Airbnb-vuokraamisesta kokemusta? (oman asunnon vuokraus vieraille)
Onko täällä joku airbnb-host?
Millainen on ollut kokemuksesi? Plussat ja miinukset.
Oletko saanut tienattua rahaa? Ja millainen asuntosi on?
Minua kiinnostaisi alkaa näin työttömänä vuokrata ylimääräistä huonettani. Asun isossa kaupungissa hyvällä paikalla ja asunto sopisi myös pohjaltaan hyvin vuokraamiseen (makuuhuoneet eri osissa asuntoa).
Kommentit (9)
Osa ei halua, että asunnon omistaja on paikalla, kun he vuokraavat tilat, vaikka miten selität omaksi tilaksi yhden huoneen ja yhteisiksi loput.
Kai asuntosi on omasi? Varmistan vaan...
joku murhattiin australiassa airbnb asunnossa en aio ikinä käyttää
Vierailija kirjoitti:
Kai asuntosi on omasi? Varmistan vaan...
MInun vuokralaiselleni oli yllätys, kun hän tajusi minun osaavan lukea nettisivuja. Airbnb on ehdottomasti kielletty jo vuokrasopimuksessa, silti hän halusi tienata omaisuudellani vähän lisäansioita. Niinpä ilmoitin palveluntarjoajalle huijarista.
Vierailija kirjoitti:
joku murhattiin australiassa airbnb asunnossa en aio ikinä käyttää
Joku murhattiin myös Suomessa leikkipuistossa, etkö aio käyttää niitäkään? Kadullekin on murhattu ympäri maailmaa ihmisiä.
Sain tippurin. Toista kertaa en vuokraa.
En pystyisi kyllä ventovieraita päästämään kotiini asumaan.Ällöttää ajatuskin kaikista eritteistä ym joita jättävät jälkeensä.
Olen käyttänyt https://booking.com varauspalveluita viimeisen viiden vuoden aikana noin kymmenen kertaa ilman ongelmia. Aina on varaukset olleet kohdillaan hotellissa, ja pari kertaa hotellista on tullut suoraan sähköpostia kun ovat kyselleet jotain lisätietoja huoneen suhteen (twin/double bed). Luottokortilta ei ole koskaan veloitettu etukäteen vaan vasta hotelliin saapumisen jälkeen.
Jos on kämppä hyvällä paikalla ja on kivannäköinen sisustus, niin kyllä satunnaisia vieraita riittää. Panosta hyviin kuviin ja mielipuolisen puhtaaseen kotiin. Varaudu kaikenlaisiin ihmisiin, vaikka suurin osa on tosi mukavia. Laita hinta kohdalleen, niin ettei ole kallis, mutta ei missään tapauksessa se halvinkaan. Liian halpa hinta houkuttelee niitä, jotka eivät ole tyytyväisiä mihinkään. Ota selvää alueesi tapahtumista, koska silloin on enemmän kysyntää. Omat kokemukset muutamalta vuodelta pelkästään hyviä. Onnea vuokraukseen.