain muualla kuin kotona.Ei ne ihan murjuja ole olleet mistä on lasta bileistä kotiin haettu.

Vierailija
4/6 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole elleivät ole itse karanneet jostain. 

Vierailija
5/6 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole olut katulapsi. Oikeilla katukasvateilla ei ole mitään. Ei kotia missään, ei rahaa, ei ruokaa ei mitään. Sinulla oli koti, et vain osannu arvostaa sitä. Ennemmin olit karkaileva teini.

Vierailija
6/6 |
14.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kerjäläisten lapset ovat lähimpänä katulasta, koska ovat systeemin ulkopuolella. Varmasti hekin pääsevät kunnolla sisätiloihin nukkumaan, jos vanhemmat eivät heitä piilottele.

Suomessa asuva suomalainen ei voi tänä päivänä joutua katulapseksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi